Til jer der opdagede graviditeten sent...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Jeg opdagede det den første gang da jeg var 26 uger henne- havde fået mave på og mærkede liv, tog til læge med angst for hvad der dog var i vejen og ja, vi skulle så være forældre :-) jeg havde ikke opdaget det da jeg havde fået af vide jeg ikke kunne få børn. Jeg troede bare jeg havde ådt for meget pizza.

Hvor vildt... Havde du så også små blødninger og negative tests?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

...Hvad var det der gjorde at I opdagede det da I opdagede det...

...og hvor stor var jeres mave eller hvordan så jeres mave ud da I opdagede det?

Den allerførste graviditet, der var jeg kun 18 år, og min mor tog fat i mig og spurgte om jeg var gravid.
Det mente jeg bestemt ikke, for jeg havde faktisk småblødt on and off et stykke tid, men det var jeg.
Det kunne ikke måles på urintest, men min læge lavede en GU og kunne se det på livmoderhalsen, så jeg blev sendt til scanning, hvor man fandt en graviditet, og vurderede at jeg var omkring 12-til 14 uger henne.
At jeg så mistede, da jeg var 5 mdr henne er en anden historie.

Ellers så har jeg altid kunnet mærke på min krop hvis jeg var gravid, og med årene blev jeg bedre og bedre til det. Men sekvom jeg evt. ville holde det for mig selv, så har jeg aldrig kunnet skjule det for min mor LOL

Kærligst
Sussie 

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

gædde skriver:

kender én der opdagede det da hun skulle føde

hun havde haft sin mens som hun plejede,var på p-piller og var da blevet lidt "små fed" men ingen gravide mave.

Hun blev syg efter en ferie i udlandet - en af de der skide-ture.

Men det ville ikke rigtigt gå væk og efter 2,5 mrd med ubehag, så tog smerterne til! sådan for alvor! og hun blev kørt til vagtlægen som mærkede på hende og sagde forbløffet "jamen!.... pige dog, du er jo i fødsel!!!"

hun har i dag en dreng på 12 år og en umgere dreng også, som hun heller ikke fik symtomer af, men hun tjekkede via tests løbende

vild men sand historie

Det jo lige netop sådan noget jeg bliver nervøs over... Kunne jeg være gravid. Hvis jeg er, er det jo helt forkert at skubbe tanken væk, "bare" fordi jeg ikke har de gængse symptomer. Mit mest klare symptom er hvordan jeg føler det med min mave. Men .. måske skulle jeg smide et billede op a hvordan den ser ud. Så kan I være med at bedømme om jeg ser gravid eller fed ud...

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Den allerførste graviditet, der var jeg kun 18 år, og min mor tog fat i mig og spurgte om jeg var gravid.
Det mente jeg bestemt ikke, for jeg havde faktisk småblødt on and off et stykke tid, men det var jeg.
Det kunne ikke måles på urintest, men min læge lavede en GU og kunne se det på livmoderhalsen, så jeg blev sendt til scanning, hvor man fandt en graviditet, og vurderede at jeg var omkring 12-til 14 uger henne.
At jeg så mistede, da jeg var 5 mdr henne er en anden historie.

Ellers så har jeg altid kunnet mærke på min krop hvis jeg var gravid, og med årene blev jeg bedre og bedre til det. Men sekvom jeg evt. ville holde det for mig selv, så har jeg aldrig kunnet skjule det for min mor LOL

Kærligst
Sussie 

Hehe, tak fordi du delte det Sussi! Mødre ved altid når noget er i gærde

Anmeld

19. september 2012

CS

Anonym skriver:

...Hvad var det der gjorde at I opdagede det da I opdagede det...

...og hvor stor var jeres mave eller hvordan så jeres mave ud da I opdagede det?

Jeg fandt ud af jeg var gravid da jeg var 10 uger henne - jeg havde godt nok kvalme, men troede jeg havde fået svineinfluenza...Jeg har pga tidligere slem spiseforstyrrelse fået at vide jeg aldrig ville kunne få børn.

Jeg havde været i Norge uden vaccine, dengang sygdommen kørte på højtryk i Norge og folk dødede som fluger - tåbe, kærlighed gør en blind. Tog kun en test fordi jeg havde skrevet på min FB "er så træt og føler jeg har fået en hammer i hovedet" de første 4 kommentar - er du gravid?? Mig Øhh nej... men jo tog en test næste morgen og to virkelig meget røde streger sprang mig i hovedet

Anmeld

19. september 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hehe, tak fordi du delte det Sussi! Mødre ved altid når noget er i gærde

Hehe nemlig..bare spørg mor her..min den ældste har heller aldrig kunnet skjule det for mig.

I det hele taget kan jeg altid mærke hvis der er en gravid til stede, og kan ret hurtigt spotte det.
Gravide kvinder får bare et helt særligt lys over sig  

Anmeld

19. september 2012

TeamRocket

Anonym skriver:

Hvor vildt... Havde du så også små blødninger og negative tests?

Nej jeg havde ikke haft menstrution i et helt år så troede ikke jeg kunne blive gravid så spekulerede slet ikke i de baner. Faktisk var jeg vildt bange for det var en kræft svulst eller en kæmpe parasit jeg havde i maven Og jeg nåede heller aldrig at blive en af de der stor gravide, var stadig ret lille da jeg fødte vores basse på 3400g

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

Måske er det ikke så tydeligt på det her billede. (Spontant taget på toilettet på jobbet, så kvaliteten og vinkelen er måske ikke så god men det var hvad jeg kunne klare i strakt arm ). Men min mave buler meget ud forneden og om aftenen også foroven, der ligner jeg en hel spærreballon. Kan I andre også se det eller ligner det bare fedt for jer?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

TeamRocket skriver:

Nej jeg havde ikke haft menstrution i et helt år så troede ikke jeg kunne blive gravid så spekulerede slet ikke i de baner. Faktisk var jeg vildt bange for det var en kræft svulst eller en kæmpe parasit jeg havde i maven Og jeg nåede heller aldrig at blive en af de der stor gravide, var stadig ret lille da jeg fødte vores basse på 3400g

Pyha, godt du var sund og rask

Anmeld

19. september 2012

gædde/gitte

Anonym skriver:

Det jo lige netop sådan noget jeg bliver nervøs over... Kunne jeg være gravid. Hvis jeg er, er det jo helt forkert at skubbe tanken væk, "bare" fordi jeg ikke har de gængse symptomer. Mit mest klare symptom er hvordan jeg føler det med min mave. Men .. måske skulle jeg smide et billede op a hvordan den ser ud. Så kan I være med at bedømme om jeg ser gravid eller fed ud...

man kan desværre ikke sig det ud fra billede

har du testet??..... for jeg har en anden veninde som testede negativ hos lægen- positiv derhjemme.............. og hun var gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.