Rikke&Liam skriver:
Og lige en ekstra. Ved du om man kan søge tilskud hos kommunen til en ekstra stol, da han kører i minibus til og fra børnehave. Og her har de kun stole med 5-punktseler.
Er ikke 100% sikker på det. Men hvis det er en handicapstol så gør de. Ellers ikke. Det er specailbyggede autostole. men det kan være du skal kigge nærmere på dem alligevel. Selelåsen kan være stærkere i dem, så der skal nogle flere kræfter til. Nogle går op til 36 kg og igen andre til 55 kg med 5-punktsselen i. leverandørerne skulle gerne kunne svare på om selerne i disse stole er sværere at åbne for børnene. Han udsætter sig selv (og andre) for fare hver gang han åbner den nuværende - hvilket han gør hele tiden kan jeg forstå. Og at han ikke kan forstå hvorfor han ikke må endsige forstår det sagte ord kan være adgangen til sådan en stol.
For de bedst mulige chancer, så tag fat i hans terapeuter og få en udtalelse fra hver af dem.
jeg ved at den der hedder Britax Traveller Plus som går til 36 kg. skal der et ret kraftigt tryk til at to hænder for at åbne selen, når selen er korrekt spændt. Det samme gælder den der hedder Britax Two Way Elite (ikke handicap stol) jeg har en dreng på 5 år som ellers er pænt stærk. Han kan ikke åbne sin Britax Two Way Elite. Den røde udløserknap sidder ikke ovenpå spændet - men derimod på siden af den, således at han skal presse den ind mod sin mave for at åbne den.
Må melde pas på selelåsentil den nuværende ihvert fald. Jeg troede ærlig talt sådan en fandtes
Anmeld