Til jer der opdagede graviditeten sent...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2012

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Stod i køknet og beklagede mig til min mor om, at jeg stadig ikke havde fået mit lort, trods en konstant murren. Hun fortalt at det var normalt at have den følelse når man var gravid. Tissede på en test, og 5 sek efter var der 2 streger... Tænker jeg tilbage, så vidste jeg nok godt, at det var muligt. Men nægtede det. 

Mit underliv var om aften/natten lidt bulet. Men så jeg slet ikke før jeg vidste jeg var gravid. Tænker jeg tilbage så havde jeg tit hård mave og uhyggelig træt... 

Jeg var i en underlig tilstand op til uge 12. Så husker kun ting i bobler. Det var hårdt og opdage på den måde. Havde forstillet mig, at skulle blive gravid og finde ud af det, på en mere eventyr agtig måde. 

Så du opdagede det først i uge 12?

Dejligt at eventyret endte godt alligevel, selvom det ikke var på den måde du ønskede at finde ud af det.

Hvordan føltes/så din mave ud? Kunne du/man se noget, virkede den tyk? blød hård? Hvor meget tog du på de første par måneder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

HeXeri

Anonym skriver:

...Hvad var det der gjorde at I opdagede det da I opdagede det...

...og hvor stor var jeres mave eller hvordan så jeres mave ud da I opdagede det?

Jeg fandt ud af jeg var gravid i 13. uge og blev sat til 14. uge et par dage efter ved en scanning.

Jeg opdagede ikke en fis. Jeg troede det var pga stress jeg åd som besat og derfor ikke kunne få røven i bukserne mere

Kæresten kan fortælle idag at han da havde lagt mærke til mine bryster også voksede. Hvorfor jeg ikke selv lagde mærke til det, aner jeg simpelthen ikke.

Min mor blev ved med at sige at jeg var gravid og til sidst, mest for at få hende til at holde mund, tog jeg en test der viste positiv...

Min mave havde sådan set ikke gjort det store væsen ud af sig, det gik først ud over numse og bryster. Maven kom dog ret hurtigt efter det

Anmeld

19. september 2012

Marts<3

Anonym skriver:

Så du opdagede det først i uge 12?

Dejligt at eventyret endte godt alligevel, selvom det ikke var på den måde du ønskede at finde ud af det.

Hvordan føltes/så din mave ud? Kunne du/man se noget, virkede den tyk? blød hård? Hvor meget tog du på de første par måneder?

Opdagde det i uge 9. Men inden at min kæreste kom hjem fra ferie osv, så var jeg i midt uge 11. Først der var jeg til forundersøgelse på Hvidovre(skulle have haft en abort)

Jeg mærkede intet andet end lidt hård mave om aften. 

Jeg vejede først mig selv da jeg var til første jm besøg. Og der havde jeg taget 2-3 kilo på. 

Jeg fik aldrig rigtig følelsen af og være gravid, før jeg var langt henne. Så i starten var det bare træthed... 

Anmeld

19. september 2012

meem

Jeg opdagede det da jeg var i 10. uge

Havde godt nok kastet op en del, var træt og utilpas konstant.. Men g, testene var negative. så jeg fortsatte jo bare på mine p piller.. indtil jeg en morgen kastede op midt i badet da jeg bare ikke kunne holde det nede... Så tog jeg til lægen og pev over jeg havde det så dårligt og ikke selv kunne finde en grund til det.. Hun undersøgte mig og konkluderede at jeg var omkring 5 uger henne.. Til en senere scanning viste det sig så jeg var dobbelt så langt henne...

Man kunne først se på mig jeg var grávid da jeg var 20+

Anmeld

19. september 2012

Julemusen

Jamen jeg er helt normal i bygning. Ikke vildt tynd eller tyk. Min mave har altid bulet en lille smule og den bule blev lidt tydeligere jo længere jeg kom hen. Min mave begyndte at blive hårde da jeg var Ca 15 uger henne. Men begyndte først at ligne en gravid mave meget sent. Min mor var kraftig så man kunne overhovedet ikke mærke eller se det færdige maven sank. Hun så bare tyk ud. Men ikke ekstremt stor. Jeg fik at vide at jeg havde en bagudvendt livmoder og derfor var det svært at se at jeg var gravid. Jeg blev skannet indvendig både ved nf og md skanningerne. Og det min jordemoder havde svært ved at vurdere vægten på min søn. Og han var 4 kg sa han blev født, så det var ikke fordi han var lille:-)

Anmeld

19. september 2012

TeamRocket

Jeg opdagede det den første gang da jeg var 26 uger henne- havde fået mave på og mærkede liv, tog til læge med angst for hvad der dog var i vejen og ja, vi skulle så være forældre :-) jeg havde ikke opdaget det da jeg havde fået af vide jeg ikke kunne få børn. Jeg troede bare jeg havde ådt for meget pizza.

Anmeld

19. september 2012

gædde/gitte

Anonym skriver:

...Hvad var det der gjorde at I opdagede det da I opdagede det...

...og hvor stor var jeres mave eller hvordan så jeres mave ud da I opdagede det?

kender én der opdagede det da hun skulle føde

hun havde haft sin mens som hun plejede,var på p-piller og var da blevet lidt "små fed" men ingen gravide mave.

Hun blev syg efter en ferie i udlandet - en af de der skide-ture.

Men det ville ikke rigtigt gå væk og efter 2,5 mrd med ubehag, så tog smerterne til! sådan for alvor! og hun blev kørt til vagtlægen som mærkede på hende og sagde forbløffet "jamen!.... pige dog, du er jo i fødsel!!!"

hun har i dag en dreng på 12 år og en umgere dreng også, som hun heller ikke fik symtomer af, men hun tjekkede via tests løbende

vild men sand historie

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Opdagde det i uge 9. Men inden at min kæreste kom hjem fra ferie osv, så var jeg i midt uge 11. Først der var jeg til forundersøgelse på Hvidovre(skulle have haft en abort)

Jeg mærkede intet andet end lidt hård mave om aften. 

Jeg vejede først mig selv da jeg var til første jm besøg. Og der havde jeg taget 2-3 kilo på. 

Jeg fik aldrig rigtig følelsen af og være gravid, før jeg var langt henne. Så i starten var det bare træthed... 

ok Tak for du fortalte om det.

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

meem skriver:

Jeg opdagede det da jeg var i 10. uge

Havde godt nok kastet op en del, var træt og utilpas konstant.. Men g, testene var negative. så jeg fortsatte jo bare på mine p piller.. indtil jeg en morgen kastede op midt i badet da jeg bare ikke kunne holde det nede... Så tog jeg til lægen og pev over jeg havde det så dårligt og ikke selv kunne finde en grund til det.. Hun undersøgte mig og konkluderede at jeg var omkring 5 uger henne.. Til en senere scanning viste det sig så jeg var dobbelt så langt henne...

Man kunne først se på mig jeg var grávid da jeg var 20+

Uh, det må have været en overraskelse så når testene viste negativt.

Anmeld

19. september 2012

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Jamen jeg er helt normal i bygning. Ikke vildt tynd eller tyk. Min mave har altid bulet en lille smule og den bule blev lidt tydeligere jo længere jeg kom hen. Min mave begyndte at blive hårde da jeg var Ca 15 uger henne. Men begyndte først at ligne en gravid mave meget sent. Min mor var kraftig så man kunne overhovedet ikke mærke eller se det færdige maven sank. Hun så bare tyk ud. Men ikke ekstremt stor. Jeg fik at vide at jeg havde en bagudvendt livmoder og derfor var det svært at se at jeg var gravid. Jeg blev skannet indvendig både ved nf og md skanningerne. Og det min jordemoder havde svært ved at vurdere vægten på min søn. Og han var 4 kg sa han blev født, så det var ikke fordi han var lille:-)

Tak for svaret. Hold da op en basse. 4 kilo Tænk sig at det kan betyde så meget at have bagudvendt livmoder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.