Rikke&Liam skriver:
Øv, det må ikke være rart. Må jeg være så fræk at spørge om på hvilken måde han ikke trives? Helt ok hvis du ikke vil svare.
Hvad jeg kender til, så er der nogle samtaler med forældrene og barnet sammen. Her bliver han muligvis sat til at løse nogle opgaver.
Der er højst sandsynlig også nogle samtaler med han og en psykolog/psykiater alene. Her skal han sikkert også løse nogle opgaver.
Det er i hvert fald noget lignende noget families søn har oplevet. Han har fået diagnosen ADHD. Men det hele er lavet på en måde så det er trygt for barnet og så det virker som en leg og ikke en undersøgelse.
Tror ikke du skal være så nervøs 
vil gerne prøve at forklare. men det bliver lidt langt
da min søn var ca 5 begyndte han at få nogle raserianfald. børnehaven kontaktede dengang allerede ppr, og de fik nogle råd som hjalp ham meget. vi ændrede også selv på nogle ting, som gjorde at han "faldt mere til ro"
da han var 5½ begyndte han på en større skole. han var en meget aktiv dreng med krudt bagi, men børnehaven fandt ham egnet til at begynde i skole. efter knap 2 mdr og flere samtaler med skolen, blev det dog besluttet at min søn slet ikke var "moden nok" og han kom tilbage til børnehaven. ppr kom ind over. vi bad om udredning, men de mente det var for tidligt. de gav os dog en masse gode råd som kunne gøre hverdagen lidt nemmere for os.
sidste år begyndte han så i bhkl. på en mindre skole. det gik super godt og skolen synes han var den dejligste dreng. ingen problemer med ham.
her i år vælger skolen så at lægge flere klasser sammen, så min søn kommer fra en klasse på 8 til en klasse på 17. desværre går det så helt galt for ham. han trives slet ikke. har store problemer med de sociale spilleregler, og oplever konstant at være centrum for konflikter. jeg har så flere lange samtaler med skolen, og der står vi så nu. de skal have møde med ppr indenfor en uge, og vil igen be om at han bliver udredt.
jeg har også kontaktet min egen læge og hun vil også gerne hjælpe.
Anmeld