Hjælp, mit barn klikker sig ud af autostolen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.506 visninger
49 svar
0 synes godt om
28. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Jep, nu har barnet altså fundet ud af hvordan man klikker 5 punkt-selen op. Liam er lige fyldt 3...så der går læææææænge før han kan komme ud af stolen. Hvad gør man så?

Nogle der har oplevet det samme? Stolen er en Römer king plus.

Vi har overvejet at købe denne: http://netbutik.fdm.dk/autostole/cybex-juno-fix-isofix-autosto.html Da den er uden seler. Men er den behagelig for barnet at sidde i? Nogen der har erfaringer?

Sikke en masse spørgsmål. Men jeg mangler hjæææææææælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Arhhh...kom nu piger. Synes da godt nok i er sløve i dag

Anmeld

28. august 2012

LR85

Vi har en 'kiddy pro-et-eller-andet'

Den med mavepudeb og det fungere fint. Han har jo siddet i den siden han var halvandet, så han ved jo ikke helt bedre. 

Ved ikke om du kan få en 3-årig i, men synes du skal prøve. Evt en i kan låne/leje for a se? 

Anmeld

28. august 2012

IngenKoPåIsen

Jeg skriver fra I-phone, så det bliver nok lidt kedeligt sorry! Hvad med at forklare drengen at det er forkert? Evt. Tale politi og ambulancer.. Man kan også tage drengen med ind på stationen og spørge hvad politimanden siger til at drengen tager sin sele af? Sådan nogle små størrelser har gerne ret meget respekt for politimænd.. Jeg synes i hvert fald ikke det nytter at skifte stolen ud- man skifter jo heller ikke sine tallerkner/potteplanter osv., ud med plastik, fordi ungerne piller.. Man må jo forklare dem hvad man må og ikke må.. Min datter på 3 er i hvert fald udemærket klar over at det er både farligt og forbudt at tage selen af.. Og selvom det måske lyder surt, så er jeg det altså ikke -dumme mobil!

Anmeld

28. august 2012

Isabella_mor

Rikke&Liam skriver:

Jep, nu har barnet altså fundet ud af hvordan man klikker 5 punkt-selen op. Liam er lige fyldt 3...så der går læææææænge før han kan komme ud af stolen. Hvad gør man så?

Nogle der har oplevet det samme? Stolen er en Römer king plus.

Vi har overvejet at købe denne: http://netbutik.fdm.dk/autostole/cybex-juno-fix-isofix-autosto.html Da den er uden seler. Men er den behagelig for barnet at sidde i? Nogen der har erfaringer?

Sikke en masse spørgsmål. Men jeg mangler hjæææææææælp

ej den var da godtnok smart..

jeg havde helt sikkert investeret i sådan en stol hvis det var min dreng der kunne klikke sig ud af sin autostol... 

jeg ville ikke være tryg ved at køre med min dreng hvis jeg vidste at han kunne gøre det.. 

Anmeld

28. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Malunsesmutti skriver:

Jeg skriver fra I-phone, så det bliver nok lidt kedeligt sorry! Hvad med at forklare drengen at det er forkert? Evt. Tale politi og ambulancer.. Man kan også tage drengen med ind på stationen og spørge hvad politimanden siger til at drengen tager sin sele af? Sådan nogle små størrelser har gerne ret meget respekt for politimænd.. Jeg synes i hvert fald ikke det nytter at skifte stolen ud- man skifter jo heller ikke sine tallerkner/potteplanter osv., ud med plastik, fordi ungerne piller.. Man må jo forklare dem hvad man må og ikke må.. Min datter på 3 er i hvert fald udemærket klar over at det er både farligt og forbudt at tage selen af.. Og selvom det måske lyder surt, så er jeg det altså ikke -dumme mobil!

Det lyder som en ganske udemærket ide. Men min dreng er ikke en helt almindelig 3 årig (det burde jeg måske have nævnt?). Han har et handicap der gør at hans kognitive forståelse ikke er så god. Ergo er det svært at forklare ham hvad der er rigtigt og forkert og få ham til at forstå det. Desuden har han stort set intet sprog (han bruger tegn til tale) og har også svært ved at forstå sprog. Så at få en politibetjent til at forklare ham at det er fy fy. Det fungerer ikke. Vi siger det til ham hver gang han bliver sat i bilen, men det dur bare ikke rigtig. Han forstår bare ikke at det kan være farligt ikke at have selen på.

Så vi har brug for alternativer.

Anmeld

28. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Isabella_mor skriver:

ej den var da godtnok smart..

jeg havde helt sikkert investeret i sådan en stol hvis det var min dreng der kunne klikke sig ud af sin autostol... 

jeg ville ikke være tryg ved at køre med min dreng hvis jeg vidste at han kunne gøre det.. 

Synes også den ser smart ud. Og så er den endda testvinder, så kan den ikke være helt dårlig.

Anmeld

28. august 2012

SaNiNa

Vores dreng klikkede sig ud af sin stol første gang da han var ca 1½ år tror jeg.

Det var vist mere held end for stand han fik den klikket op og det var på en motorvej.

Nu han lige blevet 3 år og ved godt man ikke må, men det betyder ikke det ikke er sjovt at trodse mor og far.

For ikke så længe siden gjore han det da vi kørte hjem efter vi havde handlet og fik fortalte han stille og roligt at det måtte man ikke for man kunne komme slem tilskade og politet ville komme og give os en stor bøde og så ville der ikke være råd til is og disneyland.

Efter denne gang har han ikke forsøgt på at klikke sig op når vi køre, dog har vi en aftale om at han må spænde sig op når vi kommer hjem, mne først når mor eller far har givet lov og det fungere rigtig godt her hos os.

Anmeld

28. august 2012

N1

Recaro laver en autostol hvor der er en alarm der begynder når barnet klikker sig op  Men det hjælper ikke rigtigt på at han gør det..

Anmeld

28. august 2012

Rikke, Liam & Linus

N1 skriver:

Recaro laver en autostol hvor der er en alarm der begynder når barnet klikker sig op  Men det hjælper ikke rigtigt på at han gør det..

Nej, så skal vi bare holde ind til siden hver gang vi har kørt en kilometer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.