Hjælp, mit barn klikker sig ud af autostolen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Rikke, Liam & Linus

SaNiNa skriver:

Vores dreng klikkede sig ud af sin stol første gang da han var ca 1½ år tror jeg.

Det var vist mere held end for stand han fik den klikket op og det var på en motorvej.

Nu han lige blevet 3 år og ved godt man ikke må, men det betyder ikke det ikke er sjovt at trodse mor og far.

For ikke så længe siden gjore han det da vi kørte hjem efter vi havde handlet og fik fortalte han stille og roligt at det måtte man ikke for man kunne komme slem tilskade og politet ville komme og give os en stor bøde og så ville der ikke være råd til is og disneyland.

Efter denne gang har han ikke forsøgt på at klikke sig op når vi køre, dog har vi en aftale om at han må spænde sig op når vi kommer hjem, mne først når mor eller far har givet lov og det fungere rigtig godt her hos os.

Det dur bare ikke med Liam. Læs overnstående indlæg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Isabella_mor

Rikke&Liam skriver:

Synes også den ser smart ud. Og så er den endda testvinder, så kan den ikke være helt dårlig.

det er jo nok den eneste løsning.. 

Anmeld

28. august 2012

N1

Rikke&Liam skriver:

Nej, så skal vi bare holde ind til siden hver gang vi har kørt en kilometer.

Nu spørger jeg sikkert rigtig dumt 

Men har I overvejet at han måske kunne se en film imens i kører? Så han tænker på noget andet end selen?

Anmeld

28. august 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Rikke&Liam skriver:

Jep, nu har barnet altså fundet ud af hvordan man klikker 5 punkt-selen op. Liam er lige fyldt 3...så der går læææææænge før han kan komme ud af stolen. Hvad gør man så?

Nogle der har oplevet det samme? Stolen er en Römer king plus.

Vi har overvejet at købe denne: http://netbutik.fdm.dk/autostole/cybex-juno-fix-isofix-autosto.html Da den er uden seler. Men er den behagelig for barnet at sidde i? Nogen der har erfaringer?

Sikke en masse spørgsmål. Men jeg mangler hjæææææææælp

Vi har den du linker til ;D min søn er ogs 3 år og han elsker den han vejer lige knap og nap 14 kilo så vi kan ikk tag puden af ham endnu .. Men den er god

Anmeld

28. august 2012

Rikke, Liam & Linus

N1 skriver:

Nu spørger jeg sikkert rigtig dumt 

Men har I overvejet at han måske kunne se en film imens i kører? Så han tænker på noget andet end selen?

Ja, vi har overvejet det til længere ture. Men synes det er et skråplan hvis han skal se film HVER gang vi kører, eks. til og fra børnehave.

Anmeld

28. august 2012

Rikke, Liam & Linus

MarleneOlsen skriver:

Vi har den du linker til ;D min søn er ogs 3 år og han elsker den han vejer lige knap og nap 14 kilo så vi kan ikk tag puden af ham endnu .. Men den er god

Skønt. Tænker også at det fjerner noget af ubehaget ved at have selerne over skuldrene. Vores søn klager tit over at det gør av. Og derfor tager han også armene ud af selerne...han er en lille udbryderkonge

Anmeld

28. august 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Rikke&Liam skriver:

Skønt. Tænker også at det fjerner noget af ubehaget ved at have selerne over skuldrene. Vores søn klager tit over at det gør av. Og derfor tager han også armene ud af selerne...han er en lille udbryderkonge

;D det min søn søn ogs . Og det må da heller ikk være sjovt at sidde såen fast .. Og puden rundt om maven må man jo fjerne når de vejer 15 kilo

Anmeld

28. august 2012

Rikke, Liam & Linus

;D det min søn søn ogs . Og det må da heller ikk være sjovt at sidde såen fast .. Og puden rundt om maven må man jo fjerne når de vejer 15 kilo

Hvordan fungerer den så? Bare med bilens 3-punkts-sele eller hva?

Liam vejer kun 10 kg, så der er lidt vej endnu

Anmeld

28. august 2012

IT-nørd

Rikke&Liam skriver:

Jep, nu har barnet altså fundet ud af hvordan man klikker 5 punkt-selen op. Liam er lige fyldt 3...så der går læææææænge før han kan komme ud af stolen. Hvad gør man så?

Nogle der har oplevet det samme? Stolen er en Römer king plus.

Vi har overvejet at købe denne: http://netbutik.fdm.dk/autostole/cybex-juno-fix-isofix-autosto.html Da den er uden seler. Men er den behagelig for barnet at sidde i? Nogen der har erfaringer?

Sikke en masse spørgsmål. Men jeg mangler hjæææææææælp

Vi har en Cybex Pallas 2-fix. Det er en model, som var Tænk testvinder sidste gang. Den ligner meget den du linker til, men kan dog bruges helt til 12 år, uden pude efter barnet er 4 år.

Vi har brugt stolen siden Freya var 10 måneder (hun er 14 måneder nu) og vi er så glade for den! Jeg kører mange kilometer med hende, ofte kører vi 150-200 km om dagen et par gange om ugen når jeg vil besøge en veninde eller familie.

Når freya falder i søvn, hviler hendes hoved på puden og stolen kan også tippes i sovestilling.

Fordelen ved at købe en Cybex Pallas 2-fix modellen er, at når Liam vokser ud af løsningen med puden, kan du fortsætte med at bruge stolen, som en stol der hedder 18-36 kg.

Denne model er dog lidt dyrere, ca. 2.500 kr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.