Jeres jordemødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2012

babymus77

Jeg havde den bedste jdm ever!!! Empatisk!!! Med følende og sød!!! Hun holdte i hånd!! Smilte... Var nærværende både fysisk og psykisk!!! Gik ikke fra mig!!! Var bare sådan menneske jeg aldrig glemmer!! Så fantastisk!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2012

Rikke, Liam & Linus

-Sigrid- skriver:

Jeg har læst (mange, syntes jeg) fødselsberetninger hvor kvinderne ikke var helt tilfredse med jeres fødselsjordemødre. Jeg var rigtig glad for min jm-studerende, men hende den rigtige kunne ikke holde sin kæft 

Jeg er interesseret (ud over at jeg syntes det er spændende at høre om jeres fødsler! ) fordi jeg vil være jordemoder. Så, fortæl fortæl!

(Har I haft flere så tag den som i fortæller mest om)

Hvad skulle jeres JM have gjort anderledes?

Jeg har både født på sygehus og hjemme.

Den jordemoder jeg fødte med på sygehuset, synes jeg bestemt ikke om. Hun sagde INGENTING til mig. Jeg anede ikke hvornår jeg skulle presse, gispe mv. Hun udbrød kun når jeg ikke skulle presse, med en ret så sur tone. Og da hovedet var ude, hev hun ham ud i stedet for at lade mig presse selv. Og derfor var det ikke mig der holdt ham først. Dette var min første fødsel og jeg havde ikke været til fødselsforberedelse, da holdet var fyldt op (vildt dårlig "service"). Jeg tror personligt at dette var direkte årsag til at Liam var blå i hovedet da han kom ud og at jeg bristede.

Min hjemmefødselsjordemoder var derimod fantastisk. Hun og en anden jordemoder (som iøvrigt også var rigtig sød, rar og behagelig) havde fulgt mig igennem hele graviditeten. Hun gav sig altid god tid til at svare og forklare. En enkelt gang blev hun 2 timer til et jordemoderbesøg.

Og under fødslen var hun rolig og behagelig. Rigtig god til at sige hvornår jeg skulle gispe, presse mv. Og fortalte hele tiden hvor flot hun synes jeg klarede det og at baby havde det rigtig godt.

Jeg fik selv lov til at tage imod Linus og fik ham op på maven med det samme. Ved denne fødsel bristede jeg slet ikke, på trods af arvæv fra første fødsel og at Linus var større end Liam. En helt igennem fantastisk fødsel. Derudover kom hun på barselsbesøg et par dag efter fødslen hvor vi talte om fødselsforløbet.

Anmeld

12. september 2012

mor2011_

min jm var bare fantastisk hun var faktisk kun studerende men nøj hvor var hun bare go´synes at folk forventer ofte noget helt andet fra fødslen eller jm de sætter næsen efter noget bestemt og det er nok derfor er kvinder ofte skuffet og utilfreds

Anmeld

12. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Ved min første fødsel, var jeg irriteret.. ikke på selve jordmoderen, men fordi der var så mange fødsler i gang på en gang, at hun ikke kunne være der når jeg var bange. (Mine fødsler går hurtigt, ellers ville de have sendt mig til svendborg)

Hun var nyuddannet, men det kunne jeg ikke mærke før jeg skulle syes. (Det tog 1½ time ved en 2. grad brisning, fordi hun gerne ville have hjælp, men de andre havde for travlt.)

Ved min anden, kunne jeg rigtig godt lide jordmoderen. Det var en planlagt hjemmefødsel, og en af de tre jordmødre der var højst sandsynlighed for at jeg ville få var en af dem jeg gik til tjek hos.

Men det endte med at min mor, måtte tage imod, mens manden holdt mig i hånden. (Han var blevet bleg da min mor spurgte om han ville tage imod). Med jordmoderen på tlf. der var ca 15 minutter væk.

Så hun nåede frem til og skære navlestrengen over og så papirarbejdet...

Anmeld

12. september 2012

CaWi

Jeg nåede at have fire jm.

Nr1: havde jeg da jeg kom på sygehuset. Hun undersøgte mig og gav mig et skud morfin. Sød og venlig dame på omkring 50 vil jeg tro.

Nr2: havde jeg fra om morgenn og til 30 min før jeg fødte. Hun var ung (maks i starten af 30'erne, tror dog måske hun var lidt yngre?)
Hun var selv gravid og havde en medicin studerende med, d hun gerne ville opleve en normal fødsels.
Hun var jordens sødeste person. Både over for mig og min kæreste.
Hun var rigtig god til at vejlede og guide mig igennem det (var førstegangs fødene) jeg var på intet tidspunkt i tvivl om hvad jeg skulle eller hvor langt jeg var. Hun var FANTASTISK!!

Nr3: var en på omkring 40-45 år. Havde hende den sidste halve time til jeg fødte. Hun var rigtig dårlig til at vejlede og fortælle hvad der skete.

Nr4: var omkring 35,og var også bare super sød og rar. Det var hende der hjalp mig med moderkage, vejede den lille og tjekkede om jeg skulle syes.

Anmeld

12. september 2012

isabellasmor

Jeg kunne godt have ønsket at min jordmoder havde fortalt hvor langt jeg var i forløbet og i det hele taget havde været lidt mere nærværende. Hun gik hele tiden!

Og til sidst i pressefasen begyndte hun og lyde irriteret (det var i hvert fald hvad jeg følte) og det var ikke rart når jeg lå der og var så sårbar 

Anmeld

12. september 2012

charlottekri

Jibbe skriver:

Min jordmoder var fantastisk! Kan virkelig kun anbefale kendt jordmoder-ordningen. Nægter simpelthen at føde nogensinde igen hvis jeg ikke ved hvem jeg føder hos. Jeg har aldrig prøvet det og ønsker det ikke! Det er så samlebåndsagtigt
Det må være drømmejobbet for en JM - sådan en kendt jordmoderordning.
Har jo så egentlig ikke så meget at byde ind med da min jordmoder (den samme begge gange) var fantastisk!

det er bare ærgerligt at den ordning ophører pr 1. oktober igen....

Anmeld

12. september 2012

HeidiØ

INTET

Alt var perfekt. Havde først en jm som var meget ung, men hun var så god og meget opmærksom. 1½ time før jeg fødte var der vagtskifte - fik en erfaren midaldrende jm som var ENDNU mere perfekt! .. Alt klikkede! Jeg var glad

Det var i Randers! Skal lige siges den første unge jm faktisk var en jm fra Viborg der var indkaldt grundet travlhed

Anmeld

12. september 2012

2babygirls

-Sigrid- skriver:

Jeg har læst (mange, syntes jeg) fødselsberetninger hvor kvinderne ikke var helt tilfredse med jeres fødselsjordemødre. Jeg var rigtig glad for min jm-studerende, men hende den rigtige kunne ikke holde sin kæft 

Jeg er interesseret (ud over at jeg syntes det er spændende at høre om jeres fødsler! ) fordi jeg vil være jordemoder. Så, fortæl fortæl!

(Har I haft flere så tag den som i fortæller mest om)

Hvad skulle jeres JM have gjort anderledes?

Min var lige som hun skulle være, bortset fra at hun fik fri 2 timer før jeg fødte hehe.
Men hun sagde ikke så meget og respekterede min blufærdighed og mine ønsker.
Hun var der uden at fylde, så vi følte os næsten alene, min mand og jeg, hvilket var perfekt.
Hun var generelt god til at læse hvilken slags mennesker vi var.

Anmeld

12. september 2012

Jibbe

charlottekri skriver:

det er bare ærgerligt at den ordning ophører pr 1. oktober igen....

Ophører den helt? Alle steder?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.