Den der fucking madordning... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.698 visninger
40 svar
0 synes godt om
20. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Der er snart forældremøde i børnehaven. Der skal være information om den der madordning der træder i kraft ved årsskiftet...

Jeg er bare helt ude af det, ved tanken om den der madordning. Jeg har prøvet at snakke med pædagogerne om det lidt, jeg ved godt at de ikke har noget med det at gøre og de helst gerne ville undvære det.

Men jeg bliver bare pisse ked af det... Jeg kan slet ikke have at jeg ikke kan selv kan bestemme, hvad Idun har med på madpakken, at jeg slet ikke kan se, hvad og hvor meget hun har spist i børnehaven. Hun er jo mega-småt-spiser og også lidt kræsen, så jeg er bare pisse bange for at hun ikke får nok at spise, hvis det skal være det der madordnings noget.

Samtidig føler jeg at der ligger super meget kærlighed i madpakken. Det er virkelig vigtigt for mig, at give hende den kærlighed med, hver dag.

Jeg spurgte lederen i børnehaven idag, om der ikke var noget man kunne gøre, for at protestere... Og hun sagde at jeg kunne skrive til velfærdsministeret... Så det tror jeg at jeg vil gøre!

Og jeg vil opfordre alle der er imod madordnignen til at skrive til dem også, for det kan simpelthen ikke være rigtig at det skal være TVUNGET og noget som man SKAL betale for... Samtidig med at man simpelthen ikke kan lide at det skal være sådan 

Samtidig med at pædagogerne ikke har fået timer til det, så det ender med at være en pakke rugbrød og en bunke pålæg som de skal smøre til måltiderne... ARGH... jeg bliver bare helt ausindig ved tanken 

FÅÅÅÅK, hvad skal man dog gøre?

Er jeg den eneste der har det sådan?...

Suk...

Så nu vil jeg i hvertfald skrive til velfærdsministeret!!!!...

Fandt lige det her:
linetteoglone.skrivunder.dk/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2009

tascia

du kan også kontakte børn og unge ved kommunen, ved ikke omdet hedder det i alle kommuner men det gør det i Århus! desværre har vi bare en rådmand som er allergisk over or forældre, hun nægter konsekvent at svarer når hun får kritik og stiller aldrig op til debat!

vi er jo de heldige vindere af at skulle starte allerede til aug. og som medlem af forældrerådet kender jeg desværre alt for godt til dine frustrationer, tror mig!
vi skal have rugbrød 5 dage om ugen , fantastisk ikk, det jo også meget bedre end vores egne rugbrødder, som oveni købet er billigere og bedre og for mit vedkommende semi-økologisk :/

jeg betalte 10 gange hellere lidt mere i kommuneskat til de inst. hvor der er et problem med maden, så de kan få madordninger! 

for mig at se er det blot endnu en camufleret måde at få vores penge op af lommen, og jeg er sikker på der er en skjult bagtanke bag (behøver jeg sige andet end privatisering?)

det trist og ualmindelig usselt, de skulle have lov til at spise det selv!

//Natascia

Anmeld

21. maj 2009

linemus

Vi har lige haft det oppe og vende i forældrerådet i børnehaven, og der er INGEN, der kan se det gode ved det. Heller ikke ledelsen. Men jeg ved ikke, hvad de kan gøre ved det. Indtil videre synes jeg, de tager det meget afslappet, som i "vi må jo håbe, det ikke bliver til noget alligevel". Det er ikke godt nok - jeg vil gerne gøre noget aktivt, men ved ikke hvad. Jeg hørte lidt om, at de havde samlet underskrifter i en by tæt på her, men hvad de videre gør, ved jeg ikke. Må hellere undersøge det.

Synes også det er helt forkert og væmmeligt at blive påduttet noget, man slet ikke har lyst til.

- Line

Anmeld

21. maj 2009

Mor.sander

Her på øen er der startet en underskrifts indsamling på opfording af borgmesteren... Mener heller ikke det kan være rigtig at man ikke selv kan bestemme hvad ens unger skal have at spise...

Anmeld

21. maj 2009

Honningblomst

Jamen hvad med alle Jer der har eller har haft vuggestuebørn og kommende vuggestue børn...der bliver der da serveret mad, er det også et problem, har i klaget over det...eller giver I dem så noget andet mad med??
Helt ærligt så synes det er en smule hys at hidse sig op over at man ikke ved hvad ens børn får og især når vi ikke aner om det kommer til at fungerer...ja, det er skidt hvis ikke maden bliver ordenligt, men tror I så på at alle forældre og kommuner bare vil finde sig i det??
Jeg synes det er en super tanke...omend det i min verden er et større behove at servere mad i folkeskolen end i børnehaven, hvor der trods alt er lidt mere opmærksomhed og børn som ikke bare smider maden ud eller køber noget junkfood et sted.
Men jeg er på ingen måde bekymret...slet slet ikke...
Knus Eva...som lige stikker en finger i jorden...og er optimist..

Anmeld

21. maj 2009

lonemus

Eva skriver:

Jamen hvad med alle Jer der har eller har haft vuggestuebørn og kommende vuggestue børn...der bliver der da serveret mad, er det også et problem, har i klaget over det...eller giver I dem så noget andet mad med??
Helt ærligt så synes det er en smule hys at hidse sig op over at man ikke ved hvad ens børn får og især når vi ikke aner om det kommer til at fungerer...ja, det er skidt hvis ikke maden bliver ordenligt, men tror I så på at alle forældre og kommuner bare vil finde sig i det??
Jeg synes det er en super tanke...omend det i min verden er et større behove at servere mad i folkeskolen end i børnehaven, hvor der trods alt er lidt mere opmærksomhed og børn som ikke bare smider maden ud eller køber noget junkfood et sted.
Men jeg er på ingen måde bekymret...slet slet ikke...
Knus Eva...som lige stikker en finger i jorden...og er optimist..

Vil bare lige sige, at i vuggestuerne her i kommunen IKKE laver mad til børnene!
De skal selv medbringe madpakke, frugt og brød, INTET bliver serveret.

Så det må være nogle steder det fungere sådan

Lone - som er MEGET imod den nye madordning!

Anmeld

21. maj 2009

Honningblomst

lonemus skriver:

Vil bare lige sige, at i vuggestuerne her i kommunen IKKE laver mad til børnene!

Det ved jeg skam godt men så var du jo heller ikke en af dem jeg spurgte.-smiler
Jeg kan ikke være imod noget jeg ikke ved hvad indeholder...og gider heller ikke bruge tid på det..-smiler
knus Eva..

Anmeld

21. maj 2009

lonemus

Eva skriver:

Det ved jeg skam godt men så var du jo heller ikke en af dem jeg spurgte.-smiler
Jeg kan ikke være imod noget jeg ikke ved hvad indeholder...og gider heller ikke bruge tid på det..-smiler
knus Eva..

Fair nok, jeg syntes bare du lød meget general, som om alle vuggestuer havde madordning allerede, derfor ville jeg lige pointere, at sådan er det ikke

Anmeld

21. maj 2009

Elskermiinsøøn!

ja jeg er i en vuggestue.! hvad med dem. de spiser to gange om dagen, kl halv 10 og kl halv 12,!! de spiser da i vuggestuen !

Anmeld

21. maj 2009

Elskermiinsøøn!

lonemus skriver:

dden vuggestue jeg er i der står man sgu og laver mad til dem alle sammen,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.