gravid igen - men er det dumt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.939 visninger
45 svar
0 synes godt om
9. september 2012

Anonym trådstarter

Hej baby.dk bruger!

Jeg er 2 gangs gravid og er ca 10 uger henne ! mig og min kæreste har sammen et barn på 14 måneder - og hun skal her fra september flytte til ny dp - da hun skal fylde for 2 børn da hun følelsesmæssigt ik udvikler sig sundt. Og dermed skal mine forældre også aflaste hende lidt... det er en undersøgelse kommunen har fundet frem til og vi synes at det er et godt tilbud de har fundet til hende - og vi er meget glade for at vi har fundet det bedste så hun kan udvikle sig godt... og hun kan bo hos mig og min kæreste stadigvæk - fordi vi gør alt det praktiske rigtig flot, Men der er nogle ting her vi ikke kan give hende pga vi hvetr især er blevet svigtet fra små. Men nu sidder jeg her og får rigtig dårlig samvittighed over nr 2! selvfølgelig kan ingen sige hvad det er for at barn og hvad der vil ske - men jeg får det bare rigtig dårligt, over at vente nr 2 når mine forældre har sagt ja til at aflaste vores lille blomst - og vores sagsbehandler er så dygtig, om de tænker vi er for hurtige og synes det vil være rigtig dumt for familien med en mere

ved godt at det er op til mig og min kæreste - men nu får jeg dårlig samvittighed.. når  vi skal hen og ha lidt hjælp til den første - og så får den næste.. hvad tænker i ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

jeg havde ikke valgt en nr. 2 da jeg godt ville have overskud til at bruge alle mine ressourcer og al min energi på nr. 1. Men det er jo blot hvad jeg ville have valgt hvis jeg var i din situation.

Held og lykke med det hele

Anmeld

9. september 2012

TeamRocket

Tror ikke kommunen vil finde det særlig fornuftigt i får en mere når i ikke kan opfylde den førstes behov. Vent dog til i alle tre fungere optimalt og den første er større.

Anmeld

9. september 2012

mor-til-en-dejlig-baby

nu hvor du er gravid må i tage den derfra. Ihvertfald et tillykke fra mig af.

Anmeld

9. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Selvføljelig ska i da ha nr 2, hvis barnet er ønsket/ planlagt!!

Jeg har arbejdet i en døgn institution for handicappet børn de sidste 5 år, og der er altså rigtig mange der vælger at få både barn nr 2 og 3, på trods af at deres handicappet barn endten bor der fast eller er i aflasting. Det bliver de på ingen måde dårligere forældre af!!  

Jeg er sikker på at vælger i barn nr 2, så finder i en løsning der vil fungere! Vh stine

Anmeld

9. september 2012

MorDk

mor:) skriver:

jeg havde ikke valgt en nr. 2 da jeg godt ville have overskud til at bruge alle mine ressourcer og al min energi på nr. 1. Men det er jo blot hvad jeg ville have valgt hvis jeg var i din situation.

Held og lykke med det hele

Hvis jeg havde stået i din situation...ville jeg heller ikke vælge barn nr. 2. Jeres lillepiges behov/tarv kommer først!

Anmeld

9. september 2012

come2

Anonym skriver:

Hej baby.dk bruger!

Jeg er 2 gangs gravid og er ca 10 uger henne ! mig og min kæreste har sammen et barn på 14 måneder - og hun skal her fra september flytte til ny dp - da hun skal fylde for 2 børn da hun følelsesmæssigt ik udvikler sig sundt. Og dermed skal mine forældre også aflaste hende lidt... det er en undersøgelse kommunen har fundet frem til og vi synes at det er et godt tilbud de har fundet til hende - og vi er meget glade for at vi har fundet det bedste så hun kan udvikle sig godt... og hun kan bo hos mig og min kæreste stadigvæk - fordi vi gør alt det praktiske rigtig flot, Men der er nogle ting her vi ikke kan give hende pga vi hvetr især er blevet svigtet fra små. Men nu sidder jeg her og får rigtig dårlig samvittighed over nr 2! selvfølgelig kan ingen sige hvad det er for at barn og hvad der vil ske - men jeg får det bare rigtig dårligt, over at vente nr 2 når mine forældre har sagt ja til at aflaste vores lille blomst - og vores sagsbehandler er så dygtig, om de tænker vi er for hurtige og synes det vil være rigtig dumt for familien med en mere

ved godt at det er op til mig og min kæreste - men nu får jeg dårlig samvittighed.. når  vi skal hen og ha lidt hjælp til den første - og så får den næste.. hvad tænker i ?

Jeg synes du skal føle efter dybt inde hvad der føles mest rigtigt.

Jeg vil ikke udtale mig, da jeg ikke kender jeres situation 100%.

Anmeld

9. september 2012

MissMona

Jeg ville ikke vælge nr. 2. Jeg tror ikke det gavner noget, hvis man allerede er i søgelyset med nr. 1. Og jeg tror slet ikke det vil gavne barn nr. 1. Nu skal det jo slås med et barn til om den opmærksomhed som I har svært ved at give.

Blot et lille spørgsmål... Tænkte I ikke på det her inden i valgte at blive gravide med nr. 2?

Mvh MissMona

Anmeld

9. september 2012

Mum33

Må indrømme at jeg ikke syntes det er særligt ansvarligt at sætte flere børn i verden, når man skal have hjælp og støtte fra kommune og forældre til nr 1. Beklager.

Anmeld

9. september 2012

mor-til-en-dejlig-baby

E. B. skriver:

Må indrømme at jeg ikke syntes det er særligt ansvarligt at sætte flere børn i verden, når man skal have hjælp og støtte fra kommune og forældre til nr 1. Beklager.

vi tager støtten som en vejledning og rådgivning. Vi har selv søgt om støtten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.