Anonym skriver:
Hej
Er i en både lykkelig og dum situation, min kæreste og jeg gik fra hinanden i sidste uge og et par dage efter finder jeg ud af, at jeg er gravid i 6. uge.
Vi var kun sammen i 6 måneder, alligevel har vi været igennem en spontan abort. Hverken den graviditet eller denne er planlagt, umiddelbart kan det godt lyde rigtig uansvarligt men det skal siges at jeg var på p-piller og troede derfor at jeg var ret sikret.
Jeg ved min ekskæreste synes jeg skal have en abort. Dette kan jeg ikke rigtig få mig selv til... Så er jeg egoistisk og ond, hvis jeg vælger at få barnet imod hans vilje?
Kan jeg desuden tillade mig at lade vær' med at fortælle ham det? Det betyder selvfølgelig at jeg ikke senere vil kunne kræve noget at af ham - samvær, økonomisk osv.
Er der andre der evt har stået i lignede situationer og hvordan er det gået?
Nu har jeg ikke læst alle de indlæg der er - og jeg mener virkelig lad være med at tage det personligt som folk skriver. For 2 og 7 måneder stod jeg i de sko du står i - jeg søgte også råd og vejledning herinde, fordi jeg var fortvivlet og egentlig havde brug for at høre fra andre der stod/havde stået i min situation. Men jeg måtte også ligge øre til det samme som der sker her - at jeg var egoistisk, dårlig mor, at mit barn ville lide under mit valg, ja der var ikke grænser.
Men når det så er sagt, så besluttede jeg mig for at tage mig selv alvorligt. Bebrejdelser om at være uansvarlig osv, ja det kan man bare ikke bruge til noget - for sket er sket og det er lige her man står, midt i fortvivelsen. Når man står her skal su vide at uanset hvad du vælger vil du komme til at gøre mennesker kede af det, eller gøre noget som andre aldrig kunne drømme om... men det er hvad det er. Det vigtigeste er at du træffer den beslutning der er rigtig for dig, og ingen andre kan gøre dette. Du skal kunne kigge dig selv i spejlet og være ok med dit valg.
Jeg valgte barnet, og min x var rasende - han truede med bål og brand - men jeg kunne ikke andet, jeg skulle leve med mig selv resten af mit liv, jeg skulle gå i mine sko resten af mit liv.
Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg har gjort det rigtige for mig, og jeg er lykkelig, min datter er pragtfuld - og jeg har arbejdet med mig selv og alt hvad der havde med faderen at gøre. Vi har i dag et unikt forhold, det er fantastisk hvad der sker, når man tager sig selv alvorligt.
Og for lige at slå det fast, så får børn af enlige ikke lavere selvværd, dårlig selvtillid eller noget andet. Det handler om folk selv, rigtig mange er bange for at stå i din situation, fordi de frygter det værste, men nogen gange er det bare det bedste! 
Følg dit hjerte, der tager du aldrig fejl!
Du er ALTID velkommen til at skrive til mig privat.