hvilket tyrkisk navn synes i er bedst??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2012

Bak

Rikke&Liam skriver:

Malik helt klart. Det bliver brugt i mange lande rundt omkring i verden, mener vist nok at det også bliver brugt på grønlandsk, hvor det så bare bliver udtalt lidt anderledes.

De andre er efter min mening MEGET tyrkiske i sin udtale. Ikke at der er noget galt i det, men hvis det skal være et kompromis, synes jeg bedst om Malik.

Du har helt ret, Malik er også et grønlandsk navn. Det betyder "bølge", så jeg synes, det er et rigtigt smukt navn :-) Helt klart også min favorit af de nævnte. Mht. udtalen på grønlandsk er den ikke svær, man lægger bare trykket på i'et. Troede egentlig også man gjorde det på dansk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2012

Kløver

Bøllen skriver:

Har stemt Malik syntes det er pæneste og passer godt til yasmin

Anmeld

4. september 2012

Pigent

Moar2012 skriver:

Har en tyrkisk mand som gerne vil have vores søn skal have et tyrkisk navn. Vi er kommet frem til 4 forskellige men hvilket synes i fungere bedst i danmark??

Skriv gerne hvorfor i har valgt som i har...

Vores datter hedder Yasmin

Jeg har stemt Malik

Anmeld

4. september 2012

Lullaby*

Har stemt Malik, da jeg synes at det fungere godt i dansk tale. 

Anmeld

4. september 2012

AMM00

Synes Malik er pænest

Anmeld

4. september 2012

MortilCilas

Moar2012 skriver:

Har en tyrkisk mand som gerne vil have vores søn skal have et tyrkisk navn. Vi er kommet frem til 4 forskellige men hvilket synes i fungere bedst i danmark??

Malik! Jeg er vild med det navn.

Anmeld

4. september 2012

Pige2009

Malik

Anmeld

4. september 2012

Alexis - i den virtuelle verden!

Moar2012 skriver:

Malik. Det findes også på grønlandsk 

Anmeld

4. september 2012

piadas

Hvad med at give ham to navne? 

Min mand er også fra Tyrkiet (dog kurder), og vores børn har alle både et dansk og et kurdisk navn.

Så kan de selv vælge, når de bliver større.

Vores søn hedder Oliver Ciwan, men bruger faktisk aldrig Ciwan.

Derimod har vi altid kaldt vores ældste datter Zilan, men hun bruger indimellem selv Lea, fordi mange danskere jo beder hende gentage sit navn, og det irriterer hende vist lidt. Hun er f.eks. lige begyndt til spejder, og da hun blev spurgt om sit navn, sagde hun Lea i stedet for Zilan, fordi hun ikke gad "bøvlet" - men derfor kalder vi hende jo stadig Zilan!

Anmeld

4. september 2012

SukkerDronning

Melik og Melih

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.