ingen sygemelding :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

FrkRaarup

MorDk skriver:

Jamen det er da skønt for dig....

Hvordan pokker skulle jeg tage vare på andre mennesker hvis jeg ikke engang kan tage vare på mig selv? Jeg prøvede virkelig at "tage mig sammen" Men det kunne jeg ikke! HAvde det så skidt!

Folk er forskellige...

Sys det er Så tarveligt når folk (som dig) siger sådan... Man akn da ikke bare "dømme" andre... og fordi man ikke selv har fået en sygemelding så kan det da godt være det er den bedste løsning for andre?

Og igen : NEJ graviditet er IKKE en sygdom... men for pokker hvor kan man blive syg af at være gravid ØV!

Prøver igen:

SØDE SKAT! - Du skal IKKE forsvarer dig selv mere! LAd kommenerene stå! Vi får aldrig vores ret!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

Neon

FrkRaarup skriver:

Har det ok i mit lille hovedet! Udover at jeg er så skide syg! Har ikke brug for behandling! Valgte at stoppe behandlingen, da jeg fandt ud af hvad var gravid!

Hvorfor er det så du hiver depressions-kortet hvis det ikke har en betydning? Jeg smutter ud af din tråd nu. Du må få hjælp af dem der taler dig efter munden

Anmeld

27. august 2012

FrkRaarup

Og når man er over de skide 12 uger henne, og alt forsætter ved det gamle .. Hvad så ? Hvad foreslår I så jeg skal ?

Anmeld

27. august 2012

FrkRaarup

Neon skriver:

Hvorfor er det så du hiver depressions-kortet hvis det ikke har en betydning? Jeg smutter ud af din tråd nu. Du må få hjælp af dem der taler dig efter munden

Jeg TAKKER mange gange!!!!

Hej-hej

Anmeld

27. august 2012

MorDk

Ja, det var måske lidt hådt formuleret. Som et eksempel har jeg en kollega som blev sygemeldt i uge 7 pga. kvalme. Hun har været på ferie osv. og har først lige født, så nu venter en dejlig lang barsel. Det kan jeg altså ikke tage seriøst. Det er da at skide på skatteydernes penge.

Hvis man kun er 7 uger henne, så synes jeg godt at man i de fleste tilfælde kan vente med at sygemelde sig til efter de 12-15 uger. Det er jo først der man siger kvalmen som regel stopper. 

Jamen hvorfor sygemelde sig efter uge 12-15 stykker hvis kvalmen for de fleste stopper der? Det er da i starten evt færste 12 uger man har brug for det som oftest da det er der man HAR kvalme. MIN var der så bare døgnet rundt indtil uge 21.

Prøv lige at læs det du har skrevet. Du skriver man skal sygemelde sig når kvalmen stopper. Det giver ingen mening.

Anmeld

27. august 2012

Tin

Profilbillede for Tin
MorDk skriver:

Jamen det er da skønt for dig....

Hvordan pokker skulle jeg tage vare på andre mennesker hvis jeg ikke engang kan tage vare på mig selv? Jeg prøvede virkelig at "tage mig sammen" Men det kunne jeg ikke! HAvde det så skidt!

Folk er forskellige...

Sys det er Så tarveligt når folk (som dig) siger sådan... Man akn da ikke bare "dømme" andre... og fordi man ikke selv har fået en sygemelding så kan det da godt være det er den bedste løsning for andre?

Og igen : NEJ graviditet er IKKE en sygdom... men for pokker hvor kan man blive syg af at være gravid ØV!

Dømmer faktisk ikke nogen, og som jeg skriver er en sygemelding OK, hvis der er en fare for barnet mv.

Mener forsat at vi gerne må kæmpe lidt mere, for at få tingende til at hænge sammen istedet for bare at afkræve en sygemelding, fordi tingende er lidt hårdere end forventet. Og forøvrigt så har lægen jo set mange gravide, og kan sikkert fint bedømme den enkelte, også ud fra tidligere sygehistorie.

Anmeld

27. august 2012

MorDk

Neon skriver:

Nej det er jo også fair nok. Forstod det bare som om du var blevet sygemeldt fra uge 7-slut pga kvalme, og jeg mener bare ikke man kan sygemelde sig i 9 mdr pga. kvalme, i mange tilfælde går det jo væk. Men at når kvalmen så bliver erstattet af noget andet, så er der jo ikke så meget at gøre ved det.

Der er faktisk nogle som har kvalme gennem hele graviditeten...

MEN det er jo et få-tal...

Anmeld

27. august 2012

MorDk

Tin skriver:

Dømmer faktisk ikke nogen, og som jeg skriver er en sygemelding OK, hvis der er en fare for barnet mv.

Mener forsat at vi gerne må kæmpe lidt mere, for at få tingende til at hænge sammen istedet for bare at afkræve en sygemelding, fordi tingende er lidt hårdere end forventet. Og forøvrigt så har lægen jo set mange gravide, og kan sikkert fint bedømme den enkelte, også ud fra tidligere sygehistorie.

Jeg kastede ikke op... min kvalme og min bækkenløsning var ikke til fare for mit barn. MEN derfor kunne jeg altså ikke varetage mit arbejde... ikke engang på deltid. Jeg havde det skidt døgnet rundt! Kunne IKKE bare "tage mig sammen"

Anmeld

27. august 2012

Tin

Profilbillede for Tin
MorDk skriver:

Jeg kastede ikke op... min kvalme og min bækkenløsning var ikke til fare for mit barn. MEN derfor kunne jeg altså ikke varetage mit arbejde... ikke engang på deltid. Jeg havde det skidt døgnet rundt! Kunne IKKE bare "tage mig sammen"

Jamen det har helt sikkert været et hårdt forløb du og Ts har været igennem, men jeg er ret sikker på at der altid vil være ting man kan varetage, også i hjemmet selvom man har det dårligt.

Men igen jeg har jo ikke personlig indsigt i jeres situation, men tilgengæld en mening om sygemelding generelt under graviditet.

Forsat god aften til jer.

Anmeld

27. august 2012

TeamRocket

FrkRaarup skriver:

I øvrigt er det ikke noget nyt i min familie, at man har det MEGET skidt når man er gravid! Og det er hele graviditeten igennem!

Jeg har nu aldrig hørt om at graviditetsgener skulle kunne være arvelige- det er jo noget med homoner osv og er vist forskellig fra graviditet til graviditet- mine tre graviditeter har også været vidt forskellige. Og jeg tror altså ikke en læge er rasmus modsat, selv om du jo sikkert har det pisse elendigt og det er svært at se, så har lægen jo ret i at det er ikke farligt eller skadeligt at have kvalme, hovedepine, træthed, halsbrænd og øm ryg når man er gravid. Jeg kunne da godt forstille mig hun fejer dig af for at se om du ringer igen og forlanger en konsultation- for dem der lyver giver måske bare op og passer aktiveringen og sådan kan hun feje et par fuskere væk fra en mulig sygemelding. Ring da igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.