-Sigrid- skriver:
Jeg har læst (mange, syntes jeg) fødselsberetninger hvor kvinderne ikke var helt tilfredse med jeres fødselsjordemødre. Jeg var rigtig glad for min jm-studerende, men hende den rigtige kunne ikke holde sin kæft 
Jeg er interesseret (ud over at jeg syntes det er spændende at høre om jeres fødsler!
) fordi jeg vil være jordemoder. Så, fortæl fortæl!
(Har I haft flere så tag den som i fortæller mest om)
Hvad skulle jeres JM have gjort anderledes?
Jeg havde en virkelig god fødsel på trods af min jordemoder!
Jeg måtte have ve-drop fordi mine presseveer var for svage. På et tidspunkt midt under fødslen hvor jeg lå i badekarret og ventede på en presseve, begyndte hun at sidde og tromme med fingrene på kanten af badekarret af utålmodighed! Og vippe med foden i gulvet. VILDT provokerende! Jeg overvejede om jeg skulle sige noget, men jeg var nærmest i en trancelignende tilstand og ekstremt fokuseret, og jeg var bange for at ødelægge mit gode flow.
Senere holdt jeg hende i hånden og klemte til under en presseve. Så sagde hun "nej, det er alt for hårdt, det gør ondt" og stak et viskestykke i hånden på mig som jeg kunne klemme i stedet. Snakkede med en veninde, hvis JM havde sagt "du tager bare fat i min hånd og så klemmer du alt hvad du har lært." Gid jeg havde haft sådan en JM.
Den grundlæggende følelse var at hun nok hellere ville have siddet derhjemme foran fjerneren.
Heldigvis var jeg ret selvkørende, så det blev en rigtig god oplevelse alligevel.

Anmeld