35+4 - stor baby !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2012

Bassemor<3

Schonert skriver:

Så har vi vært til vægtscanning, lille navnløs baby dreng har det godt, alt var som det skulle være. UDOVER han er 20% stører ind han skulle, hans vægt siger 3250, og den skulle sige imellen 2600-2800. Så skal der ind igen om 3 uger få at se hvad vægten så siger.

Så mit spøgersmål til jer, hvad var jeres guldklumper skønnet til i uge 35?

35+2 skønnet til 2600g scanning 36+4 og den sagde 3300g og jeg fødte en søn på 3890g 39+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2012

Schonert

Mortiltodrenge skriver:

Ja, jeg havde faktisk fået tid til vægtscanning, den dag jeg fødte ham, men det blev ikke nødvendigt

Men jeg vil lige sig at det på ingen måde var et problem at føde ham. Hans storebror vejede 700 gr. mindre (født 37+0) og den fødsel var langt mere smertefuld.

Ej, hvor sjovt.

Blev du sat igang eller sket det slev?

Anmeld

28. august 2012

Schonert

Babymor2010 skriver:

Der har været lidt flere herinde siden der har fået større piger ved fødslen  Men ja, hendes vægt var også stor i betragtning af at jeg gik rundt med en uopdaget graviditetssukkersyge 

Synes bare ikke jeg har set nogen der har fået "basse" piger, jeg kender ikke nogen der har fået nogen. Alle er MAX 3100g, og det jo ikke basse.

Anmeld

28. august 2012

Clisolka

Schonert skriver:

Synes bare ikke jeg har set nogen der har fået "basse" piger, jeg kender ikke nogen der har fået nogen. Alle er MAX 3100g, og det jo ikke basse.

Hihi kan godt lide du skriver "bassepiger"  Men ja, Isabella var en bassepige, men ikke engang den største pige på barselsgangen - der var en pige ved siden af os der var 300 g større 

Frøken J's pige var vist omkring 4100-4200 efter hvad jeg kan huske 

Anmeld

28. august 2012

Schonert

spj skriver:

Jeg har også lige været til vækstskanning i dag. Er i uge 36+3 og min basse blev vurderet til 3555 g. Så også en stor dreng her.

Med min datter var jeg til skanning i uge 37+5 hvor hun blev vurderet til 3878 g hun blev født 40+0 og vejede 3976.

Man kan jo håbe de har set lidt forkert så bebs ikke er helt så stor eller at de ikke tager så meget på de sidste uger. Ellers vil jeg sige at min mands mormor fødte en basse på 5 kg og det var som at smutte en mandel. Kunne man ikke håbe det bliver lige sådan med os?

Det er virklige min lille frygt hvis jeg skulle få en 5 kg baby. Er en smule bange det.

Min svigermor gik også en 5 kg søn, der gik det vist ikke helt så godt. Men de liver da i dag

Anmeld

28. august 2012

Ka+Ma=Be

Schonert skriver:

Så har vi vært til vægtscanning, lille navnløs baby dreng har det godt, alt var som det skulle være. UDOVER han er 20% stører ind han skulle, hans vægt siger 3250, og den skulle sige imellen 2600-2800. Så skal der ind igen om 3 uger få at se hvad vægten så siger.

Så mit spøgersmål til jer, hvad var jeres guldklumper skønnet til i uge 35?

Jeg fik skønnet Benjamin hos jordemoderen ved 33+5 hvor han var 2700g og igen i uge 37+ hvor han var 3700g (ifølge jordemoder i hvert fald)  

Jeg fødte 39+2 en stor dreng på 4330g 

Anmeld

28. august 2012

Skifreaken

Jeg fik besked på at jeg nok ville få en 4 kilos baby da jeg blev scannet sidste gang inden fødsel, men det blev så ikke til mere end 3 kilo trods flere jordmødres enighed om at det blev en god basse :p

Anmeld

28. august 2012

Schonert

Babymor2010 skriver:

Hihi kan godt lide du skriver "bassepiger"  Men ja, Isabella var en bassepige, men ikke engang den største pige på barselsgangen - der var en pige ved siden af os der var 300 g større 

Frøken J's pige var vist omkring 4100-4200 efter hvad jeg kan huske 

Haha! Det bare når jeg høre basse, tænker jeg på en dreng. Så i mit hovde hedder det en bassepige hvis det nu er en pige

HOLD DA OP! nogen bassepiger, min søn var kun 3640g, så det nok derfor jeg lidt i chok over at lillebror næsten allrede er op på det samme.

Anmeld

28. august 2012

Schonert

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg fik skønnet Benjamin hos jordemoderen ved 33+5 hvor han var 2700g og igen i uge 37+ hvor han var 3700g (ifølge jordemoder i hvert fald)  

Jeg fødte 39+2 en stor dreng på 4330g 

Så vosket han godt den sidste tid han var der inde

Håber heller ikke han kommer over de 4500 g.

Anmeld

28. august 2012

Pige2009

Schonert skriver:

En KÆMPE basse. Håber godt nok ikke at jeg skal føde en 5 kg baby. ( AV! ) 

Det bliver spænde hvad hun siger, om lillemand også er kommet op på de 3 kg  

Det gør ikke mere ondt at føde en baby på 5 kg. end en på 2,5. Det hele afhænger af, hvor gode veer man har Min datter vejede 4200 gram og fødslen gik helt uden problemer og smertelindring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.