Desperate efter hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

Skouboe

Bøllemyr skriver:

Han drikker faktisk rigtig meget også om dagen. Han har en drikkeflaske som altid er fyldt og den harvhan med alle vegne. Har nogen gange overvejet hvorfor han altid er så tørstig, men lægen siger det ikke betyder noget

Det er han heller ikke, han er bare vant til at drikke meget. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Mivsen skriver:

Hvordan fandt i ud af han manglede det? Synes vi gøre mange af de punkter du fortæller om. Men han spiser kl 18, og kan ikke få mere i ham indEn han skal puttes.Han er tit med på gåtur m hundene Men ellers har vi gode rutiner osv..Håber ikke det er forvirret, skriver fra iPhone.

Voren søn er født med et handicap der gør at hans hjerne ikke er så stor som den burde være, derfor vurderede lægerne at han ikke producerede nok melatonin, da det ofte er tilfældet hos disse børn. Vi prøvede så at give ham det i tilskud, og det har hjulpet rigtig meget. Noget andet der også har hjulpet er MASSER af frisk luft. Nu har vi endelig efter 3 år oplevet nætter hvor han sover igennem.

Nu er din søn jo ikke så gammel endnu, så man kan jo håbe på at det er en fase. Det vigtigste er bare at man ikke pludselig laver om på rutinen. Man bliver nødt til at holde fast, selvom det er hårdt.

Vi havde en periode hvor Liam sov i vores seng, men da hans lillbror kom, kunne det ikke rigtig lade sig gøre længere, da han jo skulle spise om natten mv. Det er var rigtig hårdt at få ham vænnet af det igen. Men nu sover han i sin egen seng hver nat.

Anmeld

13. september 2012

2721

Skouboe skriver:

Det er han heller ikke, han er bare vant til at drikke meget. 

Tja, jeg drikke selv meget fordi jeg altid føler mig tørstig og det kommenter folk ofte på. Han får som udgangspunkt lov at drikke alt det han lyster, så længe det er sundt det han drikker

Anmeld

13. september 2012

Skouboe

Tja, jeg drikke selv meget fordi jeg altid føler mig tørstig og det kommenter folk ofte på. Han får som udgangspunkt lov at drikke alt det han lyster, så længe det er sundt det han drikker

Det var ikke ment som en kritik, mere som en information. 

Fysiologisk har raske voksne brug for 2-2,5 l vand om dagen og raske børn for ca. 65 ml pr. kg. Legmesvægt, dvs et barn på 10 kg har brug for 650 ml væske i døgnet. 

Al væske over det, er ikke behov men en vane. Hvis man drikker mere vænner kroppen sig til at efterspørge mere - ikke fordi den har brug for det, men fordi den er vant til det. Så længe vandindtaget er moderat er der normalt ingen problemer i det, det er kun hvis man drikker rigtigt meget vand at man skal passe på, bl.a. Kan det belaste blæren.

Hvis Børn får vand nok om dagen, er det med andre ord ikke fordi de reelt er tørstige at de vågner.  De vågner af vane og kommer så i tanke om at de gerne vil have noget at drikke, fordi det plejer de at få (eller blive tilbudt) når de vågner.

Anmeld

13. september 2012

2721

Skouboe skriver:

Det var ikke ment som en kritik, mere som en information. 

Fysiologisk har raske voksne brug for 2-2,5 l vand om dagen og raske børn for ca. 65 ml pr. kg. Legmesvægt, dvs et barn på 10 kg har brug for 650 ml væske i døgnet. 

Al væske over det, er ikke behov men en vane. Hvis man drikker mere vænner kroppen sig til at efterspørge mere - ikke fordi den har brug for det, men fordi den er vant til det. Så længe vandindtaget er moderat er der normalt ingen problemer i det, det er kun hvis man drikker rigtigt meget vand at man skal passe på, bl.a. Kan det belaste blæren.

Hvis Børn får vand nok om dagen, er det med andre ord ikke fordi de reelt er tørstige at de vågner.  De vågner af vane og kommer så i tanke om at de gerne vil have noget at drikke, fordi det plejer de at få (eller blive tilbudt) når de vågner.

Tog det ikke som kritik
Men han har ALTID drukket meget. Har både talt med lægen og Sp og de så det ikke som et problem. Han drikker noget der minder og 2 liter i døgnet.
Han bliver helt umulig hvis ikke han får lov at drikke.

Anmeld

20. september 2012

Mivsen

Så tyder det på vi har fundet problemet ved min lille guldklump...

Han har skæv ryg og nakke, vi har været ved kiroprakter i dag og skal igen i næste uge.

Synes det var en hård omgang, ikke er hun var hård ve ham, men det var hårdt at se på fordi han græd. Han kan ikke lide mennesker han ikke kender og da slet ikke hvis de på skal trykke og røre.

Kryds finger for det lykkes.

Stakkels bettemand at han har haft ondt..  

Anmeld

20. september 2012

Frk. Himmelblå

Mivsen skriver:

Han har skæv ryg og nakke, vi har været ved kiroprakter i dag og skal igen i næste uge.

Synes det var en hård omgang, ikke er hun var hård ve ham, men det var hårdt at se på fordi han græd. Han kan ikke lide mennesker han ikke kender og da slet ikke hvis de på skal trykke og røre.

Nårh... Lille ven..

Godt I er kommet nærmere en løsning!

Anmeld

20. september 2012

baby012

puha, jeg har samme problem med min 9 måneder gamle pige (også lige startet i vuggestue).. jeg har fået hende undersøgt i hoved og r.v! der er ikke noget at gøre hverken med zoneterapi, kiopraktor, medicin eller andet.. det er det samme hver nat, hun mosler rundt, fra side til side, og alt sammen i søvne (med lukkede øjne).. min læge sagde at det var nu at vokseværk begyndte at irretere kroppen, og at det især om natten kan give enkelte smerter.. men det er ikke noget der er noget at gøre ved, bare at vente ..

det er hårdt at komme igennem nætterne, og dagen efterfølgende, men det får vel en ende igen ..

håber du finder en løsning, en ide er måske at tage den lille ind til dig om natten, så du ikke skal så langt når der skal gives vand, mad osv.

Anmeld

20. september 2012

Mivsen

Anmeld

20. september 2012

Mivsen

Hov ved ik hvofor indlægget kom to gange.

Tak, hvor er i søde.

Er faktisk lettet og samtidig rigtig nervøs. Og en smule sur over det tog så lang tid at sk*de på mine nærmest meninger om det var noget pjat, at tage ham til kiro. Til jeg endelig sagde nu er der NU. Har hele tiden sagt jeg kan mærke det ikke bare var skab.

Men nu er vi i gang, og er spændt på i nat.

Har ham nogen gange inde, men der også lidt urimelig for kæresten. For han ligger stadig fuldstændig urolig.

Rigtig god dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.