Det kunne lige så godt være min yngste du beskrev. Jeg har desværre ikke så meget hjælp. Frem til hun blev 1½ sov hun max 45 minutter ad gangen døgnet rundt.
Vi har prøvet ALT! Dræn, Mad, rutiner, samsovning, hospitaler, fysioterapi, kiropraktor, privat børnelæge, kastanjedyne, kugledyne... listen er uendelig.
Jeg har læst hyldemeter af litteratur om børn og søvn og intet sted har jeg fundet noget der har virket.
Da hun fyldte 1½ kunne jeg ikke mere. Jeg kastede mavesyre op, tabte håret i store totter og kunne ikke hverken koncentrere mig eller huske noget mere - jeg sov stort set ikke, kunne ikke passe mit arbejde eller fungere i hverdagen. Jeg scorede 150 ud af 150 i en stress test.
Til sidst vendte jeg i desperation tilbage den meget velrenomerede private børnelæges ord: Når hun er mæt, bleen er ren og hun ikke har ondt i ørerne, så lad hende skrige! Max 7 minutter så går du derind. Hun er nødt til at forstå at det er midt om natten, hun skal sove og der er ingen service. Giv hende konsekvent sutten i hånden istedet for i munden både om dagen og om natten - hun skal lære selv at lede efter den.
Det tog 2 dage, så begyndte hun at sove bedre (1½ time ad gangen - træerne vokser ikke ind i himlen) og fra det er det langsomt gået fremad. Jeg venter nu konsekvent 2 minutter før jeg går ind til hende om natten og det gør at hun faktisk sover med kun et par opvågninger om natten her ½ år senere.
Som du også har konstateret er de ofte ikke rigtigt vågne, selvom de græder, og vågner faktisk først når man kommer derind.
Anmeld