at leve med sin krop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2012

Annette A

Kender rigtig godt de følelser du beskriver og den dårlige samvittighed over at tænke sådan over sin krop, når man nu får nogle skønne børn ud af det. Men det er vel helt naturligt at man ønsker at have det godt i sin krop da det hænger sammen med ens selvværd og selvtillid.

Jeg venter vores barn nr. 3 til jul og kroppen er bestemt ikke den samme længere og jeg frygter for hvor svært det bliver at få en nogenlunde krop igen, samt at kunne gå i det tøj jeg har i skabet igen. Første gang tog jeg kun det på jeg skulle og fik nemt min krop igen, men anden gang tog jeg 21 kg på ialt og selvom jeg tabte de 18 kg inden jeg blev gravid 8 mdr efter fødslen, så har jeg allerede taget 9 kg på igen og ved jeg får et vægtarbejde efterfølgende ligesom sidste gang.

Prøver at trøste mig med at jeg efterfølgende har resten af livet til at tabe mig og få styr på kroppen og at det bestemt har været det hele værd når jeg kigger på børnene, for vil bestemt hellere have dem end den trimmede krop jeg havde for nogle år tilbage.

Men ja man skal tillade sig at gå op i sin krop for det er da også vigtigt at have det godt med sig selv og på et eller andet tidspunkt bliver kroppen helt sikkert også ganske ok igen. Min mor har født 4 børn og er en ganske slank kvinde idag med en pæn krop, så med tiden skal det nok hjælpe det hele. Det er altid svært når man er midt i det.

til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

gædde/gitte

Anonym skriver:

Jeg har virkelig brug for at være anonym for jeg skammer mig simpelthen ..

Men hvor har jeg svært ved at leve med de forandringer der sker med og krop den her gang , Jeg har et barn i forvejen fra 10, min graviditet var da bestemt ikke lykkelig da jeg blev sygemeldt tidligt , havde bækkenløsning og meget mere.
Men tilgengæld kunne jeg komme over ens med min krop der. Jeg tog i alt 16 kg på jeg var egentlig ret stolt , havde en mave som kun målte 108 cm . Ja ingen strækmærker eller noget andet .

Den her gang har jeg fået strækmærker maven er allerede 112 cm i uge 34. Jeg har fået en kæmpe åre knude på benet , mine skamlæber er hævet til 4 gange str . Øv jeg er bare så ked af min krop lige nu . Og ønsker bare den her baby ud af min mave .
Udover det har jeg allerede rundet 19 kg .
Jeg er klar over alt det her hører med en graviditet men ændre ikke på hvor ked jeg er og hvor grim jeg ser og krop nu .

Undskyld det her indlæg , og ved heller ikke hvad jeg ville havde bare så meget brug for at fortælle nogen det , nogen som måske vil forstå det ..

JEg ønsker ingen hug for Det her indlæg er klar over det følger med . Men ja .

øv

først lige et

og prøv sålige at høre her  

Jeg er ikke gravid og har aldrig været det, men har åreknude på benet... en GIGANTISK en! størrer end en 5ér. Jeg har strækmærker...øh.... på ryggen, fordi jeg har været virkelig tyk!. Jeg har sådan nogen ligtorne på mine hæle(jobber lige hårdt nok) mine patter hænger lidt, ikke lige store og blæverende....

Så vi er mange der har det sådan indimellem, tit, ofte eller heletiden.

Jeg er 28 år og får alligevel positive blikke på gaden, for make up og pæn påklædning, en tur til frisøren fjerner fokus

Tror du trænger til en omgang selvforkælelse og at stille dig foran spejlet og sig "jeg er lækker!!"  kan du slet ikke leve med det så husk at når du har født, så er det da trods alt en mulighed at gøre noget ved det

Du kan være helt sikker på at jeg får gjort noget ved mine patter, hvis de bliver længere!! for så er der sgu snart risiko for at de sidder fart i lynlåsen i buksen!!

kilo kan man knokle af, årknude kan fjernes - jeg er nu faktisk glad for min, for den opstod da jeg arbejde mig til en 5 cifret bonus

mine hæle er træls.... men hva, fødder er jo heller ikke det kønneste i forvejen

Anmeld

19. september 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg har virkelig brug for at være anonym for jeg skammer mig simpelthen ..

Men hvor har jeg svært ved at leve med de forandringer der sker med og krop den her gang , Jeg har et barn i forvejen fra 10, min graviditet var da bestemt ikke lykkelig da jeg blev sygemeldt tidligt , havde bækkenløsning og meget mere.
Men tilgengæld kunne jeg komme over ens med min krop der. Jeg tog i alt 16 kg på jeg var egentlig ret stolt , havde en mave som kun målte 108 cm . Ja ingen strækmærker eller noget andet .

Den her gang har jeg fået strækmærker maven er allerede 112 cm i uge 34. Jeg har fået en kæmpe åre knude på benet , mine skamlæber er hævet til 4 gange str . Øv jeg er bare så ked af min krop lige nu . Og ønsker bare den her baby ud af min mave .
Udover det har jeg allerede rundet 19 kg .
Jeg er klar over alt det her hører med en graviditet men ændre ikke på hvor ked jeg er og hvor grim jeg ser og krop nu .

Undskyld det her indlæg , og ved heller ikke hvad jeg ville havde bare så meget brug for at fortælle nogen det , nogen som måske vil forstå det ..

JEg ønsker ingen hug for Det her indlæg er klar over det følger med . Men ja .

Ingen løftede fingre eller kloge ord herfra, bare et kæmpe stort knus..for det er vist lige det du har brug for.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

19. september 2012

MorDk

Hej med dig!

Du får ihvertfald ingen HUG herfra! Tværtimod vil jeg starte med at give dig en ordentlig krammer  og sige til dig at jeg udemærket kan følge dig i dine tanker og følelser omkring det her...

Jeg har altid selv haft hvad jeg vil kalde en flot krop! Jeg har altid fået utrolig mange komplimenter og det har være dejligt (i sær gennem teenageårene og 20'erne) Det styrker da ens selvtillid! Helt sikkert! Og hvem ønsker ikke at få komplimenter og vide at man er tiltrækkende og flot at se på?

Efter jeg havde født vores søn ændrede min krop sig. Mest mine bryster og så min figur.... blev lidt bredere om hofterne, men det gjorde mig nu ikke så meget! Min bruster var godt nok blevet en smule kedelige i betrækket, men jeg kunne leve med det...

I denne graviditet har jeg haft mange tanker omkring mit udseende. Jeg har kunne se at den har og vil forandre sig meget mere efter fødslen. Min mave er sprunget helt vildt og har dybe kedelige strækmærker... De forsvinder ikke bare... men jeg kan intet gære ved det så det er sådan det er. Jeg har besluttet at jeg vil være god ved mig selv efter fødslen. Spise sundt, drikke masser af vand og dyrke motion! Det vil ikke hjælpe på de mærker men jeg vil få det godt med mig selv (tænker jeg) fordi jeg gør noget aktivt... og ikke bare lader min krop falme... Min selvtillid er på nogle områder blevet ringere... i forhold til mit udseende. MEN som person og menneske er den vokset! Jeg er blevet MOR! Det er og bliver det største ♥

Nå, men det var lidt tanker herfra!

Anmeld

19. september 2012

gædde/gitte

MorDk skriver:

Hej med dig!

Du får ihvertfald ingen HUG herfra! Tværtimod vil jeg starte med at give dig en ordentlig krammer  og sige til dig at jeg udemærket kan følge dig i dine tanker og følelser omkring det her...

Jeg har altid selv haft hvad jeg vil kalde en flot krop! Jeg har altid fået utrolig mange komplimenter og det har være dejligt (i sær gennem teenageårene og 20'erne) Det styrker da ens selvtillid! Helt sikkert! Og hvem ønsker ikke at få komplimenter og vide at man er tiltrækkende og flot at se på?

Efter jeg havde født vores søn ændrede min krop sig. Mest mine bryster og så min figur.... blev lidt bredere om hofterne, men det gjorde mig nu ikke så meget! Min bruster var godt nok blevet en smule kedelige i betrækket, men jeg kunne leve med det...

I denne graviditet har jeg haft mange tanker omkring mit udseende. Jeg har kunne se at den har og vil forandre sig meget mere efter fødslen. Min mave er sprunget helt vildt og har dybe kedelige strækmærker... De forsvinder ikke bare... men jeg kan intet gære ved det så det er sådan det er. Jeg har besluttet at jeg vil være god ved mig selv efter fødslen. Spise sundt, drikke masser af vand og dyrke motion! Det vil ikke hjælpe på de mærker men jeg vil få det godt med mig selv (tænker jeg) fordi jeg gør noget aktivt... og ikke bare lader min krop falme... Min selvtillid er på nogle områder blevet ringere... i forhold til mit udseende. MEN som person og menneske er den vokset! Jeg er blevet MOR! Det er og bliver det største ♥

Nå, men det var lidt tanker herfra!

suk.......... ja........... glæder mig til den følese  .............

Anmeld

19. september 2012

MorDk

gædde skriver:

suk.......... ja........... glæder mig til den følese  .............

Håber ikke jeg ramte et ømt punkt...

For det jeg mente var at for MIG var det at blive MOR det største....♥ Og det har ændret fokus... nemlig fra det man er mindre glad for ved sig selv!

Knus og Kram ♥

Anmeld

19. september 2012

gædde/gitte

MorDk skriver:

Håber ikke jeg ramte et ømt punkt...

For det jeg mente var at for MIG var det at blive MOR det største....♥ Og det har ændret fokus... nemlig fra det man er mindre glad for ved sig selv!

Knus og Kram ♥

nej nej nej ! overhoved ikke!

glæder mig til at have en undskyldning/præmie for min slasket eksistens

Anmeld

19. september 2012

MorDk

gædde skriver:

nej nej nej ! overhoved ikke!

glæder mig til at have en undskyldning/præmie for min slasket eksistens

Ahhhr <3  hihi

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Tror ikke der er nogen der vil give dig hug for dit indlæg

Det er bare super svært at ens krop forandrer sig. Ligesom dig ændrede min krop sig ikke synderligt efter 1. graviditet. Men her efter min 2. graviditet synes jeg min krop har ændret sig meget. Ingen strækmærker osv, men jeg har stort set ingen bryster tilbage. Har aldrig haft ret store bryster, men nu er de da fuldstændig forsvundet.

Jeg overvejer faktisk at få dem lavet på et tidspunkt.

Udover det så tror jeg ikke jeg slipper af med "mor-dellen". Men der har osse ligget 3 børn derinde, så det er vel egentlig ok. Bare ikke nemt at acceptere. Jeg vejer kun 1 kg mere end før jeg blev gravid, så kiloene er forsvundet ret hurtigt (min søn er 14 uger).

Håber du kan komme lidt mere overens med din krop den dag du står med din guldklump i armene.

Tusind tak for dit ellers ret så positive svar .. og mange tak for krammer det varmer såå meget ..

Jeg håber virkelig os jeg kan komme til at komme overens med min krop når først guldet er født , men nøj hvor har jeg det svært pt , svært ved at acceptere sååååå store forandringer 2 gang i forhold til 1 gang ..

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

Joersholm skriver:

Jeg synes bestemt ikke du skal skamme dig.. Vi er jo forskellige alle sammen, og jeg synes da man skal have lov til at være ked af sin krop, det er jo heller ikke alle der synes det flot at være gravid, men det ændre jo ikke på den lykke det er.. Jeg selv håber da heller ikke jeg tager alt for meget på og alle de andre ting der kan ske når jeg bliver gravid (skal starte behandling lige om lidt), for så ved jeg ærligt talt heller ikke hvordan jeg vil have det.. Men vil med glæde gå det igennem for at få drømmen opfyldt

Du for en STOR ´er.. 

jaaa man går det netop med glæde igennem igen tvivl om det , og det er jeg os gjort .. men ja puha .. det er alligevel svært ..

Og mange tak for kram ..

jeg håber snart i står med en bebs i maven ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.