Hjælp, mit barn klikker sig ud af autostolen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Lenchick skriver:

Vi har en Cybex Pallas 2-fix. Det er en model, som var Tænk testvinder sidste gang. Den ligner meget den du linker til, men kan dog bruges helt til 12 år, uden pude efter barnet er 4 år.

Vi har brugt stolen siden Freya var 10 måneder (hun er 14 måneder nu) og vi er så glade for den! Jeg kører mange kilometer med hende, ofte kører vi 150-200 km om dagen et par gange om ugen når jeg vil besøge en veninde eller familie.

Når freya falder i søvn, hviler hendes hoved på puden og stolen kan også tippes i sovestilling.

Fordelen ved at købe en Cybex Pallas 2-fix modellen er, at når Liam vokser ud af løsningen med puden, kan du fortsætte med at bruge stolen, som en stol der hedder 18-36 kg.

Denne model er dog lidt dyrere, ca. 2.500 kr.

Hvordan er den til et lille barn. Liam er nemlig ikke så stor (82 cm og 10 kg) og han er en slank fyr, så den skulle ikke gerne bliver FOR stor, hvis du forstår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

IngenKoPåIsen

Rikke&Liam skriver:

Det lyder som en ganske udemærket ide. Men min dreng er ikke en helt almindelig 3 årig (det burde jeg måske have nævnt?). Han har et handicap der gør at hans kognitive forståelse ikke er så god. Ergo er det svært at forklare ham hvad der er rigtigt og forkert og få ham til at forstå det. Desuden har han stort set intet sprog (han bruger tegn til tale) og har også svært ved at forstå sprog. Så at få en politibetjent til at forklare ham at det er fy fy. Det fungerer ikke. Vi siger det til ham hver gang han bliver sat i bilen, men det dur bare ikke rigtig. Han forstår bare ikke at det kan være farligt ikke at have selen på.

Så vi har brug for alternativer.

Det må du undskylde ikke desto mindre ændrer det mit synspunkt 100%.. køb en anden stol, hvis der fåes en der fungerer bedre! og dog? Hvis han er tre, er han vel snart for stor til 5-punktsselen, og så er det jo bilens sele der skal bruges- den kan han vel ikke nå?

Anmeld

28. august 2012

IT-nørd

Rikke&Liam skriver:

Hvordan er den til et lille barn. Liam er nemlig ikke så stor (82 cm og 10 kg) og han er en slank fyr, så den skulle ikke gerne bliver FOR stor, hvis du forstår.

Freya er 81 cm og vejer 11 kg nu, men da hun begyndte at bruge stolen var hun 78 cm og vejede 10 kg. Jeg var i Babysam med stolen og Freya for at få dem til at se, om hun var stor nok til stolen og det var hun. Hendes hoved var lige præcist der, hvor støtten er, når den er sat helt i bund.

Du har ret, stolen virker stor, men barnet sidder godt i den. Den er desuden super nem at flytte mellem to biler.

Anmeld

28. august 2012

IT-nørd

Lenchick skriver:

Freya er 81 cm og vejer 11 kg nu, men da hun begyndte at bruge stolen var hun 78 cm og vejede 10 kg. Jeg var i Babysam med stolen og Freya for at få dem til at se, om hun var stor nok til stolen og det var hun. Hendes hoved var lige præcist der, hvor støtten er, når den er sat helt i bund.

Du har ret, stolen virker stor, men barnet sidder godt i den. Den er desuden super nem at flytte mellem to biler.

Når du skriver, at Liam er lille af størrelsen, tænker jeg faktisk, at han bare kan fortsætte med at sidde med puden i længere tid, end kun til han er 4 år. Det er helt klart bedst og mest sikkert.

Anmeld

28. august 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Rikke&Liam skriver:

Hvordan fungerer den så? Bare med bilens 3-punkts-sele eller hva?

Liam vejer kun 10 kg, så der er lidt vej endnu

Ja du sætter selve stolen fast med isofix ned i bilens sæde hvis i har det i bilen og ellers sætter man bare puden på stolen der er lige som to arme den skal ned i .. Og så sætter du selen fast . I puden lidt svært at forklare

Anmeld

28. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Lenchick skriver:

Ok, så kan det nok godt du'. Den kan også godt sættes fast med 3-punktselen ikke? For vi har ikke isofix

Men det kan da være jeg skal tage drengen på skulderen til den nærmeste babysam og prøve at sætte ham i den.

Anmeld

28. august 2012

Lenats31

Hvis han ikke er større, så kan han strengt taget godt komme ud af en stol med puden foran. Det er sket desværre før. Hvis han virkelig vil så kan jeg være nervøs for at han rent faktisk vil have held med det. 

Har du kigget på hjælpemiddeldatabasen for en autostol eller en selelås til 5 punktsseler? derefter kan du søge om det via kommunen.

http://www.hmi-basen.dk/

Anmeld

28. august 2012

IT-nørd

Rikke&Liam skriver:

Ok, så kan det nok godt du'. Den kan også godt sættes fast med 3-punktselen ikke? For vi har ikke isofix

Men det kan da være jeg skal tage drengen på skulderen til den nærmeste babysam og prøve at sætte ham i den.

Jeg ved, at der også er en model til montering med selen da en i min mødregruppe kører med stolen i sin ældre bil uden Izofix.

Det bedste vil være at tage Liam med til den nærmeste Babysam. De har prisgaranti på autostole, så hvis du finder stolen billiger i en dansk butik, enten fysisk eller netbutik, matcher de prisen. Vi fik vores til 2299 for 5 måneder siden (Babysams pris var 2499)

Anmeld

28. august 2012

IT-nørd

Lenats31 skriver:

Hvis han ikke er større, så kan han strengt taget godt komme ud af en stol med puden foran. Det er sket desværre før. Hvis han virkelig vil så kan jeg være nervøs for at han rent faktisk vil have held med det. 

Har du kigget på hjælpemiddeldatabasen for en autostol eller en selelås til 5 punktsseler? derefter kan du søge om det via kommunen.

Jeg er lidt nysgerrig: har du selv erfaret det med en Cybex Pallas stolen? Freya sidder så fast med sin pude, at jeg tror simpelthen ikke på, hun kan komme fri. Pudens dybde kan jo reguleres og vores er monteret meget tæt til Freyas krop.

Anmeld

28. august 2012

Nettemor

Hvor meget vejer din dreng?

Jeg synes at den Cybex er en super god ide! Men jeg ville nok vælge den der kan bruges til de ikke længere skal sidde i stol.. Den hvor man kan fjerne mavepuden så den blive en selepude med ryg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.