Hej Piger
Kunne godt tænke mig at høre om jeres takling af smerter/ubehag i graviditeten.
Kort om min situation:
Arbejder pt. deltid (20 - 25 timer om ugen), da min læge vurderede at jeg ikke kunne arbejde fulde 37, når jeg har det job jeg har. (Leder i et fitnesscenter - arbejdet består af meget stående/gående arbejde, samt min. 10 timers fysisk træning om ugen). Denne deltidssygemelding fik jeg allerede i starten da jeg efter fertilitetsbehandlingen havde mange smerter i forbindelse med træning.
Jeg er på arbejde ca. 4 - 6 t. om dagen og står primært op hele tiden uden pauser. Det er ikke muligt for mig at sidde særlig meget ned, da jeg har kundebetjening i en reception.
Jeg har her i weekenden haft min første oplevelse med plukveer (som gjorde ondt) og er begyndt at have en masse bøvl med lændesmerter/træthed i ryggen og lidt ala samme træthed i maven. I nat har jeg været oppe 2 gange for at tisse og begge gange har jeg haft jagende smerter i lænd når jeg har lagt mig ned, og maven har været hård.
Jeg har før oplevet plukveer i form af at maven bliver hård, men kun i korte perioder, som er forsvundet når jeg har slappet lidt af.
Jeg er en af dem der normalt aldrig får givet kroppen fred (trænet videre på skader osv.) - så jeg har svært ved at vurdere hvornår nok er nok. Jeg har altid haft svært ved at kende min krops grænser, da jeg presser den udover heletiden, så nu har jeg svært ved at mærke efter. Jeg er i tvivl om hvornår det er "normale" ting som man ikke kan undgå i en graviditet og som man bare skal bide i sig, og hvornår det er noget man bør lytte til.
Skal jeg gøre noget, så er det jo en fuldtidssygemeldelse, og synes det virker så drastisk når jeg jo ikke har bækkenløsning, eller mange plukveer. Jeg er bange for at virke pylret.
Er 26+4 idag, så stadig 2mdr. til barsel.
Hvordan har I taklet smerter og ubehag i jeres graviditet? Har I været som mig, og været bange for at være pylret, eller har I været gode til at lytte til kroppen og forstå hvornår nok var nok?

Næste læge og JM aftale er først om lang tid, så vil høre jer før jeg evt. laver en aftale om en snak med en af dem. Ved at der herinde er super mange kvinder med masser af erfaring.

Beklager det blev lidt langt, men håber I har lyst til at fortælle om jeres oplevelse.
Go' dag til alle!