Hvor meget dækker ens hundeforsikring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

http://www.alka.dk/Privat/Forsikringer/Andre-forsikringer/~/media//Dokumenter/Betingelser/Hent-Betingelser/HF_01_indd

Haps direkte fra alka af og deres hundeforsikring.

Desuden..5-8000 for at bide en ledning over. Det kan det aldrig nogensinde komme op og koste, Never ever! Medmindre hunden har spist sædet + bundmåtte. Ikke engang hos en bilmærkeforhandler vil det koste så meget.

Ja ikk'? Det lyder vildt overvurderet ... 

5-8000 blev godt nok chokeret...... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

http://www.alka.dk/Privat/Forsikringer/Andre-forsikringer/~/media//Dokumenter/Betingelser/Hent-Betingelser/HF_01_indd

Haps direkte fra alka af og deres hundeforsikring.

Desuden..5-8000 for at bide en ledning over. Det kan det aldrig nogensinde komme op og koste, Never ever! Medmindre hunden har spist sædet + bundmåtte. Ikke engang hos en bilmærkeforhandler vil det koste så meget.

Tak for linket.. Men for at være ærlig, så forstår jeg minus af hvad den dækker osv

Anmeld

2. september 2012

Nadja+Baby+2012

come2 skriver:

Det med bilen?

Hvis en fremmet hund løber hen og hopper op af min bil og ridser den, er det da hundens ansvar der dækker. Det samme hvis en hund løber ud foran mig mens jeg kører, så er det da også hundens ansvar der dækker de skader der sker med min bil.

I og med forældrende jo har haft hunden i bilen, har de jo også taget ansvaret for de skader der evt kan ske.

Jeg er ret sikker på det er for egen regning, men hun må jo ringe og høre. Måske hun er heldig de dækker.

Ikke lige det med ridserne men det andet. 

Ja, de har taget en risiko, men da slet ikKe noget i stil med at man kan forvente det her... Der er objektivt ansvar der er gældende når der er lovgivet. Altså ansvar uden skyld medmindre at det er groft uansvarligt eller forsætligt. Og man har aldrig hørt om at en erstatning er blevet afvist som følge af groft uagtsomhed. 

Så hun er ikke heldig - hun får den risiko dækket som hun har betalt for 

Anmeld

2. september 2012

kesuh

Ja ikk'? Det lyder vildt overvurderet ... 

5-8000 blev godt nok chokeret...... 

Håber du kan bruge linket til alka ihvertfald.

Hvis det er en ledning der er gnavet over, så skal den jo bare skiftes. Den er sandsynligvis loddet/eller det kan være en hel ledning som skal skiftes, fast under sædet et sted og så sidder der nogle stik i bunden af bilen, som stikket fra stolen/sædet skal kobles til. Det tager højest en 1-2 timers arbejde for at ordne det. Plus en timeløn hos en bilmærkeforhandler er omkring 600-800kr. Almindelige værksteder er jo fra 356-600kr.

Så hvor de 5-8000kr kommer fra skal jeg ikke kunne svare.. Nu ved jeg ikke hvor meget de har spist, da vi ikke har billeder af skaden.. Det burde i få, så man kan se hvor grælt det er. Eller lade jer se skaden også

Anmeld

2. september 2012

come2

Nadja+Baby+2012 skriver:

Ja, de har taget en risiko, men da slet ikKe noget i stil med at man kan forvente det her... Der er objektivt ansvar der er gældende når der er lovgivet. Altså ansvar uden skyld medmindre at det er groft uansvarligt eller forsætligt. Og man har aldrig hørt om at en erstatning er blevet afvist som følge af groft uagtsomhed. 

Min søsterhund ødelagde mine nye sko og bukser. Vi ku ikke få det dækket fordi jeg selv havde inviteret dem.

Så ja der er nogle regler for det.

Men det er fint du tror/ved noget andet

Anmeld

2. september 2012

kesuh

Anonym skriver:

Tak for linket.. Men for at være ærlig, så forstår jeg minus af hvad den dækker osv

Hehe helt i orden, så ring ind til alka og få fat i dem. Det er helt klart det nemmeste. De er venlige nok til at forklare derinde(er selv kunde hos dem hehe)

Anmeld

2. september 2012

Anonym trådstarter

Håber du kan bruge linket til alka ihvertfald.

Hvis det er en ledning der er gnavet over, så skal den jo bare skiftes. Den er sandsynligvis loddet fast under sædet et sted og så sidder der nogle stik i bunden af bilen, som stikket fra stolen/sædet skal kobles til. Det tager højest en 1-2 timers arbejde for at ordne det. Plus en timeløn hos en bilmærkeforhandler er omkring 600-800kr. Almindelige værksteder er jo fra 356-600kr.

Så hvor de 5-8000kr kommer fra skal jeg ikke kunne svare.. Nu ved jeg ikke hvor meget de har spist, da vi ikke har billeder af skaden.. Det burde i få, så man kan se hvor grælt det er. Eller lade jer se skaden også

Lige præcis for det fik vi af vide af min kærestes ven... Med at ledningen nok bare kunne skiftes og det håber jeg også.. 

5-8000 kr er vildt meget og ikke noget jeg VIL betale for det er jo dem som tog ansvar i dét at de ville have hundene i bilen.

Forståes på den måde at de er jo deres ejendom og ved hvad de går ind til men nu har de jo ingenting på at det er vores og ikke deres hund som har bidt i den ledning

Anmeld

2. september 2012

come2

Nadja+Baby+2012 skriver:

Når du er hundeejer, er det lovpligtigt at have en hundeforsikring, da du har pligt til at erstatte skaderne, hvis din hund forvolder skader på personer udenfor din familie. Bliver din hund passet hos andre, når du fx er på ferie, dækker din hundeforsikring ikke, for så har passerne af din hund automatisk accepteret, at hunden muligvis kan forvolde skader.

- fundet på borger.dk!

Anmeld

2. september 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Når du er hundeejer, er det lovpligtigt at have en hundeforsikring, da du har pligt til at erstatte skaderne, hvis din hund forvolder skader på personer udenfor din familie. Bliver din hund passet hos andre, når du fx er på ferie, dækker din hundeforsikring ikke, for så har passerne af din hund automatisk accepteret, at hunden muligvis kan forvolde skader.

- fundet på borger.dk!

Så vores forsikring skulle gerne gå ind og dække? Nu passede de jo ikke vores hunde..

Anmeld

2. september 2012

kesuh

Anonym skriver:

Lige præcis for det fik vi af vide af min kærestes ven... Med at ledningen nok bare kunne skiftes og det håber jeg også.. 

5-8000 kr er vildt meget og ikke noget jeg VIL betale for det er jo dem som tog ansvar i dét at de ville have hundene i bilen.

Forståes på den måde at de er jo deres ejendom og ved hvad de går ind til men nu har de jo ingenting på at det er vores og ikke deres hund som har bidt i den ledning

Krydser ihvertfald fingre for det ikke er jer der skal betale  Hvad med deres egen forsikring, hvis de har kasko eller sådan noget? Aner ikke om deres egen kan dække.. Kun gisninger. Hader forsikringer  Koster penge og dækker næsten aldrig når man virkelig skal bruge dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.