Den der fucking madordning... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2009

Pia.

Eva skriver:

Jamen hvad med alle Jer der har eller har haft vuggestuebørn og kommende vuggestue børn...der bliver der da serveret mad, er det også et problem, har i klaget over det...eller giver I dem så noget andet mad med??
Helt ærligt så synes det er en smule hys at hidse sig op over at man ikke ved hvad ens børn får og især når vi ikke aner om det kommer til at fungerer...ja, det er skidt hvis ikke maden bliver ordenligt, men tror I så på at alle forældre og kommuner bare vil finde sig i det??
Jeg synes det er en super tanke...omend det i min verden er et større behove at servere mad i folkeskolen end i børnehaven, hvor der trods alt er lidt mere opmærksomhed og børn som ikke bare smider maden ud eller køber noget junkfood et sted.
Men jeg er på ingen måde bekymret...slet slet ikke...
Knus Eva...som lige stikker en finger i jorden...og er optimist..

meget enig.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2009

little-star

jeg synes det er dejligt med den nye ordning - synes det er en go ting at børnene får det samme serveret plus det at de måske nogle gange vil få nogle ting de ik lie er vant til at få derhjemme.

Anmeld

25. maj 2009

Mumto3

Min søn går i en børnehave hvor de får mad hver dag, og det er super godt! - men det er så også 100% økologisk og veltilberedt.

Jeg kan slet ikke have, at mit barn nu skal til at spise IKKE- økologisk mad og så ovenikøbet vakuumpakket, når man nu ved at den slags plastik er fyldt med pthalater, som går lige over i maden, og som man ved virker homonforstyrrende, og påvirker både puberteten og evnen til at få børn. Arhg!!!! Jeg bliver arrig!!! Det må mine børn simpelthen ikke spise!!!

Anmeld

25. maj 2009

wamse

Jeg er da positiv overfor den nye ordning, jeg har endnu ikke set noget der gør at jeg ikke burde møde det med åben sind, måske børnene kan hjælpe til i forberedelsen af maden? Jeg har også en lille datter, som ikke spiser alverden, men det skal da nok komme til at fungere.

Anmeld

26. maj 2009

DK

Uhh jeg må nok indrømme at Kirstine er en af de børn der kun får rugbrød med hver dag. En dobbelt med leverpostej, en med spegepølse og en med kødpølse. Så får hun agurk og rosiner eller rød peber/ hvad jeg lige har. Og så et stykke frugt til ja, altså frugt

Med den "fantastiske" madpakke, er jeg helt sikker på at de godt kan hamle op med mine evner derudi, og lave noget bedre, om ikke andet, lige så godt mad til Kirstine til frokost. Jeg HADER at smøre madpakke, og synes det er skønt at skulle til at slippe for det. 

Da Kirstine gik i vuggestue fik de god sund mad. Suppe, farsbrød, kartoffelmos og den slags (ja det var en ældre økonoma der lavede maden) Kirstine ELSKEDE det! Og det var rart at vide dengang at det ikke var en katastrofe at man fik rugbrød til aftensmad, når hun havde fået et solidt godt måltid i vuggeren. 

Så jeg vil se frem til madordningen med sindsro, og se hvad de finde på. Hvis maden bliver helt forskrækkelig, jamen så må vi naturligvis protestere. Men altså, lige nu skal de for mit vedkommene bare matche Danmarks mest traditionelle (kedelige) madpakke, og det tror jeg godt de kan!

Anmeld

26. maj 2009

DK

Zafir skriver:

Der er snart forældremøde i børnehaven. Der skal være information om den der madordning der træder i kraft ved årsskiftet...

Jeg er bare helt ude af det, ved tanken om den der madordning. Jeg har prøvet at snakke med pædagogerne om det lidt, jeg ved godt at de ikke har noget med det at gøre og de helst gerne ville undvære det.

Men jeg bliver bare pisse ked af det... Jeg kan slet ikke have at jeg ikke kan selv kan bestemme, hvad Idun har med på madpakken, at jeg slet ikke kan se, hvad og hvor meget hun har spist i børnehaven. Hun er jo mega-småt-spiser og også lidt kræsen, så jeg er bare pisse bange for at hun ikke får nok at spise, hvis det skal være det der madordnings noget.

Samtidig føler jeg at der ligger super meget kærlighed i madpakken. Det er virkelig vigtigt for mig, at give hende den kærlighed med, hver dag.

Jeg spurgte lederen i børnehaven idag, om der ikke var noget man kunne gøre, for at protestere... Og hun sagde at jeg kunne skrive til velfærdsministeret... Så det tror jeg at jeg vil gøre!

Og jeg vil opfordre alle der er imod madordnignen til at skrive til dem også, for det kan simpelthen ikke være rigtig at det skal være TVUNGET og noget som man SKAL betale for... Samtidig med at man simpelthen ikke kan lide at det skal være sådan 

Samtidig med at pædagogerne ikke har fået timer til det, så det ender med at være en pakke rugbrød og en bunke pålæg som de skal smøre til måltiderne... ARGH... jeg bliver bare helt ausindig ved tanken 

FÅÅÅÅK, hvad skal man dog gøre?

Er jeg den eneste der har det sådan?...

Suk...

Så nu vil jeg i hvertfald skrive til velfærdsministeret!!!!...

Fandt lige det her:
linetteoglone.skrivunder.dk/

Zafir, du kan jo bare blive ved med at smøre en madpakke til Idun, hvis det er det du har det bedst med!

Anmeld

26. maj 2009

Kristina V

Jeg er en af de glade mødre af madordning 

Min datter er i vuggestue, og her får de rugbrød 2-3 gange i ugen, og ellers tærte, fisk, pastaretter, risretter osv. til frokost. Formiddag får de frugt, brød, grød og en masse spændende. Det er ca det samme som til eftermiddagsmad, her laver hun dog os tit frugt drikke, hybengrød og m.m.

Hvis man kommer med sit barn inden 7.45 er der også morgenmad, som består af rugbrød, cornflakes og havregrød..

Ja jeg synes det er super lækkert. Min datter har været meget syg, og var ikk ret stor da hun startede der, så der lavede de energi tæt med til hende. Sødmælk istedet for let, mere smør osv. og så skrev de i en lille bog hvad hun spiste i løbet af dagen så vi selv kunne føle med.

Anmeld

26. maj 2009

Pia

wamse skriver:

Jeg er da positiv overfor den nye ordning, jeg har endnu ikke set noget der gør at jeg ikke burde møde det med åben sind, måske børnene kan hjælpe til i forberedelsen af maden? Jeg har også en lille datter, som ikke spiser alverden, men det skal da nok komme til at fungere.

Tror du bliver slemt skuffet hvis du forstiller dig at børnene kan hjælpe til med maden..
Den kommer færdig ude fra og hverken bh eller pædagogerne får en disse og sige til hvilken slags mad det skal være..

Det er kommunen der går ind og bestemmer det...

Pia.

Anmeld

26. maj 2009

Pia

Kristina V skriver:

Jeg er en af de glade mødre af madordning 

Min datter er i vuggestue, og her får de rugbrød 2-3 gange i ugen, og ellers tærte, fisk, pastaretter, risretter osv. til frokost. Formiddag får de frugt, brød, grød og en masse spændende. Det er ca det samme som til eftermiddagsmad, her laver hun dog os tit frugt drikke, hybengrød og m.m.

Hvis man kommer med sit barn inden 7.45 er der også morgenmad, som består af rugbrød, cornflakes og havregrød..

Ja jeg synes det er super lækkert. Min datter har været meget syg, og var ikk ret stor da hun startede der, så der lavede de energi tæt med til hende. Sødmælk istedet for let, mere smør osv. og så skrev de i en lille bog hvad hun spiste i løbet af dagen så vi selv kunne føle med.

Jeps men der er den stor forskel på vuggestue og bh..
De vuggestuer der har køkkenet til det og mad ordninge i forvejen får lov til at forsætte som de pljere..
Men det er de færreste børnehaver der har køkken eller madmor , så de skal have maden ude fra og så har de slet ikke den indflydelse på maden, som de har i vugestuenn...

Men kunne dte fungere alle steder som du beskriver at det gør i jeres vuggestue, ja så var mad ordningen en super en ide..
Desværre er det bare ikke tilfældet...

Pia.

Anmeld

26. maj 2009

Pia

DK skriver:

Zafir, du kan jo bare blive ved med at smøre en madpakke til Idun, hvis det er det du har det bedst med!

Ja se den tanke havde jeg også tænkt...
MEn det lyder sku desværre til, at sådan kan man ikke få lov til at gøre..
Ungerne skal spise sammen og det der får serveret i børnehaven..
Jeg havde nemlig også tænkt at Lærke forsat skulle have sin madpakke med..
Men en a pædagogerne i vores bh sagde at det havde de også snakket om, men at det ikke lød til at det ville blive accepteret..
Altså bh vil gerne acceptere det.. Men det vil de styre grupper der skal styre madordningen ikke..
Så jeg er meget meget spændt på hvad alt dette ender med...

Kh PIa.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.