maven vokser men kan ikke lide omtalen.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.470 visninger
43 svar
0 synes godt om
13. september 2012

Princesspigen

jeg er en pige med en hård barndom med mopning, sex overgreb, familie medlemmer med misbrug, en del flytninger osv...

jeg har altid været ked af min krop og selvtilliden er ikke høj og har aldrig rigtig været det..

jeg er gravid med min ønske barn (er 35+6) har en dejlig kæreste jeg virkelig er glad for og mit liv er virkelig begyndt at tegne godt

men puha, hele min graviditet har jeg trods jeg ikke har været særlig stor, haft rigtig svært ved folks kommentare som: hej tykke, hva så fede, eller nu som kæresten den er begyndt at kalde mig en hval når jeg har lidt besvær ved at komme op fra gulvet..

jeg er stadig ikke syndesligt stor, kun 102 cm om maven og gør bestemt ikke noget for ikke at blive stor.. er hverken på slanke kur eller andet.. nyder livet og det sidste af min graviditet..  

men det jeg ville var egentlig om andre har det svært lige som mig eller om det bare er mig der kæmper med kommentarene om maven trods den jo skal vokse   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Dot D

Jeg synes, at du skal sige stille og roligt til din kæreste, at det såre dig meget, når han kalder dig "hval" og lignende.

Hvis han kender til din fortid - og du ikke selv har det godt med din krop, så burde han forstå det, og hvis han bare er det mindste gentleman, så stopper han sikkert med det samme.

Men du er nødt til at sige det til ham, de kære mænd kan ikke altid se på os, hvad vi tænker

Vi havde en lignende episode, engang jeg var på kur og havde tabt mig rimeligt meget, så stod jeg lidt i vejen for ham, og så sagde han: flyt dig tykke. Så sad jeg så en time på toilettet og græd og derefter fik jeg fortalt ham, at det gjorde simpelthen bare for ondt. Siden har han aldrig sagt noget lignende - det er 15 år siden

Anmeld

13. september 2012

Princesspigen

Dot D skriver:

Jeg synes, at du skal sige stille og roligt til din kæreste, at det såre dig meget, når han kalder dig "hval" og lignende.

Hvis han kender til din fortid - og du ikke selv har det godt med din krop, så burde han forstå det, og hvis han bare er det mindste gentleman, så stopper han sikkert med det samme.

Men du er nødt til at sige det til ham, de kære mænd kan ikke altid se på os, hvad vi tænker

Vi havde en lignende episode, engang jeg var på kur og havde tabt mig rimeligt meget, så stod jeg lidt i vejen for ham, og så sagde han: flyt dig tykke. Så sad jeg så en time på toilettet og græd og derefter fik jeg fortalt ham, at det gjorde simpelthen bare for ondt. Siden har han aldrig sagt noget lignende - det er 15 år siden

jeg prøvede at sige det til ham igår.. men om hanfattede budskabet ved jeg ikke  

men jeg ved også med ham at han har sin egen måde at prøve at få mig til at kunne lide min krop på.. hvilke faktis har hjulpet ind til nu.. jeg får måske ikke mange komplimanger altid men kan tydelig mærke på ham han kan lide min krop og gerne vil mig, os efter jeg er gravid og han kalder mig hval.. og han gør det jo med smil på læben..  

men det er faktis os værdst når det er andre der kalder mig noget og ikke ham..  

Anmeld

13. september 2012

Ønskebarnet12

Jeg er ked af at høre om din barndom, og er glad for du har det godt i dag - angående om at blive kaldt navne/øgenavne så tror jeg det normalt hvis man er meget åben med dem der kommer med kommentarene, jeg og minde brødre har altid drillet hinanden, og nu driller de mig med at jeg har fået mande skuldre og jeg har ingen hals, selvfølgelig irritere det mig, men jeg gider ikke tag d så hårdt, skal alligevel føde snart, og jeg har en grund til hvorfor jeg ligner sådan her pt :-p 

Min mand kalder mig en bamse,forleden sagde jeg at det var ret irriterende og jeg faktisk blev såret, fordi mit selvtillid er røget helt ned, så nu driller han mig ikke mere:-p han mente det jo ikke på den hårde måde, han synes bare det er lidt sjovt når jeg gå eller skal op og stå hihi..  

Anmeld

13. september 2012

gædde/gitte

Princesspigen skriver:

men jeg ved også med ham at han har sin egen måde at prøve at få mig til at kunne lide min krop på.. hvilke faktis har hjulpet ind til nu.. jeg får måske ikke mange komplimanger altid men kan tydelig mærke på ham han kan lide min krop og gerne vil mig, os efter jeg er gravid og han kalder mig hval.. og han gør det jo med smil på læben..  

min selvtillid kører lidt op og ned... Jeg kan godt selv se jeg er en pæn pige (pisse lækker) ha ha ha.... men nogen dage så er det fandme lige gyldigt hvad manden kommer med af rosende ord - så tænker jeg "year rigth"

man kan være sin egen største fjende

er sikker på at jeg også få en identitets krise når jeg bliver rund.... MEN man skal jo huske hvorfor man er dt

NÆSTE gang nogen siger "hej fede" så siger du "ja.... jeg er gravid...hvad er din undskyldning??" SÅ FATTER DE DEN!

Anmeld

13. september 2012

Princesspigen

Ønskebarnet12 skriver:

Jeg er ked af at høre om din barndom, og er glad for du har det godt i dag - angående om at blive kaldt navne/øgenavne så tror jeg det normalt hvis man er meget åben med dem der kommer med kommentarene, jeg og minde brødre har altid drillet hinanden, og nu driller de mig med at jeg har fået mande skuldre og jeg har ingen hals, selvfølgelig irritere det mig, men jeg gider ikke tag d så hårdt, skal alligevel føde snart, og jeg har en grund til hvorfor jeg ligner sådan her pt :-p 

Min mand kalder mig en bamse,forleden sagde jeg at det var ret irriterende og jeg faktisk blev såret, fordi mit selvtillid er røget helt ned, så nu driller han mig ikke mere:-p han mente det jo ikke på den hårde måde, han synes bare det er lidt sjovt når jeg gå eller skal op og stå hihi..  

min kæreste finder det jo os lidt underholdende da jeg jo normalt er ret smidig men pludselig dårligt kan komme op fra gulvet selv trods jeg faktis ikke er ret stor..  men da han finder det underholdende er det os an gør det med at kalde mig hval og sådan..

men syndes faktis os det er værdst når andre kalder mig ting og ikke ham..

Anmeld

13. september 2012

Princesspigen

gædde skriver:

min selvtillid kører lidt op og ned... Jeg kan godt selv se jeg er en pæn pige (pisse lækker) ha ha ha.... men nogen dage så er det fandme lige gyldigt hvad manden kommer med af rosende ord - så tænker jeg "year rigth"

man kan være sin egen største fjende

er sikker på at jeg også få en identitets krise når jeg bliver rund.... MEN man skal jo huske hvorfor man er dt

NÆSTE gang nogen siger "hej fede" så siger du "ja.... jeg er gravid...hvad er din undskyldning??" SÅ FATTER DE DEN!

ja det kunne være det var sådan man sku gribe det an  den havde jeg ikke tænkt over

er heller ikke særlig god til at tænke på repkæftet bemærkninger osv  selv om det ku være rart ind i mellem

Anmeld

13. september 2012

Dot D

Princesspigen skriver:

Det er godt, han har hjulpet dig på den måde Men så må du sige det til dem, der siger det, for det er da ikke i orden, at du skal gå og være ked af det pga nogle dumme bemærkninger..

Håber du kan få dig til at sige det til dem

Anmeld

13. september 2012

Princesspigen

Dot D skriver:

Det er godt, han har hjulpet dig på den måde Men så må du sige det til dem, der siger det, for det er da ikke i orden, at du skal gå og være ked af det pga nogle dumme bemærkninger..

Håber du kan få dig til at sige det til dem

ja..  

og så er der heldgivis kun 4 uger til min termin, så ellers klarer jeg den nok  

Anmeld

13. september 2012

Dot D

Princesspigen skriver:

ja..  

og så er der heldgivis kun 4 uger til min termin, så ellers klarer jeg den nok  

Det håber jeg

Ellers var den da ret go´den Gædde kom med Hvad er din undskyldning.... Den kan da vist få selv den mest hardcore til at klappe i, hi hi hi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.