udredning (børne psyk)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

Lone Jakobsen

MortilMogL skriver:

I skal der ud.
Vis jeg var jeg ville jeg gå gennem egen læge, ellers er der to års ventetid
Vi er igennem det samme.

æv at i er igennem det samme.

har kontaktet lægen som gerne vil hjælpe. hun siger at der lige er trådt en ny regel i kraft, så der max må være 2 mdr. ventetid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Lone Jakobsen

roenlund skriver:

jeg vil sige oftest både og, jeg er lærer og det kommer meget an på hvad de kigger efter. Ofte kommer der først en psykolog ud på skolen og snakker med ham og laver forskellige ting herefter vil i ofte skulle derind. Desværre er der ofte meget lang ventetid, i den kommune hvor jeg arbejder er der fra vi indstiller et barn til de for tildelt en psykolog lige nu 9 mdr ventetid hvilket ofte ikke bliver overholdt og derefter er der ventetid imellem hver eneste undersøgelse/aftale. hvis det er noget der kan klares gennem egen læge eller med en psykolog der er selvbetalt ville jeg altid gøre dette.

Mia

tak for dit svar

jeg har snakket med lægen som siger at der kun er 2 mdr. ventetid her i kommunen. det er en ny regel der lige er trådt i kraft.

vi har tidligere haft ppr. ude og se ham, teste ham og give en vurdering af ham. men den gang sagde de nej til en udredning. vi håber at de vil hjælpe ham nu. min søn har det desværre rigtigt dårligt i skolen, og jeg har næsten dagligt hans lærer eller skole leder i røret

Anmeld

12. september 2012

Lone Jakobsen

Baagøe skriver:

Håber det går nemt for jer, men kan desværre ikke svare!  Kan se Rasmus er startet i BH

tak skal du have men det tror jeg nu ikke det kommer til.

ja han er ved at blive stor min yngste

Anmeld

12. september 2012

roenlund

Lone Jakobsen skriver:

tak for dit svar

jeg har snakket med lægen som siger at der kun er 2 mdr. ventetid her i kommunen. det er en ny regel der lige er trådt i kraft.

vi har tidligere haft ppr. ude og se ham, teste ham og give en vurdering af ham. men den gang sagde de nej til en udredning. vi håber at de vil hjælpe ham nu. min søn har det desværre rigtigt dårligt i skolen, og jeg har næsten dagligt hans lærer eller skole leder i røret

hvor er det dejligt at høre at der i nogele kommuner er regler for den slags for det er slet ikke til at bære at børn der har brug for hjælp kan komme til at vente år, det er ikke ok for barnet, familien, de andre i klassen lærere osv...

Anmeld

12. september 2012

Lone Jakobsen

roenlund skriver:

hvor er det dejligt at høre at der i nogele kommuner er regler for den slags for det er slet ikke til at bære at børn der har brug for hjælp kan komme til at vente år, det er ikke ok for barnet, familien, de andre i klassen lærere osv...

nej lige præcis. for jeg tænker på hvad søren skolen dog gør hvis vi skulle vente så længe

Anmeld

12. september 2012

Maja88

hmm jeg må have noget lovgivning om det et sted.. mwn er faktisk sikker på i skal derind.. altså han skal derind  som et dagstilbud.. det er noget træls at skulle igennem.. men forhåbentlig kan han få hjælp... han er jo en skøn dreng

Anmeld

12. september 2012

Kamilla-m

Lone Jakobsen skriver:

æv at i er igennem det samme.

har kontaktet lægen som gerne vil hjælpe. hun siger at der lige er trådt en ny regel i kraft, så der max må være 2 mdr. ventetid.

Børnelægerne er op til to års.
Vi var der i færdig uge første gang

Anmeld

12. september 2012

lukaj

alle børnepsykiatriske afdelinger skal tilbyde en tid inden for 2 mdr, kan de ikke det har man lov til at vælge en privat børnepsykiater. dette vil der stå mere om i det brev du får fra børnepsyk hvis deres ventetid er over 2 mdr.

mht hvordan det foregår så er det bedst at få ppr til at henvise da man meget ofte bliver afvist hvis henvisningen kommer fra egen læge. når i kommer ind vil forløbet typisk bestå af et møde uden barn hvor i fortæller om ham lige fra fødslen og til nu, et møde med barnet + evt nogle test og så vil de sikkert ud i skolen og observere.

du er velkommen til at skrive en pb til mig hvis du har spørgsmål. jeg har selv fået tre børn udredt.

Anmeld

12. september 2012

Lone Jakobsen

lukaj skriver:

alle børnepsykiatriske afdelinger skal tilbyde en tid inden for 2 mdr, kan de ikke det har man lov til at vælge en privat børnepsykiater. dette vil der stå mere om i det brev du får fra børnepsyk hvis deres ventetid er over 2 mdr.

mht hvordan det foregår så er det bedst at få ppr til at henvise da man meget ofte bliver afvist hvis henvisningen kommer fra egen læge. når i kommer ind vil forløbet typisk bestå af et møde uden barn hvor i fortæller om ham lige fra fødslen og til nu, et møde med barnet + evt nogle test og så vil de sikkert ud i skolen og observere.

du er velkommen til at skrive en pb til mig hvis du har spørgsmål. jeg har selv fået tre børn udredt.

hej

tusind tak for dit svar. det var lige sådan noget jeg søgte efter

jeg snakkede med lægen som bad om et referat af det kommende møde (et møde mellem skolen og ppr) derefter mente hun at hun havde store muligheder for at hjælpe med en henvisning.

jeg er meget spændt på om det lykkedes da det hele er gået lidt i hårdknude for skolen lige nu.

Anmeld

12. september 2012

Lone Jakobsen

Maja88 skriver:

hmm jeg må have noget lovgivning om det et sted.. mwn er faktisk sikker på i skal derind.. altså han skal derind  som et dagstilbud.. det er noget træls at skulle igennem.. men forhåbentlig kan han få hjælp... han er jo en skøn dreng

vi må se hvad der sker..... for ja det er virkelig synd for ham. han er en utroligt glad og kærlig dreng. men han har det bare rigtigt svært

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.