Den lykkelige skriver:
Åh nej
Kan godt forstå det er super hårdt og ikke kommer til at blive sjovt når i/hun skal operationer igennem..
Men jeg kender flere som har fået barn med det, og de er blevet opereret en gang, alt gik super godt og idag er det ikke til at se hvis man ikke ved det!! Super dejlige unger!
Men nej sjovt er det ikke
Men jo så alligevel super dejlig at det ikke er hjertet eller andet den er gal med!!
KÆMPE 
Ja det er rigtigt æv, men vi har fordøjet det nu og forsøger at tage det i stiv arm. Men det var et chok..
Det er heldigvis kosmetisk og kan opereres... At det kun er en OP har jeg dog kun hørt om hvis de kun har spalten uden gumme og gane er involveret og den så heller ikke spiller en rolle for næse og tænder.
Men vores tyder på at være Læbe, gumme og gane og der ved vi at de i første OP laver læben. Her er baby ca. 3-5 måneder. Når baby så ca. er 7 mdr. lukker man gumme og gane. Senere i livet skal barnet måske igen, når tænderne bryder frem ha dem rettet og nogle måske konstrueret da nogle slet ikke får tænder i overmunden. Derudover kan der være korrektur af næse. Men vi må tage det lidt af gangen og det jo slet ikke sikkert det bliver så galt.Men 2. Operationer har vi fået at vide vi ihvertfald skal regne med...
Men du har ret. Når det først er lavet, så ses det slet ikke idag. De er fantastisk dygtige til det og børnene får resten af deres liv gratis tandregulering og kan få deres næser rettet hvis de ikke er tilfredse. Syntes det er fint man forsøger at hjælpe dem bedst muligt. Det samme med sprogundervisning etc. De får den hjælp der behov for. Heldigvis.
Det bliver nok værst med de 2 første OPer, da babypigen så er så lille at hun jo slet ikke vil kunne forstå det.. Men trøster mig så videre ved, at hun senere intet vil kunne huske.
Vi glæder os til at møde hende og vi ved hun er umådeligt smuk 
Anmeld