Jeres jordemødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2012

SussieThyssen

Jeg har været så heldig at jeg har haft den samme jordemoder ved mine fødsler, som også var en god ven af familien (hun var også jordemoder for min kusine) og der står endnu ry af hendes tid, selvom hun nu er pensioneret.

Og hun var ganske enkelt FANTASTISK 

Lige dele sund gammeldags ben i næsen, og samtidigt ikke bange for at gå andre veje og være "fru modsat", hvis hun vurderede, at det var det mest fornuftige og bedste for den gravide/fødende.
Jeg har endda oplevet hende give en læge en ordentlig overhaling fordi han var en båtnakke

Og så var hun også utroligt empatisk, med evnen til rent mentalt, at sætte sig ind i følelserne hos den fødende.
Nu har jeg fået kæmpe store børn, og havde derfor nogle ret seje fødsler...især den første var slem, samt at jeg også har mistet nogle stykker, og hvergang var hun ved min side og hjalp mig igennem forløbene, både før, under og efter.
Hun brugte allerede i 81, nogle af de teknikker, som man i dag ser som veldokumenterede og gode for den fødende, og var dermed foregangskvinde for mange af de fødselsteknikker man bruger i dag.

Ligeledes bruge hun naturlig-fødselsteknikker, akupunktur, vand, dans, musik, zoneterapi, massage og lign, så fødslerne skulle blive så gode og veludførte som muligt.
Fx, kom alle mine 3 i varmt vand lige efter fødslen, og så fik de ellers en god massage inden de atter blev returneret til en, som en lille veltilpas bylt.

Var der noget hun kunne have gjort anderledes?
Nej bestemt ikke...hun var bare den bedste, og jeg er evigt taknemmelig for at netop hun var min jordemoder.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vores jordmor denne gang var bare helt fantastisk!! 

Min fødsel gik ik helt efter planen, da jeg ik så godt ku tåle epudoralen, fik ryste ture, feber og kløe over det hele. Men jeg sku ha den pga mit høje blodtryg. 

Hun kom med varme klude, kolde klude, snakkede med kærsten, så han ku følge med i det hele. 

Da der så pludselig stod 4 andre læger, jordmor osv inde på vores stue og snakkede ks, fordi jeg var syg, bad hun om mere tid, fordi baby stod klar. Fødte selv og oplevede hende som en kæmpe støtte hele vejen igennem. Hun havde bare styr på det hele!! Vh stine

Anmeld

11. september 2012

Ciss

Da vi fik vores første havde vi en alle tiders jordmor! Omsorgsfuld, erfaren, rolig og hun var god til at forklare os, hvad som foregik og god til at svare på vores sørgsmål.

Da vi fik nr 2 havde vi en jordmorstudent det meste af tiden. Hende følte jeg mig ikke tryg ved i det hele taget. Ikke fordi hun var student, men kommunikationen os imellem var simpelthen meget dårlig. Hvis  jeg spurgte om en ting, svarede hun på noget helt andet. Hun forstod ikke, hvad jeg forsøgte at sige til hende undervejs. Det ene øjeblik siger hun til mig, at jeg er 8 cm åben. 30 sek. Efter mærker jeg babyen passere ned. "Nu kommer babyen", sagde jeg. "Nej", sagde hun. To pres senere var han født.

Jeg vil sige, at tryghed og god kommunikation gør hele forskellen.

Anmeld

11. september 2012

KarinaBF

-Sigrid- skriver:

Jeg har læst (mange, syntes jeg) fødselsberetninger hvor kvinderne ikke var helt tilfredse med jeres fødselsjordemødre. Jeg var rigtig glad for min jm-studerende, men hende den rigtige kunne ikke holde sin kæft 

Jeg er interesseret (ud over at jeg syntes det er spændende at høre om jeres fødsler! ) fordi jeg vil være jordemoder. Så, fortæl fortæl!

(Har I haft flere så tag den som i fortæller mest om)

Hvad skulle jeres JM have gjort anderledes?

Jeg har distriksjordmor som går ud på at jeg går til de samme to jordmødre og med alt held er det en af de to jeg skal føde sammen med (de har vagt en uge af gangen) hvilket jeg synes er rigtig dejligt selvfølgelig kan det ske at det ikke bliver dem grundet sygdom eller fødsel for en anden

nå men da jeg skulle have min søn blev jeg indlagt ca 6 uger før termin med svangerskabsforgifning den jordmor der var på vagt kom ud til mig hverdag og fulgte mig meget tæt kom kun på sygehuset stort set for min skyld, hvilket var meget betryggende da jeg også gik i gennem samtidig at have en kræftsyg far meget døden nær men idet hun kendte mig hjalp meget så jeg ikke skulle fortælle det til gud og hvermand hvad jeg gik igennem !
jeg fødte så med akutkejsersnit 4 uger før tid og hun var med mig hele vejen så er meget tryg og glad for denne ordning

Med min datter blev født 2 uger før termin jeg blev sat igang (grundet forhøjt blodtryk) desværre blev min faste jordmor syg men fik en meget kompetent jordmor der var så et skift men begge var meget søde og kompetente og vi kom til at grine til sidst da min datter var født fordi de valgte at hun skulle tages med sugekop for ikke at blive stresset da jeg hørte det havde jeg en presve mere og tøsen var født jordmoren blev så forskrækket da hun lige havde vendt sig for at tage en serviet og ide hun vender sig igen fanger hun lige tøsen idet hun kommer ud så der blev lige grinet hehe men alt i alt nogen meget behagelige jordmødre :-)

blev lidt langt og om begge fødsler håber det er ok

Anmeld

12. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Nummer et og nummer tre var dejlige - støttende, opmuntrende, fulde af respekt for mig.

Nummer to - min første hjemmefødsel - plantede sig i sofaen og flirtede med min praktiserende læge, og så kunne jeg ellers selv finde ud af resten. Fx glemte hun lige at sige, da jeg godt måtte presse - jeg vidste ikke, at jeg var åben nok. Min mand og min læge brød sig heller ikke om hende. Men ud kom knægten da. 

Anmeld

12. september 2012

AnnaK89

Jeg kunne ikke lide min jordemoder, da jeg skulle føde Lærke. Hun overlod mig til en totalt uerfaren studerende, som intet vidste. Så når jeg spurgte om noget, skulle hun altid ud og spørge min JM (som aldrig var på stuen), så det meste af tiden var vi faktisk alene på stuen  

Det gjorde mig som 1. gangsfødende utrolig usikker   Jeg var så anpændt hele tiden, fordi at jeg ikke vidste hvor jeg havde hverken JM eller den studerende? 

Så da jeg skulle have Carolina, havde jeg frabedt mig den JM igen og sagde fra starten "ingen studerende" - selvfølgelig skal de lære det på en måde, men efter første gang, synes jeg bare ikke jeg kunne acceptere det.

Heldigvis var det bare få fantastisk her 2. gang Jeg var kun på FG i lidt over 1 time, men hun var bare så skøn min JM. Lyttede og lod mig styre det hele som jeg ville  

Anmeld

12. september 2012

MorDk

Da jeg fødte vores søn havde vi en fantastisk sød JM samt JM-stud! De var virkelig guld værd!!

Anmeld

12. september 2012

An&Jo

Mine jordmødre under fødslen var alle fantastiske, men husker hende der tog imod mig som den bedste..

Hun var så sød og imødekommende, og jeg kan huske at første gang hun undersøgte mig forsøgte hun at berolige mig med at det nok skulle gå hurtigt.. Haha, fødslen tog så 32 timer

Da jeg så endelig skulle ind og føde fik jeg ny jordemoder selvfølgelig fordi de havde haft bagtskifte, og hende husker jeg nu også som ganske sød.. jeg blev guidet rigtig godt igennem det, og følte hun lyttede til mig, dog grinede hun ret meget af mig til sidst fordi jeg var ved at falde i søvn imellem mine presseveer..

Anmeld

12. september 2012

Mette.

-Sigrid- skriver:

Jeg har læst (mange, syntes jeg) fødselsberetninger hvor kvinderne ikke var helt tilfredse med jeres fødselsjordemødre. Jeg var rigtig glad for min jm-studerende, men hende den rigtige kunne ikke holde sin kæft 

Jeg er interesseret (ud over at jeg syntes det er spændende at høre om jeres fødsler! ) fordi jeg vil være jordemoder. Så, fortæl fortæl!

(Har I haft flere så tag den som i fortæller mest om)

Hvad skulle jeres JM have gjort anderledes?

Jeg var rigtig godt tilfreds med min. Jeg var så heldig at det netop var min egen jordemoder som var på vagt den nat jeg fødte.

Jeg nåede kun at være på fødegangen små 2 timer unden Emilie var født og hun var på vagt til kl. 7, hvor Emilie blev født 7.13, så hun blev de sidste minutter - og hvor var det skønt det var hende jeg kendte og den samme som var med hele vejen igennem.

Anmeld

12. september 2012

Aabye

Årh min fødsels JDM ved den første var også bare HELT fantastisk.. Jeg havde også en studerende med, men frabedte mig at hun fik lov at rode rundt i mig.. Men den studerende var også bare helt fantastisk.. Utrolig obs på hvordan jeg havde det, selvom hele forløbet på sygehuset kun tog 3 kvarter..

HÅBER HÅBER HÅBER at den JDM der tog imod marcus også er der til at tage imod lille ny baby her i november.. Det ville jeg være så glad for.. Gad godt at man kunne booke en jordemoder.. hihi.. det kræver jo bare at man VED hvornår baby kommer.. Det er lidt svært at vide på forhånd medmindre man skal have KS jo.. :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.