Lone Jakobsen skriver:
det har været lidt svært at vurdere.
da PPR var ude første gang, vurderede psykologen ham til at være stærk fagligt, og måske endda lidt over han alder. men da han har meget svært ved at finde ro nok til at sidde stille og løse opgaver, så ved de det faktisk ikke rigtigt.
han absolut hader lektier, jeg læser med ham dagligt, men efter 5 min begynder han at blive distanceret og fjern.
sprogligt er han dog meget skrap, og han kan virke meget provokerende på sine omgivelser med sin "skarpe tunge" 
Hvordan med interesser..har han specielle områder som han bare ved en masse om?
Grunden til at jeg spørger så meget ind til disse ting er, at børn med særlig begavelse ofte udviser de samme handlingsmønstre som børn med fx ADHD, men der er så nogle få karakteristika, der skiller dem fra ADHD-børn, nemlig deres evne til indlæring på de områder, der interesserer dem, og det kan så være de besynderligste ting, som de netop interesserer sig for.
Og desværre har man så fyldt begavede børn med medicin, hvor en skole for netop begavede børn kunne have gjort hele forskellen på trivselen, fordi de netop er gearede til at lære disse børn kompetancer, hvor det går skævt for dem.
Anmeld