Hvor meget dækker ens hundeforsikring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Dvs at jeres hunde samt deres hund var i bilen? Er deres hund en enorm hund da siden de er så sikker på at den ikke kan få fat i en ledning? Inden jeg overhovedet ville stresse over prisen ville jeg helt sikkert snakke med en mekaniker så han kan se hvad der er galt. Det er jo ligetil at se om det er en hund der har bidt i ledningen eller om det er noget slidtage. Umiddelbart synes jeg godt nok, at dine svigerforældre lyder meget griske..

Den er gnavet i stykker der lå åbenbart stumper under hele sædet..

Hunden er nogle centimeter større end vores og vores er en halv medium papillon... Så den er 100% garanti gnavet over..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

come2

Anonym skriver:

Hehe ja, men det her er jo i bilen og vores hunde (7,9,13) bider aldrig i ledninger.

Deres egen hund var i bilen samtidig med vores men de siger deres hund ikke kunne komme ind under bilens sæde.

Nu er de ude i at på grund af air-bag lampen lyset lyste så kan det være det og det koster 50.000.. Men kan ikke få det til at hænge sammen med at lige en air-bag ledning skulle ligge under et sæde? Eller lign? Det lyder jo helt sindsygt...

Hvad kan der ligge under et sæde i en bil?? Som hunden kan gnave over.. Er så angst for en kæmpe regning og vi kan først ringe til forsikringen imorgen

fandt lige dette:

Vi dækker ikke, hvis din hund bliver passet af andre og er årsag til, at deres ting bliver ødelagt.

Mange forsikringer dækker ikke fordi, når de har tager jeres hund med i bilen, har de også accepteret risikoen for at noget bliver ødelagt.

Derimod løber jeres hund ud og ridser deres bil, så dækker den.

Anmeld

2. september 2012

Anonym trådstarter

fandt lige dette:

Vi dækker ikke, hvis din hund bliver passet af andre og er årsag til, at deres ting bliver ødelagt.

Mange forsikringer dækker ikke fordi, når de har tager jeres hund med i bilen, har de også accepteret risikoen for at noget bliver ødelagt.

Anmeld

2. september 2012

Nadja+Baby+2012

Anonym skriver:

Håber du har ret..

Er så angst for en kæmpe regning.. Der står i vores forsikring at de dækker skader på andre og andres ting. Håber ikke det blir en for dyr regning Puuuuh...

Håber sådan forsikringen dækker uanset hvad det nu er.. Men hvordan kan det være deres skyld, gider du uddybe der?

Du har lige fået mig liiiige lidt ned fra stolen

Godt at høre

Jamen hundeansvar er ansvar. Altså skal i/hunden gøres ansvarlig for det der er sket. I den procedure hvor det bliver vurderet ser man om den person som har et krav på en eller anden måde selv er skyld i det. Her tænker jeg at de selv ville lade dem sidde i bilen. 

Men der er jo en lov der bestemmer alt der her, og forsikringen dækker hvis loven siger at hunden/jer er ansvarlig. 

Nu skal der lige siges at jeg ikke har behandlet skader, men solgt forsikringer

Så du kan bare tage den med ro. Ring til dem i morgen, og fprklar det hele..

Anmeld

2. september 2012

Nadja+Baby+2012

come2 skriver:

fandt lige dette:

Ahhh... Det med bilen tror jeg nu ikke på... Har du det fra nogle betingelser?

Anmeld

2. september 2012

come2

Nadja+Baby+2012 skriver:

Ahhh... Det med bilen tror jeg nu ikke på... Har du det fra nogle betingelser?

Det med bilen?

Hvis en fremmet hund løber hen og hopper op af min bil og ridser den, er det da hundens ansvar der dækker. Det samme hvis en hund løber ud foran mig mens jeg kører, så er det da også hundens ansvar der dækker de skader der sker med min bil.

I og med forældrende jo har haft hunden i bilen, har de jo også taget ansvaret for de skader der evt kan ske.

Jeg er ret sikker på det er for egen regning, men hun må jo ringe og høre. Måske hun er heldig de dækker.

Anmeld

2. september 2012

Lullaby

Anonym skriver:

Den er gnavet i stykker der lå åbenbart stumper under hele sædet..

Hunden er nogle centimeter større end vores og vores er en halv medium papillon... Så den er 100% garanti gnavet over..

Hvordan kan de være sikker på at det ikke er deres hund der har gjort det?

Anmeld

2. september 2012

Anonym

Anonym skriver:

Hehe ja, men det her er jo i bilen og vores hunde (7,9,13) bider aldrig i ledninger.

Deres egen hund var i bilen samtidig med vores men de siger deres hund ikke kunne komme ind under bilens sæde.

Nu er de ude i at på grund af air-bag lampen lyset lyste så kan det være det og det koster 50.000.. Men kan ikke få det til at hænge sammen med at lige en air-bag ledning skulle ligge under et sæde? Eller lign? Det lyder jo helt sindsygt...

Hvad kan der ligge under et sæde i en bil?? Som hunden kan gnave over.. Er så angst for en kæmpe regning og vi kan først ringe til forsikringen imorgen

Ajjj undskyld mig, men de svigerforældre lyder godt nok som om de sover med nej-hatten på... Er de ude på at pumpe jer for penge eller hvad?

Jeg synes det er en virkelig underlig opførsel de har. Hvis jeg stod i samme situation, så ville mine svigerforældre ALDRIG forlange at jeg skulle betale - måske ville det komme så vidt at vi delte halv skade, fordi vi/i jo ikke kan være sikre på, hvem der egentlig har bidt den ledning over...

Byt dine svigerforældre, hvis der stadig er garanti på dem...

Anmeld

2. september 2012

Anonym trådstarter

Lullaby skriver:

Hvordan kan de være sikker på at det ikke er deres hund der har gjort det?

Ved det ikke, de siger den ikke kan komme under sædet fordi det er langt inde?

Anmeld

2. september 2012

kesuh

http://www.alka.dk/Privat/Forsikringer/Andre-forsikringer/~/media//Dokumenter/Betingelser/Hent-Betingelser/HF_01_indd

Haps direkte fra alka af og deres hundeforsikring.

Desuden..5-8000 for at bide en ledning over. Det kan det aldrig nogensinde komme op og koste, Never ever! Medmindre hunden har spist sædet + bundmåtte. Ikke engang hos en bilmærkeforhandler vil det koste så meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.