ingen sygemelding :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2012

MorDk

Neon skriver:

Snakker vi sygemeldt resten af gravidieten eller kun en periode?

I min første graviditet blev jeg sygemeldt fra uge 19 ca. med bækkenløsning... og frem til barsel

Her i min anden graviditet blev jeg sygemeldt fra uge 7 og frem til uge 12... men da der ikke var bedring blev jeg sygemeldt nogle flere uger. da jeg nåede uge 21 forsvandt kvalmen men blev afløst af slem bækkenløsning... derfor blev jeg sygemeld frem til barsel!

Så har været sygemeldt hele min graviditet .... Sådan er det! Kan jo ikke gøre for det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2012

Tin

Profilbillede for Tin
FrkRaarup skriver:

Trods jeg døgnkvalme, svært ved at sove pga. kvalme og vågner om natten og bare har det SÅ skidt. Er SÅÅ træt hele tiden - vil min læge ikke sygemelde mig! Hun har istedet sendt mig videre.. Og nu venter jeg på en tid til akupunktur! Ingen ved hvornår det skide brev kommer.

I mellemtiden skal jeg så møde i min forpulede aktivering. Er i et køkken, hvor jeg fra 8 til 14 skal lave mad! Det er pisse hårdt for min ryg og der er en masse lugte jeg bare IKKE kan tåle!

Kan jeg som kontakthjælpsmodtager sygemelde mig selv ? Kan jeg evt vende min læges syn, og få den sygemeldig ?

Altså at være gravid er jo ikke en sygdom, og ja der vil være gener igennem alle 9 mdr, nogle værer end andre og man må bide tænderrne lidt sammen nogen gange....

Synes faktisk at det er lidt for nemt at få den sygemelding i dag. Undskyld hvis jeg støder nogen, men jeg har fået 5 børn, haft kvalme, været umenneskeligt træt, haft smerter, har blødt i perioder og har mistet et foster i en tvillingegraviditet....men jeg har aldrig været sygemeldt!
jeg har fuld forståelse for at man bliver sygemeldt når barnets eller morens liv er i fare eller på anden måde er udsat, men det er det jo ik pgs kvalme....

Sorry

Nyd din graviditet og forøvrigt.....stort tillykke med den.

Anmeld

27. august 2012

FrkRaarup

MorDk skriver:

Ja enig! Men det lyder bare til at du mente at man burde tage sig sammen... og så sys jeg lige jeg ville forsvarer mig selv i det mindste. Havde jeg haft en læge som ikke ville lytte til mig og ikke ville sygemelde mig sådan som jeg havde det... KUNNE jo intet bevise ud over det jeg fortalte ham,.... ja... hvad så?

Jeg havde skiftet læge hvis ikke jeg havde fået den sygemelding. og håbe på den nye så ville sygemelde mig...

Jeg var ikke engang til samtale ved lægen. Hun fejede mig af i telefonen!

Jeg vil prøve og snakke med en af de andre læger derover i morgen..

Anmeld

27. august 2012

FrkRaarup

Neon skriver:

Hvis du også har en depression hænger det måske også lidt sammen med at du er så syg. Så er det jo egentlig en ret ond cirkel du er inde i. Jeg synes du skal fortælle din læge om din depression, for det skal du da klart have hjælp til. En ting er at have kvalme, men hvis du heller ikke har det godt psykisk, synes jeg altså du skal spille med åbne kort overfor din læge, så du får den rette behandling og hjælp.

Har det ok i mit lille hovedet! Udover at jeg er så skide syg! Har ikke brug for behandling! Valgte at stoppe behandlingen, da jeg fandt ud af hvad var gravid!

Anmeld

27. august 2012

FrkRaarup

MorDk skriver:

I min første graviditet blev jeg sygemeldt fra uge 19 ca. med bækkenløsning... og frem til barsel

Her i min anden graviditet blev jeg sygemeldt fra uge 7 og frem til uge 12... men da der ikke var bedring blev jeg sygemeldt nogle flere uger. da jeg nåede uge 21 forsvandt kvalmen men blev afløst af slem bækkenløsning... derfor blev jeg sygemeld frem til barsel!

Så har været sygemeldt hele min graviditet .... Sådan er det! Kan jo ikke gøre for det!

Vi behøver ikke forsvare os selv yderligere

Tak for råd Og god bedring til dig

Anmeld

27. august 2012

Neon

MorDk skriver:

Ja enig! Men det lyder bare til at du mente at man burde tage sig sammen... og så sys jeg lige jeg ville forsvarer mig selv i det mindste. Havde jeg haft en læge som ikke ville lytte til mig og ikke ville sygemelde mig sådan som jeg havde det... KUNNE jo intet bevise ud over det jeg fortalte ham,.... ja... hvad så?

Jeg havde skiftet læge hvis ikke jeg havde fået den sygemelding. og håbe på den nye så ville sygemelde mig...

Ja, det var måske lidt hådt formuleret. Som et eksempel har jeg en kollega som blev sygemeldt i uge 7 pga. kvalme. Hun har været på ferie osv. og har først lige født, så nu venter en dejlig lang barsel. Det kan jeg altså ikke tage seriøst. Det er da at skide på skatteydernes penge.

Hvis man kun er 7 uger henne, så synes jeg godt at man i de fleste tilfælde kan vente med at sygemelde sig til efter de 12-15 uger. Det er jo først der man siger kvalmen som regel stopper. 

Anmeld

27. august 2012

MorDk

Altså at være gravid er jo ikke en sygdom, og ja der vil være gener igennem alle 9 mdr, nogle værer end andre og man må bide tænderrne lidt sammen nogen gange....

Synes faktisk at det er lidt for nemt at få den sygemelding i dag. Undskyld hvis jeg støder nogen, men jeg har fået 5 børn, haft kvalme, været umenneskeligt træt, haft smerter, har blødt i perioder og har mistet et foster i en tvillingegraviditet....men jeg har aldrig været sygemeldt!
jeg har fuld forståelse for at man bliver sygemeldt når barnets eller morens liv er i fare eller på anden måde er udsat, men det er det jo ik pgs kvalme....

Sorry

Nyd din graviditet og forøvrigt.....stort tillykke med den.

Jamen det er da skønt for dig....

Hvordan pokker skulle jeg tage vare på andre mennesker hvis jeg ikke engang kan tage vare på mig selv? Jeg prøvede virkelig at "tage mig sammen" Men det kunne jeg ikke! HAvde det så skidt!

Folk er forskellige...

Sys det er Så tarveligt når folk (som dig) siger sådan... Man akn da ikke bare "dømme" andre... og fordi man ikke selv har fået en sygemelding så kan det da godt være det er den bedste løsning for andre?

Og igen : NEJ graviditet er IKKE en sygdom... men for pokker hvor kan man blive syg af at være gravid ØV!

Anmeld

27. august 2012

Enirt

FrkRaarup skriver:

Taaaaark

Det er bare noget møg det hele !!

Er oven i købet afkræftet og svimmel, som der er en anden der også skriver!

Det er bare forfærdteligt ...

Forresten lige et råd mere, prøv at gå ind på dette link

http://www.auh.dk/om+auh/afdelinger/gyn%C3%A6kologisk-obstetrisk++afdeling+y/skejbybaby/graviditet/patientinformation/graviditetskvalme?

Der er nogle flere gode råd til hvad man kan gøre.

Jeg havde også min familie meget til hjælp. Hele juni måned sad der en hos mig hver dag og hjalp mig med at tømme brækskålen og lave mad til mig, så jeg fik nok at spise og ikke tabte mig for meget. Det var jeg simpelthen nød til.

Det der gør dig syg er ikke kvalmen eller opkastningerne.  Det er hvis du ikke får mad nok. For baby tager først og så er det ikke sikkert der er nok til dig bagefter. Så hold øje med din vægt og hvis du taber dig så skal du ringe til din læge igen.

Anmeld

27. august 2012

Neon

MorDk skriver:

Nej det er jo også fair nok. Forstod det bare som om du var blevet sygemeldt fra uge 7-slut pga kvalme, og jeg mener bare ikke man kan sygemelde sig i 9 mdr pga. kvalme, i mange tilfælde går det jo væk. Men at når kvalmen så bliver erstattet af noget andet, så er der jo ikke så meget at gøre ved det.

Anmeld

27. august 2012

MorDk

FrkRaarup skriver:

Vi behøver ikke forsvare os selv yderligere

Tak for råd Og god bedring til dig

Takker... jeg sidder egentlig bare og venter på at gå i fødsel HAHA....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.