Kan jeg tillade mig det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
FrkRaarup skriver:

kan ikke fortælle dig hvad du skal og ikke skal med aborten!

Skrevet på en pæn måde:

Jeg syntes det er svinsk ikke at fortælle faderen at man er gravid! Selvom han måske har givet udtryk for han ikke ønsker barnet, skal han til enhver tid vide det!

Jeg er enig her  Han har lige så meget ret til at vide at du er gravid!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2012

Christina :-)

Muhmi skriver:

Synes du skal fortælle ham det, så han i det mindste har valget om han gerne vil være der eller ej...

Altså du er jo besluttet med at du nok skal tage dig af barnet, men synes det er hans ret selv at vælge hvor indvoldveret han vil være og hvis han vælger jer begge fra, jamen så er du jo egentlig hvor du står nu, men hvad nu hvis han tænker at han vil være der og tage hans ansvar, men faktisk slet ikke aner han har gjort dig gravid?

Det bedste i jeres alles interesse ville være at han VED han skal til at være far og at dit barn ikke lige pludselig kontakter ham om tyve år og siger "Juhuu farmand, mig vidste du ingenting om, men her er jeg"

Håber du tager den rigtige beslutning... Ligemeget hvor æv det så end må være... 

Min søn er kød og bold og har et hjerte som slår som dit barn så hab er vel lige så velkommen?

Anmeld

1. september 2012

Muhmi

Stinna&Elias<3 skriver:

Min søn er kød og bold og har et hjerte som slår som dit barn så hab er vel lige så velkommen?

HVORFOR går du sådan i forsvarsmode?

Helt ærligt har jeg sagt noget som helst om at din søn ikke var velkommen? Nej det har jeg ikke!

Har jeg sagt at en far fortjener at få at vide at han SKAL være far?? Ja og det står jeg dælme ved! Synes det er svinsk at man ikke kan tage sig sammen til at fortælle sådan noget til en mand... 

Anmeld

1. september 2012

Anonym trådstarter

gædde skriver:

halløjsa.

syntes du skylder ham at fortælle ham det.... også tror jeg du skal ha nye p-piller for det lyder lidt vildt med 2 gange hovsa.........

by the way... så er det socialbedrageri at opgive far som ukendt, når man ved hvem han er... så på den måde "hænger " han jo på sit ansvar.....

Mht p-pillerne handler det om fejl information. Da jeg døjer en del med kvalme og opkast i forbindelse med pillerne. Sygeplejesken fortalte mig derfor hvis jeg kastede op indenfor 2 timer skulle jeg tage en ny eller ikke. Efterfølgende er jeg så blevet oplyst om at det er 4 timer.

Må ærligt indrømme at jeg slet ikke var nået så langt i mine tanker om det skulle oplyses. Kunne ikke drømme om at begå socialt bedrageri.

Anmeld

1. september 2012

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar, det er rigtig sødt af jer at svare så ærligt og ikke mindst omsorgsfuldt.

Jeg har netop aftalt at ses med min ekskæreste på mandag, så jeg kan tage en snak med ham ansigt til ansigt omkring det hele. 

Anmeld

1. september 2012

miig1989

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar, det er rigtig sødt af jer at svare så ærligt og ikke mindst omsorgsfuldt.

Jeg har netop aftalt at ses med min ekskæreste på mandag, så jeg kan tage en snak med ham ansigt til ansigt omkring det hele. 

det lyder som en god ide ..

Held og lykke med det hele

Anmeld

1. september 2012

jydeinden

tinasmor skriver:

Ærligt svar, så ja så synes jeg faktisk det er lidt egoistisk at få et barn med en man har kendt i så kort tid som man ved ikke ønsker det. Ved godt smøren med at ingen skal tvinges til en abort og manden jo bare kunne have beskyttet sig. Men du spurgte om min mening og her er den. Hvis jeg var faren ville jeg nok have synes det lugtede lidt af en pige der gerne ville have et barn, hvis man to gange på 6 måneder bliver ubeskyttet gravid. Hvis du hånden på hjertet siger, at det ikke er tilfælde, så må man selvfølgelig tro på det. Personligt ville jeg ønske et barn med en kæreste, hvis dette ikke var tilfælde, så i det mindste med en som var interesseret i at være far, så barnet havde to forældre. Ved godt, at der heller ingen garantier er for at man bliver sammen hvis man får det med en kæreste, men så har man i det mindste givet barnet en chance.

Det med ikke at sige noget, er fuldstændig sindsygt. For det første er det død ulovligt og på det moralske plan er det fuldstændig hul i hoved hvis du spørger mig.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

1. september 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Anmeld

1. september 2012

Mariesmor110610

Personligt kunne jeg ALDRIG finde på at få et barn mod farens vilje.

Min far ønskede ikke mig, men min mor var for langt henne til abort, min far stod op om sit ansvar men det er sku en stor kamel at sluge og få afvide at ens far ikke ønskede en...

Ja det er kvindens krop, og hvad så, det er vel også mandens beslutning, der skal trods alt 2 til tango..

Bare fordi man har bryster betyder det ikke at man skal tage andres beslutninger...

Anmeld

2. september 2012

baby012

Vil bare lige sige at jeg har en lille pige imod hendes "fars" vilje.. Idag ser hun ham engang imellem, men hun mangler bestemt ikke noget, hun har en fantastisk faderolle i min kæreste som har taget hende til sig, og vi venter hendes lillebror til februar, han har været der siden jeg var 6 måneder henne.. Jeg er selv vokset op uden at kende bio far.. Men han har aldrig manglet, har haft min FAR hele livet, og uanset hvad blod siger, så er han min far.. Min bio far har fraskrevetsig retten til nogensinde at så meget som se mig, idet han valgte mig fra dengang.. Hvem ved. Måske vælger din x alligevel at se sit barn, og ellers så finder du nok en som kan tage ansvaret, og være den fadereolle barnet skal have, og ellers så kan man jo klare det selv.. (: men du bliver nødt til at oplyse ham om graviditeten (: held og lykke med det hele 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.