Jeres jordemødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

Pikku Myy

Min JM var ikke god.

Hun mødte ind lige som jeg fik presseveer, og havde en "det her klarer jeg lige hurtigt"-attitude, som bl.a. kom til udtryk ved at hun knap nok hilste på mig. Det blev ikke klaret hurtigt, men stilen var ligesom lagt, så jeg havde faktisk ikke rigtig den store kontakt med hende, selvom hun (og en hel masse andre) var på stuen det meste af tiden.

Hun hørte ikke efter hvad hverken jeg eller den første JM fortalte. F.eks. VILLE hun have mig om i en anden (mere aktiv) fødselsstilling, selvom den anden JM stod ved siden af og forudsagde at det nok ikke var en god idé, fordi den rygliggende stilling var den eneste, hvor hjerterytmen ikke faldt.

Hun råbte af mig under forløbet, men det fik jeg trods alt en undskyldning for til den opfølgende samtale.

Til gengæld var alle de andre mennesker på stuen (og der endte med at være mange) rigtig gode til at hjælpe og støtte mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

charlottekri

Jibbe skriver:

Ophører den helt? Alle steder?

den gør ihvertfald i holstebro kommune med sikkerhed, og syntes bare jeg forstod på det at det var generelt... men er ikke sikker

Anmeld

13. september 2012

TbCp

Jeg har 2 fødsler og 3 fantastiske fødselsjordmødre bag mig

1. fødsel nåede jeg at have to jordmødre. De var begge ret unge og helt nyuddannede, men de var så gode! Søde og behagelige og vidste lige hvad de kunne sige hvornår.
F.eks. snakkede vi babynavne mellem veerne, men så snart veerne gik i gang igen var hun stille og lavede sit arbejde

2. fødsel havde jeg en gammel garvet jordmoder. Faktisk var det samme jordmoder der havde taget imod min lillebror 17 år tidligere
Hun var også super god!!!

Jeg kan ikke rigtig sætte en finger på præcis hvad der gjorde dem så gode, det var de bare

Anmeld

13. september 2012

bøllen

Var bestemt ikke glad for min jordemoder. Heldigvis gik  det stærkt, men kunne godt have ønsket en anden.

Blev mødt af den sødeste smilende jordemoder da vi ankom, desværre var der kort efter vagtskifte. Og fik den sureste dame, der bestemt i var særlig smilende. Hun lyttede over hovede ikke på hvad jeg sagde. Skulle have overvågning på, og blev beordret på ryggen. Hvilket jeg bare ikke kunne. Så hver gang jeg fik en ve, trillede jeg på siden. Og hun skældte mig ud.

Nu skal jeg ikke have flere børn, men ville ønske en jordemoder. Der lyttede på mig. Spurgte til hvad jegville. Kan ikke mindes hende jeg havde på noget tidspunkt spurgte til hvad jeg ville. Følte det som det skulle være nemmeste for hende

Anmeld

13. september 2012

-Sigrid-

Det er godt at høre at man som jm "bare" skal lytte efter og guide hvis der er usikkerhed

Anmeld

13. september 2012

miinimeal

jeg havde verdens mest fantastiske jm, hun var så sød og ikke oversød, hun vidste når hun skulle sige noget og når hun skulle holde sin mund(:

hun var nok i staren af 30, 

Anmeld

13. september 2012

Kakao

SAL skriver:

Hmm...Du har så lige beskrevet min fødsel og JM

Det er jeg da ked af at høre.. Var det helt på samme måde, din fødsel foregik? Gik den også pludseligt bare hurtigt?

Anmeld

13. september 2012

Clisolka

Roselil skriver:

Min jordmor var meget ung og bestemt ikke mor selv. Hun var sød nok, men virkede usikker og det gjorde os usikre. Tilsidst i fødslen ville jeg have ønsket at hun kunne have taget føringen og guidet mig noget mere. Jeg blev meget overladt til mig selv.

Men det var på ingen måder en forfærdelig jordmor, bare ung og uerfaren

Det lyder meget som de 2 jeg havde til sidst i mit forløb. Jeg er 100 % på at den ene var nyudklækket - og den anden var stadig studerende. Jeg er sikker på de bestemt heller ikke var mødre, og så snakkede de ikke særlig pænt til mig - tonen var ret flabet.  

De virkede slet ikke til at have styr på noget, og det gjorde mig usikker, for jeg var bange nok i forvejen 

Anmeld

13. september 2012

Team Putte

-Sigrid- skriver:

Jeg har læst (mange, syntes jeg) fødselsberetninger hvor kvinderne ikke var helt tilfredse med jeres fødselsjordemødre. Jeg var rigtig glad for min jm-studerende, men hende den rigtige kunne ikke holde sin kæft 

Jeg er interesseret (ud over at jeg syntes det er spændende at høre om jeres fødsler! ) fordi jeg vil være jordemoder. Så, fortæl fortæl!

(Har I haft flere så tag den som i fortæller mest om)

Hvad skulle jeres JM have gjort anderledes?

Havde den dejligste helt rolige og nede på jorden jm i hele verden! Det var tydeligt at hun selv har børn og hun bare hviler rigtig godt i sig selv og det hun laver!

Under forløbet i badekar og på briksen snakkede hun mig igennem veerne med den blideste og roligste stemme man kan forestille sig! Og da jeg skulle presse sad hun helt uformeldt nede i benenden af min seng (Jeg lå på siden), lod min mor om at holde min hånd og hente kolde klude til min pande og lade min kæreste om at hjælpe med at holde mit øverste ben godt oppe.. Der var hverken et rend af mennesker på stuen eller et gram af usikkerhed at spore hos min jm, trods jeg var førstegangs fødende og Ida er født som stjernekigger

Jeg havde en fantastisk og helt naturlig oldschool fødsel, og jeg elskede det!

Anmeld

14. september 2012

SAL

Kakao skriver:

Det er jeg da ked af at høre.. Var det helt på samme måde, din fødsel foregik? Gik den også pludseligt bare hurtigt?

Helt okay! Blev bare HELT paf da jeg læste din beskrivelse for det er simpelthen ligesom min fødsel!
Både jordemoderen, som ikke var nærværende og guidende - men osse det at det gik så hurtigt, fra 3 til 10 på ingen tid og ingen undersøgl. i det tidsrum! Jo...Jeg måtte bare lige kommentere
mit vand gik 15.45, veer kl. 16 og 17.43 var mit barn ude! Det var en vanvittig oplevelse, mest fordi min jm var SÅ uforskammet og nedladende! Da jeg fik pressetrrang kl. 17.30 troede hun ikke på mig - jeg måtte sige (råbe!) det flere gange inden hun fattede at det var nu! Men jeg synes osse, at det at det tog knap 2 timer...det var altså ikke lige mig et kan du sikkert nikke genkendende til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.