Lone Jakobsen skriver:
om vi har problemer med ham herhjemme..... åh jeg synes det er lidt svært at svare på. min søn har et helt specielt sind, han kræver ekstra støtte, kan aldrig holde fokus på selv den mest simple opgave (fx at børste tænder eller tage tøj på) han er utrolig følelsesladet, han virker nærmest hudløs..... og han kan udvise meget store temperaments udsving i løbet af ganske kort tid....
men for os er det jo den han er. vi ser det ikke som problemer. vi kender ham og ved at det nu engang er sådan han er. (giver det mening)
at skifte skole tror jeg umiddelbart ikke vil være det rigtige for min søn. han har oplevet mange skift i hans liv. han har svært ved at omstille sig, og skal han ud i endnu et skift, så vil jeg være 100 procent sikker på at det skift er det helt rette for ham. 
Ok.. hmm.. Ok. Min tanke var nok bare, at det, at han ikke trivedes i skolen ikke nøsvendigvis behøver at betyde, at der er noget i vejen med ham. Ofte er der noget galt i omgivelserne når de reagerer med vrede.
Du siger, at han er utroligt følelseslad og samtidigt er hele hans skolesituation blivet ændret fuldstændigt her efter sommerferien(han trivedes jo før den nye situation). Så synes jeg egentligt overhovedet ikke at det er mærkeligt, at han reagerer med vrede. Hans klasse, som han var glad for, er blevet opløst, og måske har han også fået nye lærere.
En stor omvælting for en 7 årig, specielt når det er en følsom dreng. Måske er det svært at finde sin rolle i den nye gruppe osv.. Alt dette kan føles som kaos. Så selve følelserne synes jeg kun er naturlige, men selvfølgelig skal han have hjælp til at håndtere vreden.
Det det er sagt, så er det naturligvis dig, som kender din dreng, og kan se om det er ud over det normale. Det kan godt være svært at forestille sig situationen, når man får den beskrevet på skrift.
Jeg kan godt forstå, at du er bekymret!! Virkelig.. Prøv at hør lærerne ad, hvad de konkret gør for at hjælpe din dreng.. måske have hjælp til at komme med i en leg. Bare fordi han er centrum for konflikterne behøver han ikke at være den som skaber dem! Det er et samspil imellem alle børnene. Det er logisk nok at der vil komme konflikter imellem børnene når klasserne bliver slået sammen. Så må de altså have AKT-læreren ind over så hele billdet kommer med, og de ikke kun fokusere på din dreng!
Alt det bedste til dig og din dreng