Hvornår er nok nok? (ømhed og smerter i graviditeten)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2012

tarkoflen

Miss BananaHammock skriver:

Har lige ringet til lægen - havde i forvejen en tid ang. udfyldelse af nogle forsikringspapir i forbindelse med oprettelse af sygeforsikring, og der kunne vi sagtens ligge presse det andet ind også... så det er dejligt. Nu sidder jeg bare tilbage med den der følelse: "Hvad nu hvis jeg fra idag og indtil onsdag har det helt fint...!!" Kender du det? Det er det samme når man har lidt ondt i en tand også når man endelig kommer afsted til tandlægen, så er det ikke så slemt. Så kommer man måske hjem også er smerten der igen. Kroppen er underlig!

Ja det kender jeg alt til! Men du ved jo også hvordan din krop har haft det! Så det må du fortælle det og jeg tror ikke du på mirakuløs vis får det helt fantastisk på to dage

Jeg skal til skanning igen i dag, fordi jeg gik i panik i fredags, fordi jeg blødte en lille smule og havde ondt i højre side, det er så selvfølgelig ikke så slemt i dag, men nu får jeg ro på og det er dejligt!

Rigtig god bedring og pas godt på dig selv og lillen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

Miss BananaHammock

tarkoflen skriver:

Ja det kender jeg alt til! Men du ved jo også hvordan din krop har haft det! Så det må du fortælle det og jeg tror ikke du på mirakuløs vis får det helt fantastisk på to dage

Jeg skal til skanning igen i dag, fordi jeg gik i panik i fredags, fordi jeg blødte en lille smule og havde ondt i højre side, det er så selvfølgelig ikke så slemt i dag, men nu får jeg ro på og det er dejligt!

Rigtig god bedring og pas godt på dig selv og lillen

Jeg fik også en ekstra scanning i før NF, så ved præcis hvordan den første tid er. Er sikker på det hele er helt perfekt og at jeres lille vidunder hygger sig i hulen!

Anmeld

17. september 2012

ano14316

Hej

Om det er en fuldtidssygemelding der skal til, kan jeg ikke vurdere. 

Men hvis du gerne vil fortsætte med at arbejde, så vil jeg anbefale din arbejdsplads at få fat i en ståstol/ståstøttestol, jeg har også stående arbejde, og var rigtig glad for at have den til at aflaste..

dog blev jeg sygemeldt da jeg var halvvejs, da mit arbejde ikke ville dække en deltidsvikar, og derfor bad mig om at blive fuldtidssygemeldt, hvis jeg ikke kunne arbejde fuldtid. 

Anmeld

17. september 2012

tarkoflen

Jeg fik også en ekstra scanning i før NF, så ved præcis hvordan den første tid er. Er sikker på det hele er helt perfekt og at jeres lille vidunder hygger sig i hulen!

Jeg håber også alt er perfekt, og det tror jeg også det er!

Men shit hvor bliver man vanvittig af bekymringer men det er jo fordi man bare så gerne vil have det til at gå rigtig godt!

Hvornår fik du en ekstra skanning?

Anmeld

17. september 2012

Miss BananaHammock

ano14316 skriver:

Hej

Om det er en fuldtidssygemelding der skal til, kan jeg ikke vurdere. 

Men hvis du gerne vil fortsætte med at arbejde, så vil jeg anbefale din arbejdsplads at få fat i en ståstol/ståstøttestol, jeg har også stående arbejde, og var rigtig glad for at have den til at aflaste..

dog blev jeg sygemeldt da jeg var halvvejs, da mit arbejde ikke ville dække en deltidsvikar, og derfor bad mig om at blive fuldtidssygemeldt, hvis jeg ikke kunne arbejde fuldtid. 

Det var en god ide med en anden stol...!

Det er sjovt - for de får jo kun 70% dækket. Altså arbejdspladsen. Så for hver time man er der mindre, mister de reelt set 30%. Jeg har nemlig haft samme diskussion med min mand om det ikke bare ville være bedst for alle parter at jeg blev fuldtidssygemeldt - men arbejdspladsen vil tabe penge i den sidste ende. Men det kan selvfølgelig kræve ekstra at ansætte en ny der skal have nok timer, være kvalificeret, have feriepenge osv osv.

Men tak for dit input og din historie!!

Anmeld

17. september 2012

Miss BananaHammock

tarkoflen skriver:

Jeg håber også alt er perfekt, og det tror jeg også det er!

Men shit hvor bliver man vanvittig af bekymringer men det er jo fordi man bare så gerne vil have det til at gå rigtig godt!

Hvornår fik du en ekstra skanning?

De første 20 uger var jeg overbevist om at det var på lånt tid. Eller jeg skiftede hele tiden imellem at jeg var sikker på at det hele ville gå god tog til at det hele ville gå galt. Har en bekendt der kom til MD også var lungerne ikke udviklet nok til at barnet ville overleve og den historie spøgte heletiden i baghovedet. Men indtil videre er alt gået som det skal og nu er jeg så langt at han med meget stor sikkerhed kan overleve at blive født. Så nu er al' tvivl forsvundet. Det er en lettelse. Men jeg tror at når man kæmper som vi har gjort, så er det bare så længe ventet og ønsket at man har en helt anden uro.

Jeg fik en ekstra scanning i uge 10 mener jeg det var. Uge 9 eller 10. Det passede ihvertfald med at der var meget kort tid imellem første, anden og NF scanning.

Anmeld

17. september 2012

tarkoflen

De første 20 uger var jeg overbevist om at det var på lånt tid. Eller jeg skiftede hele tiden imellem at jeg var sikker på at det hele ville gå god tog til at det hele ville gå galt. Har en bekendt der kom til MD også var lungerne ikke udviklet nok til at barnet ville overleve og den historie spøgte heletiden i baghovedet. Men indtil videre er alt gået som det skal og nu er jeg så langt at han med meget stor sikkerhed kan overleve at blive født. Så nu er al' tvivl forsvundet. Det er en lettelse. Men jeg tror at når man kæmper som vi har gjort, så er det bare så længe ventet og ønsket at man har en helt anden uro.

Jeg fik en ekstra scanning i uge 10 mener jeg det var. Uge 9 eller 10. Det passede ihvertfald med at der var meget kort tid imellem første, anden og NF scanning.

Jeg har også været lidt for slem til at se alle skræk historierne herinde og det er nok ikke ligefrem særlig smart! Men sådan er det jo!

Jeg er kun 7+6 i dag, så der er jo nok ikke sket så meget siden i torsdags, men jeg håber bare at se, at alt er godt! Det ville være dejligt, hvis man ligesom selv kunne holde øje med, at alt går som det skal! Men det er jo ikke så nemt

Hvordan kan det være, at du fik en ekstra skanning? Var det fordi du var utryg eller hvordan?

Anmeld

17. september 2012

Miss BananaHammock

tarkoflen skriver:

Jeg har også været lidt for slem til at se alle skræk historierne herinde og det er nok ikke ligefrem særlig smart! Men sådan er det jo!

Jeg er kun 7+6 i dag, så der er jo nok ikke sket så meget siden i torsdags, men jeg håber bare at se, at alt er godt! Det ville være dejligt, hvis man ligesom selv kunne holde øje med, at alt går som det skal! Men det er jo ikke så nemt

Hvordan kan det være, at du fik en ekstra skanning? Var det fordi du var utryg eller hvordan?

Nej på brædstrup tilbyder de 2 skanninger så det var egentlig bare et tilbud jeg tog imod. Men helt sikkert at det holdte uroen for dørene.

Anmeld

17. september 2012

tarkoflen

Nej på brædstrup tilbyder de 2 skanninger så det var egentlig bare et tilbud jeg tog imod. Men helt sikkert at det holdte uroen for dørene.

Åhh hvor fedt! Det gør de desværre ikke på Skejby, men kan også godt forstå det... Men hvis noget mærkes forkert så må jeg jo kontakte min læge og snakke med ham! Han kender mig rigtig godt og kender hele min historie og er fantastisk, så han skal nok passe på mig

Og fedt forresten at du er nået dertil at nu kan du slappe lidt af med, at alt nok skal gå godt, fordi du er så langt, at han nok skal overleve, hvis han skulle komme nu...

Meeen han skal nu nok blive inde i maven og hygge sig noget tid endnu

Anmeld

17. september 2012

Miss BananaHammock

tarkoflen skriver:

Åhh hvor fedt! Det gør de desværre ikke på Skejby, men kan også godt forstå det... Men hvis noget mærkes forkert så må jeg jo kontakte min læge og snakke med ham! Han kender mig rigtig godt og kender hele min historie og er fantastisk, så han skal nok passe på mig

Og fedt forresten at du er nået dertil at nu kan du slappe lidt af med, at alt nok skal gå godt, fordi du er så langt, at han nok skal overleve, hvis han skulle komme nu...

Meeen han skal nu nok blive inde i maven og hygge sig noget tid endnu

Jeg fik afvide på brædstrup at indtil NF så skulle jeg bare ringe derud hvis jeg havde den mindste uro også ville de finde en tid til snak eller scanning til mig. Men det er selvfølgelig også et mindre sted, så ved ikke om det er fordi de har mere "kapacitet" til det.

Ja han skulle helst blive inde til ihvertfald start december. Vi skal lige være færdig med hans værelse hehe - for det vil han jo helt sikkert opdage om vi er eller ej når han kommer med hjem.

Men synes godt nok at kroppen begynder at knirke nu, så tror ikke 3 trimester bliver der jeg skal løbe en marathon eller finde på alt for mange projekter. Det må være mandens arbejde!

Glæd dig til 2 trimester - det er der du har mest overskud. Jeg synes stadig jeg var meget træt, men ift. hvordan jeg begynder at have det nu, så var det jo en fed tid! hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.