at leve med sin krop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2012

Anonym trådstarter

NNL skriver:

Vil bare sende dig et stort kram og sige at så snart baby er i dine arme, har du glemt det hele

Har slet ikke haft det som dig, men indrømmer gerne at min forestilling om hvor smuk jeg troede man følte sig som højgravid i den grad blev ødelagt Med +18 kg (fra 55 til 73), vand i kroppen og et mavemål der gik fra 69 til 114, følte jeg mig bestemt ikke særlig smuk eller attraktiv. Men nu, 4½ måned efter Sigurd kom til verden, er taljen nede på 70 cm og vægten siger 55,2. Uden at jeg har gjort noget. Men mit kejsersnit ar er sgu ikke særlig spændende :/ 

Så det jeg prøver at sige er, at om ikke særlig længe vil din verden se meget lysere ud, det er jeg sikker på

Årh sikke sød og positiv du er , det er helt vildt og det gør mig både glad får tåre i øjnene og ser lidt lysere på det ..

Tusind tusind tak for din historie , jeg havde bestemt heller ingen hindringer i at tabe mig sidst , og jeg håber inderligt at det kommer til at gå stærkt den her gang , jeg har lovede mig selv at jeg vil begynde og løbe lidt når jeg har født , mest for min egen skyld jeg kan mærke jeg har brug for det , brug for at få bare en halv time om dagen for mig selv hvor jeg enten kan løbe eller cykle mig en tur , det er det mål jeg har sat mig .. og jeg håber jeg kan holde det og gennemføre det ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Du må helt bestemt ikke føle dig dum! Det er slet ikke alle der bare synes deres krop er smuk når man er gravid og det er altså helt ok! Synes ikke der er så mange der taler om, at de bare ikke synes det er fedt, og det tør man næsten ikke sige højt! Ligesom du ikke tør!

Jeg synes det er så fint, at der er nogle der også siger, når det hele er træls og man ikke synes det er fedt! Det er ikke altid det rosenrøde billede der nødvendigvis er det som de fleste oplever, mange tør bare ikke sige, at der også er skyggesider!

Giv dig selv lov til at synes det er træls! Og vær glad for, at du glæder dig til at få dit barn og elsker dine børn, for det tror jeg ikke, at der er nogle der er i tvivl om, at du gør

Årh du er bare så positiv og så rar at læse , jeg blev sku glad over alle de ting du skriver ..
Det varmer ..

Tusind tusin tak , jeg vil huske at det er okay at være trist over sin krop ..

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

Camillamuz skriver:

Jeg ved hvordan du har det, inden jeg blev gravid havde jeg en veninde som også var gravid, hun fortalte mig at hun kunne græde over hendes krop, hun følte sig som en tyk flodhest osv.. Jeg stod bare der med åben mund, bad hende tie stille for hun var en smuk kvinde.. Jeg kiggede på alle gravide og tænkte, ej hvor må de elske deres tilværelse... Bum.... Her kommer jeg så selv og bliver gravid, må erkende at i har ret. Det er ikke en leg at være gravid, self elsker man sit lille vidunder derinde, men hvorfor skal ens krop blive så grim?

Du må ikke hade dig selv, der er desværre intet at gøre, men se fremad, ligesom jeg....  Jeg ved at jeg nok skal blive lækker igen, det er der ingen tvivl om! - Og det vil du self også!

Årh ... præcis som du beskriver det har jeg det ..

og jeg troede jo det var en drøm at være gravid ligesom du , jeg havde jo en fantastisk krop efter sidste fødsel , nu frygter jeg at jeg vil ligen en fed hval efter fødslen .. jeg frygter så meget at mine strækmærker vil springe i øjnene på alle mennesker ..
je gfrygter så meget en mor delle resten af livet .. jeg frygter såå meget mit underliv aldrig bliver normalt igen ..
Ja jeg frygter vikerlig alt ..

Kram ..

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

Kellie skriver:

Kender rigtig godt de følelser du beskriver og den dårlige samvittighed over at tænke sådan over sin krop, når man nu får nogle skønne børn ud af det. Men det er vel helt naturligt at man ønsker at have det godt i sin krop da det hænger sammen med ens selvværd og selvtillid.

Jeg venter vores barn nr. 3 til jul og kroppen er bestemt ikke den samme længere og jeg frygter for hvor svært det bliver at få en nogenlunde krop igen, samt at kunne gå i det tøj jeg har i skabet igen. Første gang tog jeg kun det på jeg skulle og fik nemt min krop igen, men anden gang tog jeg 21 kg på ialt og selvom jeg tabte de 18 kg inden jeg blev gravid 8 mdr efter fødslen, så har jeg allerede taget 9 kg på igen og ved jeg får et vægtarbejde efterfølgende ligesom sidste gang.

Prøver at trøste mig med at jeg efterfølgende har resten af livet til at tabe mig og få styr på kroppen og at det bestemt har været det hele værd når jeg kigger på børnene, for vil bestemt hellere have dem end den trimmede krop jeg havde for nogle år tilbage.

Men ja man skal tillade sig at gå op i sin krop for det er da også vigtigt at have det godt med sig selv og på et eller andet tidspunkt bliver kroppen helt sikkert også ganske ok igen. Min mor har født 4 børn og er en ganske slank kvinde idag med en pæn krop, så med tiden skal det nok hjælpe det hele. Det er altid svært når man er midt i det.

til dig

Tusind tak for krammer .. og ja det er nemlig svært med den selvtillid der ..

og ingen tvivl om jeg er ovenud lykkelig for mine børn , jeg elsker dem over alt ingen tvivl om det ..

Men ja puha det er en vireklig svær tid at gennemgå synes jeg godt nok ..

Jeg havde ligesom dig heller ingen problemer med at tabe mig første gang , som sagt tog jeg helelr ikk sååå meget på igen , men rigeligt den her gang frygter jeg for hvad vægten ender med , jeg har ikk været på den sidne for 2 uger siden og jeg ønsker det faktisk heller ikkk -..

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

gædde skriver:

øv

først lige et

og prøv sålige at høre her  

Jeg er ikke gravid og har aldrig været det, men har åreknude på benet... en GIGANTISK en! størrer end en 5ér. Jeg har strækmærker...øh.... på ryggen, fordi jeg har været virkelig tyk!. Jeg har sådan nogen ligtorne på mine hæle(jobber lige hårdt nok) mine patter hænger lidt, ikke lige store og blæverende....

Så vi er mange der har det sådan indimellem, tit, ofte eller heletiden.

Jeg er 28 år og får alligevel positive blikke på gaden, for make up og pæn påklædning, en tur til frisøren fjerner fokus

Tror du trænger til en omgang selvforkælelse og at stille dig foran spejlet og sig "jeg er lækker!!"  kan du slet ikke leve med det så husk at når du har født, så er det da trods alt en mulighed at gøre noget ved det

Du kan være helt sikker på at jeg får gjort noget ved mine patter, hvis de bliver længere!! for så er der sgu snart risiko for at de sidder fart i lynlåsen i buksen!!

kilo kan man knokle af, årknude kan fjernes - jeg er nu faktisk glad for min, for den opstod da jeg arbejde mig til en 5 cifret bonus

mine hæle er træls.... men hva, fødder er jo heller ikke det kønneste i forvejen

jeg kan selvfølgelig ikk andet end smile over dit indlæg for ja det er sku sødt .. og tusind tusind tak ..

Ved jo slet ik hvad jeg skal sige , men ja det med brysterne kender jeg så os , mine er blevet giga den her gang , så jeg er sikker på de bliver kæmpe lange efter en amning til ..

Men ja skal nok huske på dit indlæg når det er mest træls det hele , for ja selvfølgleig kan en tur til frisøren make up osv gøre meget ,, nogen gange har jeg bare svært ved at ja få gjort noget ,, håret er kedeligt synes jeg drømmer sådan om at blive klippet pt og få farvet hår .. make up har jeg aldrig rigtig gået med .. og ja mit tøj er så altid bare sort og hvidt og kedeligt ..

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Ingen løftede fingre eller kloge ord herfra, bare et kæmpe stort knus..for det er vist lige det du har brug for.

Kærligst
Sussie 

Tusind tusind tak ....

Anmeld

19. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Årh du er bare så positiv og så rar at læse , jeg blev sku glad over alle de ting du skriver ..
Det varmer ..

Tusind tusin tak , jeg vil huske at det er okay at være trist over sin krop ..

Hvor er du sød glad for hvis jeg kunne hjælpe bare en lille smule

Jeg er sikker på, at det nok skal gå alt sammen og du bliver glad når du er på den anden side

Stort

Anmeld

19. september 2012

gædde/gitte

Anonym skriver:

jeg kan selvfølgelig ikk andet end smile over dit indlæg for ja det er sku sødt .. og tusind tusind tak ..

Ved jo slet ik hvad jeg skal sige , men ja det med brysterne kender jeg så os , mine er blevet giga den her gang , så jeg er sikker på de bliver kæmpe lange efter en amning til ..

Men ja skal nok huske på dit indlæg når det er mest træls det hele , for ja selvfølgleig kan en tur til frisøren make up osv gøre meget ,, nogen gange har jeg bare svært ved at ja få gjort noget ,, håret er kedeligt synes jeg drømmer sådan om at blive klippet pt og få farvet hår .. make up har jeg aldrig rigtig gået med .. og ja mit tøj er så altid bare sort og hvidt og kedeligt ..

lidt make up og den rigtige klipning kan få én til at se 10 kilo lettere ud  just so you know!!!

hvad øjnfarve har du?

hvad med din kropsform?

(jeg er i modebranchen)

nu har jeg dks bedste frisør, men kan også anbefale Poul M...... meget dyre (klip og farve 1500,-) men hold nu kæft de kan trylle med frie hænder!

Anmeld

19. september 2012

gædde/gitte

Anonym skriver:

stor kinder? tynd hovede? store eller små øjne? hudfarve?

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Hej med dig!

Du får ihvertfald ingen HUG herfra! Tværtimod vil jeg starte med at give dig en ordentlig krammer  og sige til dig at jeg udemærket kan følge dig i dine tanker og følelser omkring det her...

Jeg har altid selv haft hvad jeg vil kalde en flot krop! Jeg har altid fået utrolig mange komplimenter og det har være dejligt (i sær gennem teenageårene og 20'erne) Det styrker da ens selvtillid! Helt sikkert! Og hvem ønsker ikke at få komplimenter og vide at man er tiltrækkende og flot at se på?

Efter jeg havde født vores søn ændrede min krop sig. Mest mine bryster og så min figur.... blev lidt bredere om hofterne, men det gjorde mig nu ikke så meget! Min bruster var godt nok blevet en smule kedelige i betrækket, men jeg kunne leve med det...

I denne graviditet har jeg haft mange tanker omkring mit udseende. Jeg har kunne se at den har og vil forandre sig meget mere efter fødslen. Min mave er sprunget helt vildt og har dybe kedelige strækmærker... De forsvinder ikke bare... men jeg kan intet gære ved det så det er sådan det er. Jeg har besluttet at jeg vil være god ved mig selv efter fødslen. Spise sundt, drikke masser af vand og dyrke motion! Det vil ikke hjælpe på de mærker men jeg vil få det godt med mig selv (tænker jeg) fordi jeg gør noget aktivt... og ikke bare lader min krop falme... Min selvtillid er på nogle områder blevet ringere... i forhold til mit udseende. MEN som person og menneske er den vokset! Jeg er blevet MOR! Det er og bliver det største ♥

Nå, men det var lidt tanker herfra!

Jeg har selv besluttet mig for at jeg vil bruge minimum 30 min om dagen på mig selv efter fødslen i den forstand at jeg enten vil løbe mig en tur eller cykle mig en tur hver eneste dag som minimum for at jeg med tiden kan få det godt med mig selv igen , udover det vil ejg selvfølgelig spise sundt og drikke mere vand .. Jeg synes det har været såå svært under den her graviditet at leve sundt , jeg vil så hjertens gerne men min dumme krop vil såå gerne have chokolade .. ( det har jeg det mega øv over ..

Nogen gange føler jeg helt jeg har mistet styringen over min krop fordi den alligevel bare er dum og grim hvorfor så ikk bare æde mig endnu federe , ja de tanker kommer på de dårlige dage som idag feks .. ellers så lever jeg så vidt muligt ret sundt ..

Men jeg skla leve endnu sundere efter fødslen og dyrke noget motion , til frisør og klippes og vikrelig prøve og blive lidt lækker og atraktiv igen , for det føler jeg mig på ingen måde mere ,jeg vil bare gerne have de sidste uger til at gå stærkt nu så den baby er i mine arme i stedet .. jeg orker ikk mere ..

tusind tak fro krammer ..

og rigtig meget held og lykke med fødslen i aften ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.