prævension efter fødslen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.790 visninger
43 svar
0 synes godt om
24. september 2012

Princesspigen

jeg er 37+3 idag..

jeg ved godt at lige efter fødslen har man ikke lyst til sex og der er nogle vis uger hvor man ikke "må/kan" have sex..

men hvad så bagefter, de vil jo ikke anbefale p-piller når man ammer, det er jo klart med alle de hormoner..   

jeg vil helst ikke bruge gummi de næste år og vil gerne vente nogle år med at blive gravid igen  

men hvad har i brugt af prævension efter jeres fødsler for ikke at blive gravid igen ?

min læge er absolut ikke særlig hjælpsom, så nu søger jeg hjælp her..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

baby012

Anbefaler gummi så længe man ammer, brugte selv minipiller man gerne må når man ammer, problemet er at de slet Ikke var stærke nok til at sørge for at jeg ikke blev gravid, så jeg var gravid 3 måneder efter jeg havde født så så længe du ammer vil jeg anbefale kondom 

Anmeld

24. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Efter den første fik jeg kobberspiral. og jeg vil ikke anbefale det. Min sexlyst forsvandt, havde kraftige mensurationer og mange mens smerter.

Efter den anden har jeg fået p-stav, og jeg har kun mærket en bivirkning. min mens er væk. (Plet bløder lidt når jeg skule have det)

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

Ravnholt skriver:

Efter den første fik jeg kobberspiral. og jeg vil ikke anbefale det. Min sexlyst forsvandt, havde kraftige mensurationer og mange mens smerter.

Efter den anden har jeg fået p-stav, og jeg har kun mærket en bivirkning. min mens er væk. (Plet bløder lidt når jeg skule have det)

så ingen spiral til mig

men p-stav ? er det så noget du har været glad for eller ? ?

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

Lahn11 skriver:

Anbefaler gummi så længe man ammer, brugte selv minipiller man gerne må når man ammer, problemet er at de slet Ikke var stærke nok til at sørge for at jeg ikke blev gravid, så jeg var gravid 3 måneder efter jeg havde født så så længe du ammer vil jeg anbefale kondom 

jeg eller kærester er bare ikke særlig glade for kondomer  så ville helst finde et andet alternativ som ikke gjorde mig gravid  

men har os hørt mini piller ikke sku være helt så gode, tror vidst os min lillebror er lavet på dem  

Anmeld

24. september 2012

Ravnholt

Princesspigen skriver:

så ingen spiral til mig

men p-stav ? er det så noget du har været glad for eller ? ?

Helt vildt... den har de samme stoffer som mini piller, så derfor vil den ikke påvirke amningen. men man slipper for at skulle huske at tage pillerne, og jeg skal ikke bekymre mig de næste 3 år.

Den dag jeg fik den sat ind var jeg lidt svimmel og havde lidt kvalme, men tror det vr mere psykisk en fysisk.

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

Ravnholt skriver:

Helt vildt... den har de samme stoffer som mini piller, så derfor vil den ikke påvirke amningen. men man slipper for at skulle huske at tage pillerne, og jeg skal ikke bekymre mig de næste 3 år.

Den dag jeg fik den sat ind var jeg lidt svimmel og havde lidt kvalme, men tror det vr mere psykisk en fysisk.

men hvis den har samme stoffer som mini piller, virker den så bedere end mini piller, de er vidst så vidt jeg ved ikke helt sikre  ? altså mini pillerne

Anmeld

24. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min læge sagde til mig efter jeg havde fået thea at han på ingen måde ville anbefale p-stav til mig, da jeg nemt bliver gravid. Vi brugte så kondom de første 15 mdr efter hun var født, da det først var der jeg fik min mens igen. Efter det p-piller, men tog på af dem, så gik over til kondom igen.

Så husk også lige at man sagtens ka blive gravid selvom man ammer og ik har fået mens! Og ja tror de fleste ved det, men der er stadig folk der tror man ik ka blive gravid mens man ammer vh stine

Anmeld

24. september 2012

Ravnholt

Princesspigen skriver:

men hvis den har samme stoffer som mini piller, virker den så bedere end mini piller, de er vidst så vidt jeg ved ikke helt sikre  ? altså mini pillerne

mini pillerne er sikre hvis man husker og tage dem nøgagtig på samme tidspunkt hver dag. Og jeg tænker den må da være kraftig nok når den kan stoppe min mens.

Anmeld

24. september 2012

Princesspigen

StineW79 skriver:

Min læge sagde til mig efter jeg havde fået thea at han på ingen måde ville anbefale p-stav til mig, da jeg nemt bliver gravid. Vi brugte så kondom de første 15 mdr efter hun var født, da det først var der jeg fik min mens igen. Efter det p-piller, men tog på af dem, så gik over til kondom igen.

Så husk også lige at man sagtens ka blive gravid selvom man ammer og ik har fået mens! Og ja tror de fleste ved det, men der er stadig folk der tror man ik ka blive gravid mens man ammer vh stine

det er jeg dog klar over

ved ikke om det er rigtigt, men jeg har os en ide at lige som med dyerne, så har vi mennesker måske enda nemmere ved at blive gravide lige efter fødslen  

så hvis man nemt bliver gravid er p-stav ikke nogle god ide ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.