Hjælp, mit barn klikker sig ud af autostolen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Lenats31 skriver:

Hvis han ikke er større, så kan han strengt taget godt komme ud af en stol med puden foran. Det er sket desværre før. Hvis han virkelig vil så kan jeg være nervøs for at han rent faktisk vil have held med det. 

Har du kigget på hjælpemiddeldatabasen for en autostol eller en selelås til 5 punktsseler? derefter kan du søge om det via kommunen.

http://www.hmi-basen.dk/

Årh....søren da osse. Han er altså en lille orm, så kunne da også godt have mine tvivl.

Jeg synes ikke jeg kan finde en selelås på siden? Har du erfaring med hjælpemidler?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Nettemor skriver:

Hvor meget vejer din dreng?

Jeg synes at den Cybex er en super god ide! Men jeg ville nok vælge den der kan bruges til de ikke længere skal sidde i stol.. Den hvor man kan fjerne mavepuden så den blive en selepude med ryg

10 kilo

Anmeld

28. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Lenats31 skriver:

Hvis han ikke er større, så kan han strengt taget godt komme ud af en stol med puden foran. Det er sket desværre før. Hvis han virkelig vil så kan jeg være nervøs for at han rent faktisk vil have held med det. 

Har du kigget på hjælpemiddeldatabasen for en autostol eller en selelås til 5 punktsseler? derefter kan du søge om det via kommunen.

http://www.hmi-basen.dk/

Og lige en ekstra. Ved du om man kan søge tilskud hos kommunen til en ekstra stol, da han kører i minibus til og fra børnehave. Og her har de kun stole med 5-punktseler.

Anmeld

28. august 2012

Nettemor

Rikke&Liam skriver:

10 kilo

Så ville jeg klart vælge den han kan bruge laaang tid

Anmeld

29. august 2012

Autostol.dk

MarleneOlsen skriver:

;D det min søn søn ogs . Og det må da heller ikk være sjovt at sidde såen fast .. Og puden rundt om maven må man jo fjerne når de vejer 15 kilo

Lige for at slå det helt fast (ved godt de 2 stole ligner hinanden meget)...

Cybex Juno-Fix er kun til 9-18 kg og puden foran er ikke beregnet til at tage af.

Cybex Pallas modellerne er 9-36 kg. stole og her skal man tage puden af ved 15-18 kg. og stolen kan anvendes indtil 36 kg.

- så har du købt en juno-fix kan den altså kun bruges indtil 18 kg. og puden må ikke tages af.

Jeg er desværre ikke så meget inde i special stole, men lydt til Lena - hun har styr på det.

Anmeld

29. august 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Autostol.dk skriver:

Lige for at slå det helt fast (ved godt de 2 stole ligner hinanden meget)...

Cybex Juno-Fix er kun til 9-18 kg og puden foran er ikke beregnet til at tage af.

Cybex Pallas modellerne er 9-36 kg. stole og her skal man tage puden af ved 15-18 kg. og stolen kan anvendes indtil 36 kg.

- så har du købt en juno-fix kan den altså kun bruges indtil 18 kg. og puden må ikke tages af.

Jeg er desværre ikke så meget inde i special stole, men lydt til Lena - hun har styr på det.

Haha næ jeg har den der hedder fra 9-36 kilo

Anmeld

29. august 2012

Autostol.dk

MarleneOlsen skriver:

Haha næ jeg har den der hedder fra 9-36 kilo

Du skrev bare i dit første indlæg, at du havde den som blev linket til og det var en juno fix 

Anmeld

29. august 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Autostol.dk skriver:

Du skrev bare i dit første indlæg, at du havde den som blev linket til og det var en juno fix 

Ja men det fordi jeg er på fra iPhone så når jeg ser billeder er de små så læste ikk hva der stod jeg så den bare ;D

Anmeld

29. august 2012

Pigent

Rikke&Liam skriver:

Jep, nu har barnet altså fundet ud af hvordan man klikker 5 punkt-selen op. Liam er lige fyldt 3...så der går læææææænge før han kan komme ud af stolen. Hvad gør man så?

Nogle der har oplevet det samme? Stolen er en Römer king plus.

Vi har overvejet at købe denne: http://netbutik.fdm.dk/autostole/cybex-juno-fix-isofix-autosto.html Da den er uden seler. Men er den behagelig for barnet at sidde i? Nogen der har erfaringer?

Sikke en masse spørgsmål. Men jeg mangler hjæææææææælp

Jeg kender ikke lige den fra Cybex, men jeg to modeller fra Kiddy med mavepude. Kan bare ikke huske hvad de hedder. Jeg synes Kiddy stolen er en god stol. 

Anmeld

29. august 2012

Lenats31

Rikke&Liam skriver:

Og lige en ekstra. Ved du om man kan søge tilskud hos kommunen til en ekstra stol, da han kører i minibus til og fra børnehave. Og her har de kun stole med 5-punktseler.

Er ikke 100% sikker på det. Men hvis det er en handicapstol så gør de. Ellers ikke. Det er specailbyggede autostole. men det kan være du skal kigge nærmere på dem alligevel. Selelåsen kan være stærkere i dem, så der skal nogle flere kræfter til. Nogle går op til 36 kg og igen andre til 55 kg med 5-punktsselen i. leverandørerne skulle gerne kunne svare på om selerne i disse stole er sværere at åbne for børnene. Han udsætter sig selv (og andre) for fare hver gang han åbner den nuværende - hvilket han gør hele tiden kan jeg forstå. Og at han ikke kan forstå hvorfor han ikke må endsige forstår det sagte ord kan være adgangen til sådan en stol.

For de bedst mulige chancer, så tag fat i hans terapeuter og få en udtalelse fra hver af dem. 

jeg ved at den der hedder Britax Traveller Plus som går til 36 kg. skal der et ret kraftigt tryk til at to hænder for at åbne selen, når selen er korrekt spændt. Det samme gælder den der hedder Britax Two Way Elite (ikke handicap stol) jeg har en dreng på 5 år som ellers er pænt stærk. Han kan ikke åbne sin Britax Two Way Elite. Den røde udløserknap sidder ikke ovenpå spændet - men derimod på siden af den, således at han skal presse den ind mod sin mave for at åbne den.

Må melde pas på selelåsentil den nuværende ihvert fald. Jeg troede ærlig talt sådan en fandtes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.