T-scanning 7+0 - intet at se :/ nu med update!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

MorDk

livhemdrup skriver:

undrer mig lidt over de scannede udvendigt da de plejer at sige at det så tidligt kun kan ses indvendigt.

Håber din læge lytter og sender dig til en som giver dig en indvendig scanning.

Det undre altså også mig...

Indvendig scanning skal der til hvis man ikke er så langt henne...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar!

Jeg har en tid i aften hos ultralydklinikken i kbh. Jeg fortalte hende situationen i tlf og hun spurgte så om det var scanningsklinikken jeg var blevet scannet hos, og jeg sagde ja. Det lød som om det ikke var første gang hun havde oplevet at de fik folk til ny scanning som havde haft en dårlig oplevelse der.

Anmeld

17. september 2012

TWT

Jeg blev scannet udvendig 6+3 og der kunne de godt se spiren!

Anmeld

17. september 2012

Anonym trådstarter

TWT skriver:

Jeg blev scannet udvendig 6+3 og der kunne de godt se spiren!

Det var tidligt. Det kan max være et par dage fra de 7+0 jeg er.. Ååh er så nervøs for at den er gået til

Anmeld

17. september 2012

LHS

Anonym skriver:

Har lige været til tryghedsscanning. Jeg burde være 7+0 i dag, og jeg havde også pletblødninger 2 dage omkring ægløsning så er rimelig sikker på ægløsningen har været der. Men scanningsdamen kunne IKKE se noget som helst Det var en udvendig scanning. Jeg er så bange for at det er gået til. Jeg har bedt min læge om en henvisning til en gyn. for kan jo ikke vente helt til nakkefoldsscanning med at få vished. Jeg krydser så meget fingre for at jeg bare ikke er så langt henne som jeg tror

Altså på mig kunne livmoderen ikke engang ses til 8 ugers scanningen, da de scannede udvendigt - min livmoderhals vender bagud. Med da de scannede indvendigt, lå der et fint foster. Til scanning i uge 12 lignede fosterede at det var ca. 7 uger da de scannede udvendigt, men indvendigt var det perfekt 12 +0. Så går ud fra at du har købt dig til en "billig" scanning, hvor de ikke må scanne indvendigt - blev heldigvis advaret mod dette inden vi købte tidlig scanning.  Det kan sagtens lade sig gøre ikke at kunne se noget så tidligt og også længere henne.

Held og lykke med det hele

Anmeld

17. september 2012

Bebsesmoar

Hvor er det ultra råddent at du er blevet scannet udenpå når du er under 10 uger henne!!!  Man er mega over super duper heldig hvis et foster kan ses ved en udvendig scanning i uge 6-7!! Jeg er ret sikker på at hvis du er gravid hvilket jeg  for at du er,så kan det kun ses ved dildo scanneren!! Op med humøret,du har bare været hos en elendig læge! 

Anmeld

17. september 2012

Anonym trådstarter

LHS skriver:

Altså på mig kunne livmoderen ikke engang ses til 8 ugers scanningen, da de scannede udvendigt - min livmoderhals vender bagud. Med da de scannede indvendigt, lå der et fint foster. Til scanning i uge 12 lignede fosterede at det var ca. 7 uger da de scannede udvendigt, men indvendigt var det perfekt 12 +0. Så går ud fra at du har købt dig til en "billig" scanning, hvor de ikke må scanne indvendigt - blev heldigvis advaret mod dette inden vi købte tidlig scanning.  Det kan sagtens lade sig gøre ikke at kunne se noget så tidligt og også længere henne.

Held og lykke med det hele

Tak for dit svar.

Jeg skal til en indvendig scanning i aften, og håber at den viser en lille spire.!!

Jeg betalte heldigvis ikke noget for scanningen i dag.

Anmeld

17. september 2012

Anonym trådstarter

Bebsesmoar skriver:

Hvor er det ultra råddent at du er blevet scannet udenpå når du er under 10 uger henne!!!  Man er mega over super duper heldig hvis et foster kan ses ved en udvendig scanning i uge 6-7!! Jeg er ret sikker på at hvis du er gravid hvilket jeg  for at du er,så kan det kun ses ved dildo scanneren!! Op med humøret,du har bare været hos en elendig læge! 

Synes det er så langt ude at klinikker tilbyder scanninger fra uge 7 udvendigt.. :/ Man bliver jo fuldstændig panikken, og kan ikke tænke på andet ..............

Anmeld

17. september 2012

Bebsesmoar

Hvad er det for en klinik?? Jeg har fundet lillekbher men der skrives der i det mindste det her på hjemmesiden: "  Da vi kun udfører abdominale (udvendige) scanninger, anbefaler vi at man først bliver scannet fra 9. graviditetsuge (8+)."  

Anmeld

17. september 2012

AnonymMor

jeg fik en TS da jeg var 7+2 udvendig og der kunne man sagtens se foster og hjerteblink.. spurgte scanningsdamen om det var normalt at scanne udvendig så tidligt og hertil svarede hun at ja det var det og hun havde endnu ikke prøvet at man ikke kunne se noget udvendigt så tidlig  kender en der blev scannet første gang udvendigt 5+3 og der kunne de også se.

kan der være forskel på de maskiner de bruger siden nogen mener man sagtens kan og andre siger at man intet kan se så tidligt ??  

Håber at du ser et lille foster i aften når du skal til gyn  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.