Hvor meget dækker ens hundeforsikring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

come2

Anonym skriver:

Så vores forsikring skulle gerne gå ind og dække? Nu passede de jo ikke vores hunde..

Jeg vil sige nej. Fordi de selv er gået med til at have dem i bilen.

Så er det jo ligegyldigt at de er blevet passet eller ej.

Men ring og hør dem ad. Der er mange delte meninger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

Nadja+Baby+2012

come2 skriver:

Når du er hundeejer, er det lovpligtigt at have en hundeforsikring, da du har pligt til at erstatte skaderne, hvis din hund forvolder skader på personer udenfor din familie. Bliver din hund passet hos andre, når du fx er på ferie, dækker din hundeforsikring ikke, for så har passerne af din hund automatisk accepteret, at hunden muligvis kan forvolde skader.

- fundet på borger.dk!

Helt korrekt. Med familie menes dem der bor i din husstand. 

Hunden blev jo ikke passet af dem.. Det skriver ts, så ved ikke hvor du vil hen med dey?!?!

At du ikke fik det dækket lyder underligt, eller er det maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange år siden hvor det med at sæt hvad inviterede gjorde ikke var dækket. Det er en gammel skrøne i dag. Nu har jeg en udd. inden for det, så burde vide en smuuuuuule om emnet. Kunne aldrig finde på at sidde pg lire nogle råd af når jeg ikke har baggrund eller viden til af kunne gøre det!

Men fair nok - jeg kan godt tage fejl! Ikke at jeg tror jeg gør det.

Anmeld

15. september 2012

mikkelk

Interessant diskussion. Kom der nogensinde en afklaring fra Alka? Jeg ville jo umiddelbart(uden at have den fornødne indsigt i reglerne for hundeforsikring) mene at der er to scenarier:

1. Enten er det lovmæssigt hundeejerens ansvar og så dækker hundeforsikringen.

2. Svigerforældrene har påtaget sig risikoen ved at lade hundene være i bilen - det er dermed deres eget ansvar og de må selv betale eller se om deres egen forsikring vil dække noget.

Jeg kan altså ikke umiddelbart se at det nogensinde kan blive hundeejeren der her kan tvinges til at betale. Personligt ville jeg dog nok i tilfælde 2 prøve at slå halv skade med svigerforældrene for at bevare det "gode" forhold.

MVH Mikkel

http://forsikringsguide.net

Anmeld

15. september 2012

Lullaby

Anonym skriver:

Vi har 2 hunde som er forsikret hos Alka's hundeforsikring (den lovpligtige ansvarsforsikring).

Nu har svigerne lige ringet og sagt at en af vores hunde har bidt den ledning over som sidder under én af sæderne, den der gør at sæderne kan opvarmes. Det er sket på deres opfordring med at hundene skulle blive i deres bil, imens de skulle ind og købe vaskemaskine.... 

De siger selvfølgelig det er os der skal betale, fair nok, men de siger det kan koste 5-8000 kr. Aner ikke hvad sådan noget koster at blive fixet, men kan deres forsikring gå ind og dække det?

Vi venter barn og har IKKE råd til at betale SÅ mange penge!!

Noget nyt?

Anmeld

17. september 2012

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Noget nyt?

Vi ringede ikke til Alka da kærestens forældre ringede dagen efter og sagde at det nok var en ledning han selv kunne lave.. De kan stadig kører i bilen og har intet hørt siden, så regner da ikke med det bliver til noget mere - de har det bare med at gøre SÅ SMÅ ting til noget så stort! Tak fordi I spørger 

Anmeld

17. september 2012

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Noget nyt?

Vi ringede ikke til Alka da kærestens forældre ringede dagen efter og sagde at det nok var en ledning han selv kunne lave.. De kan stadig kører i bilen og har intet hørt siden, så regner da ikke med det bliver til noget mere - de har det bare med at gøre SÅ SMÅ ting til noget så stort! Tak fordi I spørger 

Anmeld

17. september 2012

kesuh

Sådan man! Det var da heldigt!

Så var det ikke værre hæhæ  

men lidt øv de blæste det sådan lidt op

Anmeld

17. september 2012

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Sådan man! Det var da heldigt!

Så var det ikke værre hæhæ  

men lidt øv de blæste det sådan lidt op

JA lige præcis, sådan er mine svigerforældre nu engang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.