Kalder dit bonusbarn dig for mor/far, bonusmor/bonusfar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

2721

Yurie skriver:

Det er ikke fordi at jeg vil lyde ond og skrap, jeg jar bare svært ved at forholde mig til det. Sidst jeg var hos min bror sagde han at han har to børn og han er kun far til den ene.

Tja, det er jo deres sag. Din holdning genere mig ikke. Vi er alle forskellige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

2721

Gigl skriver:

Og det er der intet unaturligt i at du ikke kan. Eller overhovedet har lyst til at "finde ud af" at du med tiden måske kommer til at skulle forholde dig til... det kan tids nok komme.

Præcis. Tak for de du forstår hvad jeg mener

Anmeld

12. september 2012

Victoriasmor88

Yurie skriver:

Det synes jeg ikke er fair. Så om han skal en hurtig i netto eller aflevere bilen til reperation? Så skal han tage charlie med. Må de gå en tur alle tre eller skal hun blive derhjemme?
Undskyld men synes ikke du er fair. Hvorfor må din søn ikke en se en film eller gå på legepladsen med en der ikke lige er dig el din eks? Han skal at i ikke er de eneste voksne. Er han aldrig sammem med bedsteforældre eller jeres søskende?

Det som Bøllemyr skriver hænger jo heller ikke sammen i virkeligheden  

Hvis først barnets far har samvær har hun altså ikke ret til at bestemme hvem barnet opholder sig med, medmindre vi snakker særlige forhold. Det er hård kost, men sådan forholder det sig. Har selv været igennem noget af det samme med SF og de fortalte at så skulle det være fordi at barnet ALTID blev passet af andre, og over flere dage.. 

Jeg tror også godt at Bøllemyr selv ved dette, men at hun er i en sårbar situation lige nu gør det bare lidt sværere 

Anmeld

12. september 2012

TNBC

Prinsesse2ben skriver:

Hvis først barnets far har samvær har hun altså ikke ret til at bestemme hvem barnet opholder sig med, medmindre vi snakker særlige forhold. Det er hård kost, men sådan forholder det sig. Har selv været igennem noget af det samme med SF og de fortalte at så skulle det være fordi at barnet ALTID blev passet af andre, og over flere dage.. 

Jeg tror også godt at Bøllemyr selv ved dette, men at hun er i en sårbar situation lige nu gør det bare lidt sværere 

Tror jeg også

Anmeld

12. september 2012

Victoriasmor88

Nok har man ikke valgt at være en slittet familie. Men man har valgt at sætte børn i verden, og vi ved alle at livet ikke giver nogen garantier.. 

Anmeld

12. september 2012

2721

Prinsesse2ben skriver:

Nu er det jo sådan at nogle forældre er enige om evt holdninger og respekter disse. Og ja, jeg er såbar lige nu, men min eks og jeg er indtil videre også enige om disse ting. Men da han slet ikke er interesseret i at have sin søn på samvær, så er det ikke aktuelt.

Men jeg erudemærket klar over de barske realiteter og det gør mig ikke glad.

Anmeld

12. september 2012

Victoriasmor88

Bøllemyr skriver:

Nu er det jo sådan at nogle forældre er enige om evt holdninger og respekter disse. Og ja, jeg er såbar lige nu, men min eks og jeg er indtil videre også enige om disse ting. Men da han slet ikke er interesseret i at have sin søn på samvær, så er det ikke aktuelt.

Men jeg erudemærket klar over de barske realiteter og det gør mig ikke glad.

Jeg er jo selv mor, og elsker ikke mit barn mindre end du elsker dit Så jeg kan i bund og grund sagtens forstå dig, og det er skønt at i har en godt samarbejde  

Anmeld

12. september 2012

2721

Prinsesse2ben skriver:

Jeg er jo selv mor, og elsker ikke mit barn mindre end du elsker dit Så jeg kan i bund og grund sagtens forstå dig, og det er skønt at i har en godt samarbejde  

Jeg har intet sted nævnt at jeg elsker mit barn mere end du elsker dit! Og for øvrigt ikke se hvad det har med det an gøre
Vi er alle forskellige og jeg har nok bare nogle ret markante holdninger til lige dette emne
Godnat.

Anmeld

12. september 2012

Victoriasmor88

Bøllemyr skriver:

Jeg har intet sted nævnt at jeg elsker mit barn mere end du elsker dit! Og for øvrigt ikke se hvad det har med det an gøre
Vi er alle forskellige og jeg har nok bare nogle ret markante holdninger til lige dette emne
Godnat.

Der var intet ondt i det jeg skrev. Men du virker som om at du bliver let ophidset af netop dette emne, hvilket der ikke er nogen grund til Du må sove godt  

Anmeld

13. september 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg har en bekendt, der er bonusmor for (sjovt nok) kærestens datter!

Når jeg har set dem sammen eller hørt om dem, kalder datteren farens kæreste for "MOR" eller "bonusmor" ? 

Bonusmoren omtaler også sig selv for "mor" for barnet..

(barnet har en sød mor...)

Hvad gør i/du derhjemme?

OG hvad er din holdning til dette?

Jeg synes personligt ikke, at man burde få sit bonusbarn til at kalde sig selv for "mor" ... Jeg ville bare blive ked af det hvis min datter kaldte sin fars kæreste for mor? hvad med jer andre..

Min holdning er, at det er noget barnet selv må bestemme.
Nu har jeg aldrig været bonusmor, men plejemor, men somme tider kaldte mine plejebørn mig for mor, andre tider for Mor Sussie.
Min ældste datter kalde sin papfar for Daddy og sin biofar for Far Lars.
Min mand Niels som er papfar for mine unger (vi har ikke nogen sammen) er altid blevet kaldt Niels, men overfor andre, når de omtaler ham, bruger de ordet papfar eller stedfar.
Så det styrer de helt selv

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.