Den der fucking madordning... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
DK skriver:

Zafir, du kan jo bare blive ved med at smøre en madpakke til Idun, hvis det er det du har det bedst med!

Det kan jeg godt. Men det er tvang..

Jeg skal stadig betale små 6000 kr om året for mad i børnehaven.

Jeg skal finde mig i at pædagogerne bliver endnu mere sure og stressede, fordi de nu også skal sørge for mad, uden at få tid til det.

Så alt i alt, ingen gevinst overhovedet.

Men ja, jeg kender mange, der siger, at de smører madpakker alligevel...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

linemus

3. juni 2009

Moderator

linemus skriver:

www.madordning.skrivunder.dk

Det ser ud til at det linker til det samme sted, som den anden undskriftsindsamling... 

Så SKRIV UNDER!!!  Alle mand og damer...!!

Anmeld

4. juni 2009

tumle81

Jeg snakkede med lederen i institutionen i går.
De vidste ikke voldsomt meget om madordningen endnu, hvilket er meget utilfredsstillende når man gerne vil have svar på spørgsmål om hvordan det kommer til at foregå...

Jeg tror dog ikke vi får en masse vacuum pakket mad, da vores institution er integreret, så der er et rigtig fint køkken som vores køkken dame bruger til at lave mad til vuggestue børnene i. Før i tiden fik alle børn i huset mad, så tidligere har der været madordning for både børnehavebørn og vuggestuebørn.

Hvis det ender med at køkkendamen får flere timer og dermed "bare" skal lave mere mad så der også er til børnehavebørnene, synes jeg egentlig ikke det er så dumt igen. Jeg vil fortsat synes at en madpakke er at foretrække, da jeg synes det er nemt og helt klart en billigere løsning!

Knus Kathrina

Anmeld

4. juni 2009

Moderator

tumle81 skriver:

Jeg snakkede med lederen i institutionen i går.
De vidste ikke voldsomt meget om madordningen endnu, hvilket er meget utilfredsstillende når man gerne vil have svar på spørgsmål om hvordan det kommer til at foregå...

Jeg tror dog ikke vi får en masse vacuum pakket mad, da vores institution er integreret, så der er et rigtig fint køkken som vores køkken dame bruger til at lave mad til vuggestue børnene i. Før i tiden fik alle børn i huset mad, så tidligere har der været madordning for både børnehavebørn og vuggestuebørn.

Hvis det ender med at køkkendamen får flere timer og dermed "bare" skal lave mere mad så der også er til børnehavebørnene, synes jeg egentlig ikke det er så dumt igen. Jeg vil fortsat synes at en madpakke er at foretrække, da jeg synes det er nemt og helt klart en billigere løsning!

Knus Kathrina

Det lyder super at I kan få mad fra jeres eget køkken... Så vil jeg også være en anelse mere positiv overfor sådan en ordning...

Det er bare træls, når det skal være så træls, at betale for noget plastic wrapped madpakke, som man kan lave bedre selv!!

Anmeld

4. juni 2009

tumle81

Jeg kan heller slet ikke forstå at man skal betale for noget vacuum pakket mad...
Det er da ikke særlig appetitligt og ej heller (tror jeg) sundere end den lækre madpakke man laver hjemmefra til sine børn...

Her i Køge kommune er pengene først og fremmest til de børnehaver der ikke har køkken og derefter skal de ordne de institutioner der har køkken..

Ser frem til at få noget mere information om hvad der sker, også i forhold til om man skal have formiddags og eftermiddags mad med eller om det bliver fra institutionen...

Kathrina

Anmeld

4. juni 2009

Moderator

tumle81 skriver:

Jeg kan heller slet ikke forstå at man skal betale for noget vacuum pakket mad...
Det er da ikke særlig appetitligt og ej heller (tror jeg) sundere end den lækre madpakke man laver hjemmefra til sine børn...

Her i Køge kommune er pengene først og fremmest til de børnehaver der ikke har køkken og derefter skal de ordne de institutioner der har køkken..

Ser frem til at få noget mere information om hvad der sker, også i forhold til om man skal have formiddags og eftermiddags mad med eller om det bliver fra institutionen...

Kathrina

I Iduns børnehave, er det KUN frokost, der er under madordningen. Der er dog stadig morgenmad, hvis de kommer tidligt og frugt om eftermiddagen.

Men det er jo ofte at ungerne, ikke kan spise til frokost og spiser løbene igennem dagen, og sådan en er Idun. Så hun skal stadig have mellemmad med... :-S

SÅk...

Anmeld

4. juni 2009

tumle81

Ja det er også det jeg tænker...

Vi har jo en ekstra mad i madpakken hvis ungerne er sultne i løbet af formiddagen og en "frugt" pose til om eftermiddagen. Den skal gerne indeholde frugt og noget brød, kiks eller lign som mætter mere og længere end blot frugt...

Hvis de har en sen dag spiser børnene ofte af deres madpakke om eftermiddagen...

Jeg tænker på hvad der skal gøres i disse situationer... Selvom vi har køkken er det jo ikke et kæmpe industri køkken, så det er begrænset hvad der er af plads...

Anmeld

4. juni 2009

Moderator

tumle81 skriver:

Ja det er også det jeg tænker...

Vi har jo en ekstra mad i madpakken hvis ungerne er sultne i løbet af formiddagen og en "frugt" pose til om eftermiddagen. Den skal gerne indeholde frugt og noget brød, kiks eller lign som mætter mere og længere end blot frugt...

Hvis de har en sen dag spiser børnene ofte af deres madpakke om eftermiddagen...

Jeg tænker på hvad der skal gøres i disse situationer... Selvom vi har køkken er det jo ikke et kæmpe industri køkken, så det er begrænset hvad der er af plads...

Det er bare så... mmm... Ja, jeg ved bare ikke hvad jeg skal tænke eller sige, for selvom jeg så må forlig mig med frokosten, er det bare helt SINDSYGT mange penge, for en frokost!!!...

For jeg giver jo Idun dejlig mad med til hele dagen... Og jeg tror virkelig ikke jeg bruger 400 kr på det om måneden, selvom det er spændende og variende!...

Anmeld

4. juni 2009

tumle81

Nej det samme tænker jeg!!
Alt for mange penge for alt for lidt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.