udredning (børne psyk)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

Lone Jakobsen

Baagøe skriver:

Håb på det bedste men forbered jer på det værste Min bedste venindes datter er lige blevet udredt for ADHD og der var ventetid på 6 mdr. Ved ikke om det er meget eller lidt...

Er Rasmus ikke fra 2009 ligesom min datter?

min mand var igennen det for 7 år siden med hans søn. dengang gik der over 1 år før han var færdig udredt. håber dog det er blevet nemmere nu.

jo Rasmus er også fra 2009

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

BabyAnno2012

Lone Jakobsen skriver:

hold da op det var godt nok længe i skulle vente på en tid

jeg har selv ofte tænkt på ADHD, men da jeg nævnte det første gang blev det blankt afvist. så er spændt (urolig) for hvad de siger nu.

får jeres søn så medicin

Ja han får 28 mg Strattera om morgenen

Anmeld

13. september 2012

SussieThyssen

Lone Jakobsen skriver:

det har været lidt svært at vurdere.

da PPR var ude første gang, vurderede psykologen ham til at være stærk fagligt, og måske endda lidt over han alder. men da han har meget svært ved at finde ro nok til at sidde stille og løse opgaver, så ved de det faktisk ikke rigtigt.

han absolut hader lektier, jeg læser med ham dagligt, men efter 5 min begynder han at blive distanceret og fjern.

sprogligt er han dog meget skrap, og han kan virke meget provokerende på sine omgivelser med sin "skarpe tunge"

Hvordan med interesser..har han specielle områder som han bare ved en masse om?

Grunden til at jeg spørger så meget ind til disse ting er, at børn med særlig begavelse ofte udviser de samme handlingsmønstre som børn med fx ADHD, men der er så nogle få karakteristika, der skiller dem fra ADHD-børn, nemlig deres evne til indlæring på de områder, der interesserer dem, og det kan så være de besynderligste ting, som de netop interesserer sig for. 

Og desværre har man så fyldt begavede børn med medicin, hvor en skole for netop begavede børn kunne have gjort hele forskellen på trivselen, fordi de netop er gearede til at lære disse børn kompetancer, hvor det går skævt for dem.

Anmeld

13. september 2012

Lone Jakobsen

BabyAnno2012 skriver:

Ja han får 28 mg Strattera om morgenen

hvordan påvirker det ham så?

jeg kan slet ikke lide tanken om medicin til mit barn, så jeg er lidt nysgerrig på det område.

Anmeld

13. september 2012

Lone Jakobsen

SussieThyssen skriver:

Hvordan med interesser..har han specielle områder som han bare ved en masse om?

Grunden til at jeg spørger så meget ind til disse ting er, at børn med særlig begavelse ofte udviser de samme handlingsmønstre som børn med fx ADHD, men der er så nogle få karakteristika, der skiller dem fra ADHD-børn, nemlig deres evne til indlæring på de områder, der interesserer dem, og det kan så være de besynderligste ting, som de netop interesserer sig for. 

Og desværre har man så fyldt begavede børn med medicin, hvor en skole for netop begavede børn kunne have gjort hele forskellen på trivselen, fordi de netop er gearede til at lære disse børn kompetancer, hvor det går skævt for dem.

åh den tanke har jeg også haft..... kunne virkelig frygte at han bare var et super inteligent barn der var så misforstået

han er super god til at suge viden til sig om ting der fanger hans interesse. fx. er han rigtig glad for at gå i køkkenet sammen med mig, han er god til at bage, ælter gerne en dej, dosserer ingredienser og nyder virkelig at arbejde på den måde.

han spiller fodbold og kan godt komme til at virke lidt bedrevidende overfor de andre, men jeg tror ikke at hans viden er større end de andres.... han råber bare højere

Anmeld

13. september 2012

SussieThyssen

Lone Jakobsen skriver:

åh den tanke har jeg også haft..... kunne virkelig frygte at han bare var et super inteligent barn der var så misforstået

han er super god til at suge viden til sig om ting der fanger hans interesse. fx. er han rigtig glad for at gå i køkkenet sammen med mig, han er god til at bage, ælter gerne en dej, dosserer ingredienser og nyder virkelig at arbejde på den måde.

han spiller fodbold og kan godt komme til at virke lidt bedrevidende overfor de andre, men jeg tror ikke at hans viden er større end de andres.... han råber bare højere

Det skal du nu ikke sige.
jeg synes du skal insistere på at få ham testet for særlig begavelse.

Anmeld

13. september 2012

Lone Jakobsen

SussieThyssen skriver:

Det skal du nu ikke sige.
jeg synes du skal insistere på at få ham testet for særlig begavelse.

hvem tester for det? er det en børnepsykolog?

Anmeld

13. september 2012

Pige2009

Lone Jakobsen skriver:

min mand var igennen det for 7 år siden med hans søn. dengang gik der over 1 år før han var færdig udredt. håber dog det er blevet nemmere nu.

jo Rasmus er også fra 2009

Håber det går noget hurtigere for jer så 

Kan stadig huske kurset med dig hos Stinna

Anmeld

13. september 2012

Lone Jakobsen

Baagøe skriver:

Håber det går noget hurtigere for jer så 

Kan stadig huske kurset med dig hos Stinna

ja det var super hyggeligt.

fik du lavet nogle kager efter den dag? mit er gået totalt i stå

Anmeld

13. september 2012

SussieThyssen

Lone Jakobsen skriver:

hvem tester for det? er det en børnepsykolog?

Ja, og det er noget psykologen kan komme ud på skolen og gøre, for der er jo ingen grund til at sende ham til obs på en børnepsykriatrisk afd. hvis barnet ganske enkelt bare er som "Mentiqua-børn" kan være 

Du kan læse kendetegnene ved særligt begavede børn i linket, og se om der er dele der passer på dit barn

http://mentiqa.com/User_files/27c440cdd480588ac38dcc719231958b.pdf

Du kan også google "Mentiqua" og få mange flere oplysninger, og finde links til tv-udsendelser om Mentiqua-børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.