at leve med sin krop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.074 visninger
36 svar
0 synes godt om
19. september 2012

Anonym trådstarter

Jeg har virkelig brug for at være anonym for jeg skammer mig simpelthen ..

Men hvor har jeg svært ved at leve med de forandringer der sker med og krop den her gang , Jeg har et barn i forvejen fra 10, min graviditet var da bestemt ikke lykkelig da jeg blev sygemeldt tidligt , havde bækkenløsning og meget mere.
Men tilgengæld kunne jeg komme over ens med min krop der. Jeg tog i alt 16 kg på jeg var egentlig ret stolt , havde en mave som kun målte 108 cm . Ja ingen strækmærker eller noget andet .

Den her gang har jeg fået strækmærker maven er allerede 112 cm i uge 34. Jeg har fået en kæmpe åre knude på benet , mine skamlæber er hævet til 4 gange str . Øv jeg er bare så ked af min krop lige nu . Og ønsker bare den her baby ud af min mave .
Udover det har jeg allerede rundet 19 kg .
Jeg er klar over alt det her hører med en graviditet men ændre ikke på hvor ked jeg er og hvor grim jeg ser og krop nu .

Undskyld det her indlæg , og ved heller ikke hvad jeg ville havde bare så meget brug for at fortælle nogen det , nogen som måske vil forstå det ..

JEg ønsker ingen hug for Det her indlæg er klar over det følger med . Men ja .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

FruK

Forstår dig godt. Tænk på at der ikke er så længe igen.

Anmeld

19. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Men hvor har jeg svært ved at leve med de forandringer der sker med og krop den her gang , Jeg har et barn i forvejen fra 10, min graviditet var da bestemt ikke lykkelig da jeg blev sygemeldt tidligt , havde bækkenløsning og meget mere.
Men tilgengæld kunne jeg komme over ens med min krop der. Jeg tog i alt 16 kg på jeg var egentlig ret stolt , havde en mave som kun målte 108 cm . Ja ingen strækmærker eller noget andet .

Den her gang har jeg fået strækmærker maven er allerede 112 cm i uge 34. Jeg har fået en kæmpe åre knude på benet , mine skamlæber er hævet til 4 gange str . Øv jeg er bare så ked af min krop lige nu . Og ønsker bare den her baby ud af min mave .
Jeg er klar over alt det her hører med en graviditet men ændre ikke på hvor ked jeg er og hvor grim jeg ser og krop nu .

Undskyld det her indlæg , og ved heller ikke hvad jeg ville havde bare så meget brug for at fortælle nogen det , nogen som måske vil forstå det ..

Du trænger vist til et stort

Jeg kan ikke hjælpe dig, er kun 8+1 i dag, med mit første barn, så ingen forandringer her endnu!

Men har en veninde der har det lige så svært som dig, så du er ikke alene!

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Forstår dig godt. Tænk på at der ikke er så længe igen.

Ja det er os det som får min hverdag til at fungere pt , at der ikke er så længe igen .. og så selvfølgelig baby i maven og mit andet barn.
Skal slet ikke lyde som om jeg ikke er glad for dem for Det er Jeg skam , de betyder alt i verdnen .

Tusind tak for kram.

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Du trænger vist til et stort

Jeg kan ikke hjælpe dig, er kun 8+1 i dag, med mit første barn, så ingen forandringer her endnu!

Men har en veninde der har det lige så svært som dig, så du er ikke alene!

Tusind tak for kram .
Og ja Det er da dejligt andre har det som en , gå føler man sig ikke total dum .
Men føj hvor er det svært.
Selvom jeg elsker mine børn over alt ingen tvivl om det .

Anmeld

19. september 2012

Faith

Anonym skriver:

Tror ikke der er nogen der vil give dig hug for dit indlæg

Det er bare super svært at ens krop forandrer sig. Ligesom dig ændrede min krop sig ikke synderligt efter 1. graviditet. Men her efter min 2. graviditet synes jeg min krop har ændret sig meget. Ingen strækmærker osv, men jeg har stort set ingen bryster tilbage. Har aldrig haft ret store bryster, men nu er de da fuldstændig forsvundet.

Jeg overvejer faktisk at få dem lavet på et tidspunkt.

Udover det så tror jeg ikke jeg slipper af med "mor-dellen". Men der har osse ligget 3 børn derinde, så det er vel egentlig ok. Bare ikke nemt at acceptere. Jeg vejer kun 1 kg mere end før jeg blev gravid, så kiloene er forsvundet ret hurtigt (min søn er 14 uger).

Håber du kan komme lidt mere overens med din krop den dag du står med din guldklump i armene.

Anmeld

19. september 2012

Joerse

Anonym skriver:

Jeg synes bestemt ikke du skal skamme dig.. Vi er jo forskellige alle sammen, og jeg synes da man skal have lov til at være ked af sin krop, det er jo heller ikke alle der synes det flot at være gravid, men det ændre jo ikke på den lykke det er.. Jeg selv håber da heller ikke jeg tager alt for meget på og alle de andre ting der kan ske når jeg bliver gravid (skal starte behandling lige om lidt), for så ved jeg ærligt talt heller ikke hvordan jeg vil have det.. Men vil med glæde gå det igennem for at få drømmen opfyldt

Du for en STOR ´er.. 

Anmeld

19. september 2012

NNL

Vil bare sende dig et stort kram og sige at så snart baby er i dine arme, har du glemt det hele

Har slet ikke haft det som dig, men indrømmer gerne at min forestilling om hvor smuk jeg troede man følte sig som højgravid i den grad blev ødelagt Med +18 kg (fra 55 til 73), vand i kroppen og et mavemål der gik fra 69 til 114, følte jeg mig bestemt ikke særlig smuk eller attraktiv. Men nu, 4½ måned efter Sigurd kom til verden, er taljen nede på 70 cm og vægten siger 55,2. Uden at jeg har gjort noget. Men mit kejsersnit ar er sgu ikke særlig spændende :/ 

Så det jeg prøver at sige er, at om ikke særlig længe vil din verden se meget lysere ud, det er jeg sikker på

Anmeld

19. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Tusind tak for kram .
Og ja Det er da dejligt andre har det som en , gå føler man sig ikke total dum .
Men føj hvor er det svært.
Selvom jeg elsker mine børn over alt ingen tvivl om det .

Du må helt bestemt ikke føle dig dum! Det er slet ikke alle der bare synes deres krop er smuk når man er gravid og det er altså helt ok! Synes ikke der er så mange der taler om, at de bare ikke synes det er fedt, og det tør man næsten ikke sige højt! Ligesom du ikke tør!

Jeg synes det er så fint, at der er nogle der også siger, når det hele er træls og man ikke synes det er fedt! Det er ikke altid det rosenrøde billede der nødvendigvis er det som de fleste oplever, mange tør bare ikke sige, at der også er skyggesider!

Giv dig selv lov til at synes det er træls! Og vær glad for, at du glæder dig til at få dit barn og elsker dine børn, for det tror jeg ikke, at der er nogle der er i tvivl om, at du gør

Anmeld

19. september 2012

Deaktiveret profil

Anonym skriver:

Jeg ved hvordan du har det, inden jeg blev gravid havde jeg en veninde som også var gravid, hun fortalte mig at hun kunne græde over hendes krop, hun følte sig som en tyk flodhest osv.. Jeg stod bare der med åben mund, bad hende tie stille for hun var en smuk kvinde.. Jeg kiggede på alle gravide og tænkte, ej hvor må de elske deres tilværelse... Bum.... Her kommer jeg så selv og bliver gravid, må erkende at i har ret. Det er ikke en leg at være gravid, self elsker man sit lille vidunder derinde, men hvorfor skal ens krop blive så grim?

Du må ikke hade dig selv, der er desværre intet at gøre, men se fremad, ligesom jeg....  Jeg ved at jeg nok skal blive lækker igen, det er der ingen tvivl om! - Og det vil du self også!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.