Desperate efter hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

Mivsen

ano14316 skriver:

Jeg synes det er en rigtig god ide at få ham tjekket ved lægen under alle omstændigheder..  zoneterapi er jo en "alternativ" behandling, der ikke har dokumenteret effekt, selvom jeg ikke er 1 sek. i tvivl om at det hjælper på rigtig mange ting. 

Så læge, evt. kiroprakter derefter. 

Og så er jeg med på vognen om at flytte hans seng ind til jer. måske endda helt op af din seng. 

Og så skal jeg bar være helt sikker. han græder, og derfor mosler han rundt. Han mosler ikke rundt og så evt.. slår sig og derfor græder. 

grunden til jeg spørger er at min søn, kravler, sidder ruller, kaster sig rundt i søvne. og selvom jeg nu har dobbelt sengerand på, så kan han stadig godt få slået sig, og så bliver han ked af det. 

Her den anden nat havde jeg ham i min seng, og der vågnede jeg fordi han kravlede over mig og jeg nået kun lige at få fat i ham inden han røg ud over kanten. og han sov fuldstændig. 

Ja, vil bestille tid til ham i næste uge. Så må jeg se om lægen synes jeg er tosset.Tror selv 100% på zoneterapi, de virker i hvertfald på mig. Har du erfaringer med kioprakter?Er ret sikker på han ik slår sig. Han græder, kaster sig, vriderer sig osv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Mivsen

Tin skriver:

R

Hvor mange timer sover han, før han begynder at vågne? Hvornår ligger du ham i seng, og hvornår begynder han at græde/ vågne?

Han blir puttet 19-19.30, spiser aftensmad kl 18, så hygger vi lige lidt, og så børste tænder, en sang og så put. Vågner så mellem 6 og 7.. Og om dagen, formiddagslur alt mellem 1/2 time til 1 1/2, eftermiddagslur normalt 1/2 - 3 kvarter. Normalt sover han til 22-22.30, før det begynder. Men de sidste dage er det startet 20 mins efter han er puttet.

Anmeld

12. september 2012

Mivsen

Rikke&Liam skriver:

N han

Årh, DER har vi været. Vi har prøvet SÅ mange ting, men det har så vist sig at vores søn ikke producerer melatonin og derfor sover dårligt. Nu går det meget bedre efter han får det som tilskud. Nå, men det hører til sjældenhederne. Her er lidt af hvad vi har prøvet.

- Natmad. Grød(havre mætter godt) eller banan.

- INGEN fjernsyn 1/2 til 1 time før sengetid, de hurtige billeder forvirrer hjernen og kan resultere i mareridt.

- Gå en rask tur eller spil en omgang fodbold(måske ikke så relevant når man er 10 mdr. ) efter aftensmadden.

- Gør værelset hyggeligt og et rart sted at være. Ingen billeder af tigre der brøler el lign. Børn er meget letpåvirkelige.

- Vug ikke barnet i søvn eller hold i hånd i flere timer. Det er et skråplan, medmindre man gerne vil sove sammen med sit barn selvfølgelig. Og barnet bliver utrygt når de vågner og mor/far er væk.

- Tjek temperaturen. 18 grader er ideelt.

- Lav en god natrutine. Eks. nattøj på, børste tænder, læse bog, godnat.

Held og lykke med det. Jeg kender alt til søvnløse nætter.

Hvordan fandt i ud af han manglede det? Synes vi gøre mange af de punkter du fortæller om. Men han spiser kl 18, og kan ikke få mere i ham indEn han skal puttes.Han er tit med på gåtur m hundene Men ellers har vi gode rutiner osv..Håber ikke det er forvirret, skriver fra iPhone.

Anmeld

12. september 2012

Mivsen

Mor til Ella skriver:

R

Jeg har samme problem her startede det for 3 mdr siden.

Jeg er også BARE så TRÆT....

Hun mosler også meget rundt.

Har ingen råd, da jeg selv er desperat for at få bare 2 timer sammenhængene søvn.

Men samme tidsinterval hun vågner som din. Underligt hvorfor de ikke vågner fra de bliver puttet og til kl 24

Øv.. Det så sindsygt hårdt. Vores søn sover så også meget lidt om dagen Håber i finder en løsning.

Anmeld

12. september 2012

tinasmor

Føler med dig. havde en barn som var lige som dit. Vi prøvede alt. Zoneterapi, kiopraktor (over flere måneder) osv. Her viste det sig det mest var ørene. Men problemet er (sagde lægen) at når en barn i så lang tid sover så utrolig dårlig, af den ene eller anden grund, så har det rigtig svært ved at komme ind i en god søvnrytme igen som andre børn. De har ikke lært at sove. Selv efter dræn og hun i princippet så skulle være "kurreret" så gik der rigtig lang tid. Tror hun var to år før hun rigtig sov igennem første gang. Vi var også oppe ca hver halve time det første år. Fra 1 til 2 år var det ca 6 gange pr nat og så blev det bedre og bedre. Da hun var 3 sov hun helt igennem. Jeg har ingen råd bare et stort

Anmeld

12. september 2012

Pikku Myy

Bøllemyr skriver:

Ondt, jamen så ville jeg da klart tage til læge. Og ellers som du selv skriver kiropraktor.
Min søn ville, hvis han fik sin vilje drikke den halve nat.
Nej, han er ikke fortidlig født, men meget sensetiv. Der skal ikke meget til for at vælte hans verden og søvnen er bare der han rammes hårdest. Han græder meget i søvn, hvis der er sket for meget og det kan virke meget voldsomt, men har lært med tiden at håndter det. Men kan klart mærke hvordan mit nærvær afhjælper meget af det.

Det kunne min søn også en overgang. Vi løste det ved at gøre vand mere tilgængeligt om dagen. Efter vi begyndte altid at have et glas vand stående han kunne gå hen og drikke af, stoppede han med at drikke 3-5 glas vand om natten. Måske det også kunne hjælpe hos jer

Anmeld

12. september 2012

2721

Pikku Myy skriver:

Det kunne min søn også en overgang. Vi løste det ved at gøre vand mere tilgængeligt om dagen. Efter vi begyndte altid at have et glas vand stående han kunne gå hen og drikke af, stoppede han med at drikke 3-5 glas vand om natten. Måske det også kunne hjælpe hos jer

Han drikker faktisk rigtig meget også om dagen. Han har en drikkeflaske som altid er fyldt og den harvhan med alle vegne. Har nogen gange overvejet hvorfor han altid er så tørstig, men lægen siger det ikke betyder noget

Anmeld

12. september 2012

Pikku Myy

Bøllemyr skriver:

Han drikker faktisk rigtig meget også om dagen. Han har en drikkeflaske som altid er fyldt og den harvhan med alle vegne. Har nogen gange overvejet hvorfor han altid er så tørstig, men lægen siger det ikke betyder noget

Så er det jo ikke det der er problemet

Anmeld

13. september 2012

Mor til Ella

Mivsen skriver:

Øv.. Det så sindsygt hårdt. Vores søn sover så også meget lidt om dagen Håber i finder en løsning.

OG I LIGE MÅDE

Anmeld

13. september 2012

Skouboe

Det kunne lige så godt være min yngste du beskrev. Jeg har desværre ikke så meget hjælp. Frem til hun blev 1½ sov hun max 45 minutter ad gangen døgnet rundt.

Vi har prøvet ALT! Dræn, Mad, rutiner, samsovning, hospitaler, fysioterapi, kiropraktor, privat børnelæge, kastanjedyne, kugledyne... listen er uendelig.

Jeg har læst hyldemeter af litteratur om børn og søvn og intet sted har jeg fundet noget der har virket.

Da hun fyldte 1½ kunne jeg ikke mere. Jeg kastede mavesyre op, tabte håret i store totter og kunne ikke hverken koncentrere mig eller huske noget mere - jeg sov stort set ikke, kunne ikke passe mit arbejde eller fungere i hverdagen. Jeg scorede 150 ud af 150 i en stress test.

Til sidst vendte jeg i desperation tilbage den meget velrenomerede private børnelæges ord: Når hun er mæt, bleen er ren og hun ikke har ondt i ørerne, så lad hende skrige!  Max 7 minutter så går du derind. Hun er nødt til at forstå at det er midt om natten, hun skal sove og der er ingen service. Giv hende konsekvent sutten i hånden istedet for i munden både om dagen og om natten - hun skal lære selv at lede efter den.

Det tog 2 dage, så begyndte hun at sove bedre (1½ time ad gangen - træerne vokser ikke ind i himlen) og fra det er det langsomt gået fremad. Jeg venter nu konsekvent 2 minutter før jeg går ind til hende om natten og det gør at hun faktisk sover med kun et par opvågninger om natten her ½ år senere.

Som du også har konstateret er de ofte ikke rigtigt vågne, selvom de græder, og vågner faktisk først når man kommer derind.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.