Desperate efter hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.560 visninger
39 svar
0 synes godt om
12. september 2012

Mivsen

Hej søde damer. 

Jeg hænger virkelig kun sammen i en tynd tråd, og det samme gør min søn.

Vi mangler søvn !!!! Virkelige meget søvn...

Han sover så dårligt om natten. Det sidste stykke tid (4-5mdr) har jeg rendt inde ved ham alt fra 5 til 30 gange, fra midnat til 06.00.

Han ligger og kaster sig fra side til side, og er lidt ked af det. Han gør det hele md lukkede øjen. Vil ha vand, så mad, så vand osv. Eller så sutten tabt.

Han har haft væske på ørerne, men har fået lagt dræn, da vi var sikker på det var derfor.

Er der nogen som har en god ide? Jeg er med på hva som helst

Han blir 10 mdr d 18.. Han er lige startede i dagpleje, men tænker ikke det er det, da det jo har stået på længe før det.

Jeg har selv tænkt kioprakter..

Mange gab fra Mia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

2721

Ved godt mit svar nok ikke er det fedeste, men her kommer mine tanker:
Hvad med om du får en periode flyttede ind ved siden af ham og tog kampen angående det med han er tørstig osv.
Selvom du ikke mener dp start er problemet, lyder det i mine øre som noget utryghed/ønske om nærvær.
Plus det er 20 gange nemmer lige at give sutten osv når man er lige ved siden af.
Jeg har selv en søn som er sensetiv og han sover pt i min seng( er lige blevet enlig og det har været en hård omvæltning for ham)
Men normalt sover jeg dog blot ved siden af ham, da han også vågner tit.

Anmeld

12. september 2012

Jibbe

Jeg ville starte fra en ende af. Lægen, kiropraktor og zoneterapeut, og så må det koste det det koster. Det er frygtelig når man der så træt. Jeg har ikke andre råd men håber det snart løser sig!

Anmeld

12. september 2012

Mivsen

Bøllemyr skriver:

Ved godt mit svar nok ikke er det fedeste, men her kommer mine tanker:
Hvad med om du får en periode flyttede ind ved siden af ham og tog kampen angående det med han er tørstig osv.
Selvom du ikke mener dp start er problemet, lyder det i mine øre som noget utryghed/ønske om nærvær.
Plus det er 20 gange nemmer lige at give sutten osv når man er lige ved siden af.
Jeg har selv en søn som er sensetiv og han sover pt i min seng( er lige blevet enlig og det har været en hård omvæltning for ham)
Men normalt sover jeg dog blot ved siden af ham, da han også vågner tit.

Hej..

Tak for svar.

Jeg tror bare ikke det er en kamp, jeg er bange for han faktisk har ondt. Den måde han ligger og vridere sig, synes jeg er voldsom.

Det ikke så længe siden han røg ind til os, men synes ikke det gav den store effekt. Men tror jeg overvejer af flytte en madres ind til ham.

Er din søn for tidlig født?

Anmeld

12. september 2012

Mivsen

Jibbe skriver:

Jeg ville starte fra en ende af. Lægen, kiropraktor og zoneterapeut, og så må det koste det det koster. Det er frygtelig når man der så træt. Jeg har ikke andre råd men håber det snart løser sig!

Ja søvn er vigtig, i nat har jeg inert inde ved ham 30 gange!!!! Er helt blæst..

Zoneterapi er prøvet! Det virkede kun i 3 uger så forsvandt effekten.

Så er besluttet at vi starte ved lægen, prøver at snakke med dem, om en tid snart. 

Og så kioprakter, kender du noget til det?

Anmeld

12. september 2012

2721

Mivsen skriver:

Hej..

Tak for svar.

Jeg tror bare ikke det er en kamp, jeg er bange for han faktisk har ondt. Den måde han ligger og vridere sig, synes jeg er voldsom.

Det ikke så længe siden han røg ind til os, men synes ikke det gav den store effekt. Men tror jeg overvejer af flytte en madres ind til ham.

Er din søn for tidlig født?

Ondt, jamen så ville jeg da klart tage til læge. Og ellers som du selv skriver kiropraktor.
Min søn ville, hvis han fik sin vilje drikke den halve nat.
Nej, han er ikke fortidlig født, men meget sensetiv. Der skal ikke meget til for at vælte hans verden og søvnen er bare der han rammes hårdest. Han græder meget i søvn, hvis der er sket for meget og det kan virke meget voldsomt, men har lært med tiden at håndter det. Men kan klart mærke hvordan mit nærvær afhjælper meget af det.

Anmeld

12. september 2012

ano14316

Jeg synes det er en rigtig god ide at få ham tjekket ved lægen under alle omstændigheder..  zoneterapi er jo en "alternativ" behandling, der ikke har dokumenteret effekt, selvom jeg ikke er 1 sek. i tvivl om at det hjælper på rigtig mange ting. 

Så læge, evt. kiroprakter derefter. 

Og så er jeg med på vognen om at flytte hans seng ind til jer. måske endda helt op af din seng. 

Og så skal jeg bar være helt sikker. han græder, og derfor mosler han rundt. Han mosler ikke rundt og så evt.. slår sig og derfor græder. 

grunden til jeg spørger er at min søn, kravler, sidder ruller, kaster sig rundt i søvne. og selvom jeg nu har dobbelt sengerand på, så kan han stadig godt få slået sig, og så bliver han ked af det. 

Her den anden nat havde jeg ham i min seng, og der vågnede jeg fordi han kravlede over mig og jeg nået kun lige at få fat i ham inden han røg ud over kanten. og han sov fuldstændig. 

Anmeld

12. september 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Mivsen skriver:

Hej søde damer. 

Han sover så dårligt om natten. Det sidste stykke tid (4-5mdr) har jeg rendt inde ved ham alt fra 5 til 30 gange, fra midnat til 06.00.

Han ligger og kaster sig fra side til side, og er lidt ked af det. Han gør det hele md lukkede øjen. Vil ha vand, så mad, så vand osv. Eller så sutten tabt.

Han har haft væske på ørerne, men har fået lagt dræn, da vi var sikker på det var derfor.

Han blir 10 mdr d 18.. Han er lige startede i dagpleje, men tænker ikke det er det, da det jo har stået på længe før det.

Mange gab fra Mia

Hvor mange timer sover han, før han begynder at vågne? Hvornår ligger du ham i seng, og hvornår begynder han at græde/ vågne?

Anmeld

12. september 2012

Rikke, Liam & Linus

Årh, DER har vi været. Vi har prøvet SÅ mange ting, men det har så vist sig at vores søn ikke producerer melatonin og derfor sover dårligt. Nu går det meget bedre efter han får det som tilskud. Nå, men det hører til sjældenhederne. Her er lidt af hvad vi har prøvet.

- Natmad. Grød(havre mætter godt) eller banan.

- INGEN fjernsyn 1/2 til 1 time før sengetid, de hurtige billeder forvirrer hjernen og kan resultere i mareridt.

- Gå en rask tur eller spil en omgang fodbold(måske ikke så relevant når man er 10 mdr. ) efter aftensmadden.

- Gør værelset hyggeligt og et rart sted at være. Ingen billeder af tigre der brøler el lign. Børn er meget letpåvirkelige.

- Vug ikke barnet i søvn eller hold i hånd i flere timer. Det er et skråplan, medmindre man gerne vil sove sammen med sit barn selvfølgelig. Og barnet bliver utrygt når de vågner og mor/far er væk.

- Tjek temperaturen. 18 grader er ideelt.

- Lav en god natrutine. Eks. nattøj på, børste tænder, læse bog, godnat.

Held og lykke med det. Jeg kender alt til søvnløse nætter.

Anmeld

12. september 2012

Mor til Ella

Mivsen skriver:

Hej søde damer. 

Mange gab fra Mia

Jeg har samme problem her startede det for 3 mdr siden.

Jeg er også BARE så TRÆT....

Hun mosler også meget rundt.

Har ingen råd, da jeg selv er desperat for at få bare 2 timer sammenhængene søvn.

Men samme tidsinterval hun vågner som din. Underligt hvorfor de ikke vågner fra de bliver puttet og til kl 24

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.