Hvor meget dækker ens hundeforsikring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.557 visninger
47 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. september 2012

Anonym trådstarter

Vi har 2 hunde som er forsikret hos Alka's hundeforsikring (den lovpligtige ansvarsforsikring).

Nu har svigerne lige ringet og sagt at en af vores hunde har bidt den ledning over som sidder under én af sæderne, den der gør at sæderne kan opvarmes. Det er sket på deres opfordring med at hundene skulle blive i deres bil, imens de skulle ind og købe vaskemaskine.... 

De siger selvfølgelig det er os der skal betale, fair nok, men de siger det kan koste 5-8000 kr. Aner ikke hvad sådan noget koster at blive fixet, men kan deres forsikring gå ind og dække det?

Vi venter barn og har IKKE råd til at betale SÅ mange penge!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Vi har 2 hunde som er forsikret hos Alka's hundeforsikring (den lovpligtige ansvarsforsikring).

Nu har svigerne lige ringet og sagt at en af vores hunde har bidt den ledning over som sidder under én af sæderne, den der gør at sæderne kan opvarmes. Det er sket på deres opfordring med at hundene skulle blive i deres bil, imens de skulle ind og købe vaskemaskine.... 

De siger selvfølgelig det er os der skal betale, fair nok, men de siger det kan koste 5-8000 kr. Aner ikke hvad sådan noget koster at blive fixet, men kan deres forsikring gå ind og dække det?

hvis i har ansvarsforsikring, så er det den der betaler.. så ring og hør dem ad..

Anmeld

2. september 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

hvis i har ansvarsforsikring, så er det den der betaler.. så ring og hør dem ad..

De har først åbent imorgen og føler bare det har ødelagt hele min dag

Vi har lige opsagt vores lejlighed på grund af for høj husleje og har derfor INGEN penge at trække fra nogen steder, er det nemlig ikke noget med man selv ligger ud og så betaler forsikringen bagefter? For de penge har vi ikke bare sådan lige

Anmeld

2. september 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

De har først åbent imorgen og føler bare det har ødelagt hele min dag

Vi har lige opsagt vores lejlighed på grund af for høj husleje og har derfor INGEN penge at trække fra nogen steder, er det nemlig ikke noget med man selv ligger ud og så betaler forsikringen bagefter? For de penge har vi ikke bare sådan lige

jeg ved det ikke... men ring og spørg dem i morgen.

Anmeld

2. september 2012

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

jeg ved det ikke... men ring og spørg dem i morgen.

Det har jeg også tænkt mig.

Anmeld

2. september 2012

Anonym trådstarter

Andre der ved hvor meget sådan en forsikring dækker?

Anmeld

2. september 2012

Ina33

Jeg er faktisk ikke sikker på forsikringen dækker, men ring og hør i morgen.

Æv hvor var det da bare uheldigt...

Anmeld

2. september 2012

come2

Anonym skriver:

En ansvar dækker ikke hvis de passer jeres hunde. Kun hvis hundene kommer uventet på besøg og ødelægger.

Anmeld

2. september 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

En ansvar dækker ikke hvis de passer jeres hunde. Kun hvis hundene kommer uventet på besøg og ødelægger.

De passede ikke vores hunde. Vi var på besøg og på vej hjem fra en weekend hos dem, men da vi stoppede skulle vi ind i elgiganten og imens har de så bidt i bilen..

Anmeld

2. september 2012

Annette A

Altså jeg er ret overbevist om at den dækker sådanne ting, da det jo er dine hunde der har gjort skade på en andens ting. Men kan du ikke prøve at finde dine forsikringspapirer og gennemlæse betingelserne for hvad den dækker? Ved godt det kan stå lidt kringlet, men det burde jo være nævnt om der dækkes inventar mv i andres hjem. Jeg vil bestemt mene den dækker det, det gør vores i hvertfald hvad jeg kan se i papirene. Vi har dog ik Alka forsikring.

Pengene skal man dog som regel altid selv lægge ud og dernæst sende regningen til forsikringsselskabet, da de vil se bevis for at de udbetaler det rette beløb. Men ja ring til dem og hør dem ad og måske er de lidt mere fleksible, hvis I tager kontakt til dem om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.