Pigeting og drengeting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

Heidi72

Jeg er den stolte mor til 2 drenge. De er nu ved at være så store (7 og 8) at de selv helt vælger hvad de vil lege med og hvad de absolut ikke gider :-)

Da de var små legede de med både pigeting og drengeting. Mest det sidste, fordi det var det der naturligt var mest af. Men der har aldrig været sat begrænsninger på hvad de måtte få eller ønske sig, heller ikke selvom de ønskede sig en dukke med lyse krøller og lyserød kjole...og i børnehaven legede de lige så fint med piger som med drenge.

Nu hvor de så er blevet lidt større, og selv er bevidste om køn og forskelle (det behøver man ikke hjælpe dem med at finde ud af,  - de kan helt selv!) så er det altså kun drengetingene der duer hos dem. Ikke at de leger krig eller sådan noget, for det gør de ikke. Men det skal være drengede ting som udfordrer dem (enten fysisk eller med hovedet), eller det skal være noget med fart og ramasjang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Benjamins'mor

skønneunger skriver:

Har du nogen begrundelse for den mening?

Hmm... Ved ikke, synes bare ikke drenge skal have pige legetøj, ved ikke om jeg har en begrundelse men det er jo bare min mening.

Anmeld

13. september 2012

Ciss

Princesspigen skriver:

min lillebror (nu på 8 år) randt rundt et par år tilbage med en "baby" som han hele tiden sku putte, made osv.. så det fik han selvfølgelig lov til.. tror enda han fik en dukkevogn..  

Nej, hvor sødt.

Anmeld

13. september 2012

Ciss

skønneunger skriver:

Nej tror desværre der er flere mænd der er lidt mere obs på drengeting/farver end vi kvinder er, herhjemme ville kæresten da nok lige kigge en ekstra på mig hvis jeg hjem med en barbie dukke til vores drenge men så ville han egentlig ikke tænke mere over det

jeg synes det er så skønt at se min yngste når han leger med sin kusine og de leger med dukker

Ja, jeg ser ikke noget galt i det, men jeg mærker jo, at min mand er lidt mere obs på den slags end jeg er.

Anmeld

13. september 2012

Ciss

Heidi / Drengeting.dk skriver:

Jeg er den stolte mor til 2 drenge. De er nu ved at være så store (7 og 8) at de selv helt vælger hvad de vil lege med og hvad de absolut ikke gider :-)

Da de var små legede de med både pigeting og drengeting. Mest det sidste, fordi det var det der naturligt var mest af. Men der har aldrig været sat begrænsninger på hvad de måtte få eller ønske sig, heller ikke selvom de ønskede sig en dukke med lyse krøller og lyserød kjole...og i børnehaven legede de lige så fint med piger som med drenge.

Nu hvor de så er blevet lidt større, og selv er bevidste om køn og forskelle (det behøver man ikke hjælpe dem med at finde ud af,  - de kan helt selv!) så er det altså kun drengetingene der duer hos dem. Ikke at de leger krig eller sådan noget, for det gør de ikke. Men det skal være drengede ting som udfordrer dem (enten fysisk eller med hovedet), eller det skal være noget med fart og ramasjang.

Ja, børnene har jo gerne sin egen mening om tingene.

Jeg tror egentlig, at det er lidt sundt, at drenge og piger leger lidt på tværs med forskellige ting og lidt på hinandens præmisser. Jeg har en ide om, at det kan gøre det lidt lettere for dem at forstå hinanden senere i livet, når man f eks gerne vil have et forhold til at fungere. - men det er altså bare mine egne strøtanker. Jeg aner ikke, om der er hold i det...

Anmeld

13. september 2012

skønneunger

Benjamins'mor skriver:

Hmm... Ved ikke, synes bare ikke drenge skal have pige legetøj, ved ikke om jeg har en begrundelse men det er jo bare min mening.

Det er da også helt fint det var nu også kun et spørgsmål, for det meste har man jo en grund at man synes som man gør.

Anmeld

13. september 2012

Plysbjørnen

Ciss skriver:

Jeg er ved at tro, at det er en fordel ved at have søsken med modsat køn: Man får i langt højere grad mulighed for at lege med et virkelig bredt udvalg af legetøj, hvis man ønsker det.

Det tror jeg også det er...

Anmeld

13. september 2012

Princesspigen

Ciss skriver:

Nej, hvor sødt.

selv legede jeg i en del år meget med biler, kvatrede i træet osv.. men da jeg så nåede de lidt ældre år gik jeg som alle andre piger over til heste og barbier..

Anmeld

13. september 2012

Ciss

Princesspigen skriver:

selv legede jeg i en del år meget med biler, kvatrede i træet osv.. men da jeg så nåede de lidt ældre år gik jeg som alle andre piger over til heste og barbier..

Lige nu er vores pige også en klatrepige. Spændende at se, hvordan de udvikler sig.

Anmeld

13. september 2012

Princesspigen

Ciss skriver:

Lige nu er vores pige også en klatrepige. Spændende at se, hvordan de udvikler sig.

ja meget  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.