Jeres jordemødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.346 visninger
51 svar
0 synes godt om
11. september 2012

-Sigrid-

Jeg har læst (mange, syntes jeg) fødselsberetninger hvor kvinderne ikke var helt tilfredse med jeres fødselsjordemødre. Jeg var rigtig glad for min jm-studerende, men hende den rigtige kunne ikke holde sin kæft 

Jeg er interesseret (ud over at jeg syntes det er spændende at høre om jeres fødsler! ) fordi jeg vil være jordemoder. Så, fortæl fortæl!

(Har I haft flere så tag den som i fortæller mest om)

Hvad skulle jeres JM have gjort anderledes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Min jordmor var meget ung og bestemt ikke mor selv. Hun var sød nok, men virkede usikker og det gjorde os usikre. Tilsidst i fødslen ville jeg have ønsket at hun kunne have taget føringen og guidet mig noget mere. Jeg blev meget overladt til mig selv.

Men det var på ingen måder en forfærdelig jordmor, bare ung og uerfaren

Anmeld

11. september 2012

-Sigrid-

Roselil skriver:

Min jordmor var meget ung og bestemt ikke mor selv. Hun var sød nok, men virkede usikker og det gjorde os usikre. Tilsidst i fødslen ville jeg have ønsket at hun kunne have taget føringen og guidet mig noget mere. Jeg blev meget overladt til mig selv.

Men det var på ingen måder en forfærdelig jordmor, bare ung og uerfaren

Det lyder til at hun bliver en god jm engang?

Så unge jordemødre skal også tage føringen?

Anmeld

11. september 2012

_-Kathrine-_

Min jordemoder var en ældre og meget erfaren dame og udlænding (tror hun var fra sydamerika) så skulle noglegange lige tænke over hvad det var hun sagde til mig, men vi klikkede fra starten og hun var mega sej med masser af humor!
Sjovt nok fødte en kollega med hende året før og hun kunne absolut ikke fordrage hende... Min kollega havde en lang og hård fødsel, hvor jeg havde det lige modsatte, så ved ikke om det hænger sammen, om hvordan fødslen forløber! Måske?

Anmeld

11. september 2012

Jibbe

Min jordmoder var fantastisk! Kan virkelig kun anbefale kendt jordmoder-ordningen. Nægter simpelthen at føde nogensinde igen hvis jeg ikke ved hvem jeg føder hos. Jeg har aldrig prøvet det og ønsker det ikke! Det er så samlebåndsagtigt
Det må være drømmejobbet for en JM - sådan en kendt jordmoderordning.
Har jo så egentlig ikke så meget at byde ind med da min jordmoder (den samme begge gange) var fantastisk!

Anmeld

11. september 2012

Loa

-Sigrid- skriver:

Jeg har læst (mange, syntes jeg) fødselsberetninger hvor kvinderne ikke var helt tilfredse med jeres fødselsjordemødre. Jeg var rigtig glad for min jm-studerende, men hende den rigtige kunne ikke holde sin kæft 

Jeg er interesseret (ud over at jeg syntes det er spændende at høre om jeres fødsler! ) fordi jeg vil være jordemoder. Så, fortæl fortæl!

Syntes min jordmoder var super.

Hun havde tjek på tingene, og var bestemt men sagde det på en ordentlig måde.

Havde intet negativt at sige om hende

Anmeld

11. september 2012

sne190810

Jeg havde en fantastisk JM og verdens bedste (ja, har kun født en gang så har nu ikke så meget at sammenligne med) fødselsoplevelse.

Hun var ung (mellem 25-32 maks måske) Ved ikke om hun selv var mor eller hvad, men hun var bare skide god og rigtig dejlig at have som JM. Kemien var lige i skabet.

Jeg tror ikke hun har været SÅ erfaren igen, for da hun skulle sy mig efterfølgende blev hun dog nødt til at kalde på afdelingsJM for at tjekke, og  hun konstateret at hun havde lavet et eller andet forkert, og jeg skulle derefter syes om. Men det rørte mig slet ikke, og gjorde det hverken til en dårligere eller ubehagelig oplevelse. Lige på det tidspunkt var INTET smerte noget ift jeg lige havde skudt en unge ud, haha.Mærkede intet.

Plus at livet bliver også bare lidt mere overskueligt når man bare ligger og stirer på sin lillle nye datter

Anmeld

11. september 2012

Kakao

Jeg ville også have ønsket, at min jordemoder ville have guided mig noget mere under forløbet.. Snakket mere med mig.. Altså sådan snakket mig tryg og fortalt mig, at nu ser det sådan ud og vi forventer det og det osv. Have tjekket hvor meget jeg var åben, og fortalt hvad det betød osv.. Så jeg kunne blive mere tryg ved hende og situationen.

Det gik også stærkt for mig til sidst.. gik fra 3 cm åben til 10 cm og i fødsel på kort tid, uden hun tjekkede ind i mellem.. Men da jeg var helt åben og skulle til at føde troede jeg, at jeg stadig var 3 cm åben og det hele kun var begyndelsen.. Og så er det altså svært at holde de frygtelige udvidelsesveer ud.. Når man tror at det er starten på et flere timers udvidelsesforløb, men at man faktisk er i slutfasen..

Og da jeg så skulle til at presse var jeg enormt usikker på situationen, og havde brug for at blive guidet, men hun var slet ikke nærværende, så det opdagede hun ikke.. (At jeg var bange og usikker).. Det var først da jeg klynkede "jamen jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre" at hun kom og guidede mig.. Det var jeg rigtigt glad for.

Så ja det er vigtigt at være nærværende og prøve at aflæse den fødende.. Både at holde øje med hvor vi er i fødselsprocessen og holde øje med hvordan man har det som fødende

Anmeld

11. september 2012

Krussedulle

-Sigrid- skriver:

Intet!

Har født med 3 forskellige, og de har alle sammen være helt fantastiske!

Er blevet lyttet TIL og og snakket MED!

Anmeld

11. september 2012

LilleLene

-Sigrid- skriver:

både jm og jm-studerende var som en mor for mig, selvom jeg havde både mor og kæreste med

De gjorde ALT for mig og nussede rigtig meget om mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.