Iis-eksamens opgave - Hjælp!! Pædagoger og pædagogstuderende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2014

Emine1203

er dagtilbudsloven ikke vigtigt at inddrage i opgaven, da vi som kommende pædagoger skal forholde os til loven eller skal jeg istedet for inddrage serviceloven??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2014

wamse

Emine1203 skriver:

er dagtilbudsloven ikke vigtigt at inddrage i opgaven, da vi som kommende pædagoger skal forholde os til loven eller skal jeg istedet for inddrage serviceloven??

Det må være serviceloven istedet for, vil jeg mene

Anmeld

9. januar 2014

Emine1203

Ja Det har du ret i :-)) serviceloven er den rigtige

Anmeld

9. januar 2014

Emine1203

mor:) skriver:

Glemte at citere. Men har svaret did ind i tråden. Men du ville få flere svar hvis du lavet din egen tråd, da nogen måske ikke svarer fordi de ser at tråden er lidt ældre

Kan du hjælpe mig med min problemformulering??

Anmeld

9. januar 2014

Emine1203

Hvad vil du undersøge omkring krimminelle unge og hvordan vil du bruge anerkendelse. Jeg har lidt svært ved at foreslå teori når jeg ikke ved hvad du vil undersøge.
Men jeg kommer lige med et bud der er lidt nemmere at gå til:
Du kan evt. skrive omkring hvordan den private anerkendelse kommer til udtryk for unge anbragt uden for hjemmet, da det normalt kun foregår derhjemme og kræver meget tætte relationer.

Her kan du se på teorier som:
Anerkendelse - Axel Honneth
pædagogen som myndighed/samfundets forlænget arm overfor pædagogen som relationsarbejder
magt (Foucoult, Bent Madsen)
relationsdannelse (Per Schultz Jørgensen interaktion - relation)
de tre p'er (proffessionel/personlig/privat)
osv.

jeg har været på Biblo i dag og har lånt bøger det omhandler de begreber du tidligere har skrevet

Anmeld

10. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Emine1203 skriver:

jeg har været på Biblo i dag og har lånt bøger det omhandler de begreber du tidligere har skrevet

Det virker lidt som om du ikkr helt forstår selve faget iis.
Du kan ikke nå at læse en masse forskellige bøger. Lån bogen "samfundet i pædagogisk praksis". Hvis du bladrer i den kan du se hvilke temaer og teorier faget iis indeholder. Derudover er den let at læse og forstå, da teorierne bliver forklarer kort og præcist

Anmeld

10. januar 2014

Emine1203

Jeg har været i skole i dag og min lærer synes at jeg skulle skrive om inklusion og eksklusion fordi kriminalitet vil være alt for svært. 

Det et vil jeg også gøre og nu tænker jeg på problemformulering til inklusion med børn fra 0-6 år. Er det nogen der har nogle forslag til det???

Anmeld

10. januar 2014

Emine1203

Det virker lidt som om du ikkr helt forstår selve faget iis.
Du kan ikke nå at læse en masse forskellige bøger. Lån bogen "samfundet i pædagogisk praksis". Hvis du bladrer i den kan du se hvilke temaer og teorier faget iis indeholder. Derudover er den let at læse og forstå, da teorierne bliver forklarer kort og præcist

Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe mig??

Anmeld

10. januar 2014

Emine1203 skriver:

Er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe mig??

Jamen det er ret svært at hjælpe dig for du er over det hele.
Har du skrevet en problemformulering eller opgave før?
Jeg vil gerne hjælpe dig med en problemformulering og teori. Men så skal jeg vide hvor du har været i praktik (vuggestue, børnehave, bocenter osv. )

Anmeld

10. januar 2014

Jeg har været i skole i dag og min lærer synes at jeg skulle skrive om inklusion og eksklusion fordi kriminalitet vil være alt for svært. 

Det et vil jeg også gøre og nu tænker jeg på problemformulering til inklusion med børn fra 0-6 år. Er det nogen der har nogle forslag til det???

Hvad med:
Hvilken betydning har inklusion i pædagogisk praksis ift. børnehavebarnet?

teori (alt efter dit fokus)

integration

inklusion 

eksklusion

kategorisering

stigmatisering

Det er lettest hvis du har en case hvor du kam bruge de valgte teorier til at analysere casen med 

hvis du ikke har praksiserfaring kan du selv digte en case. eller skriver jeg gerne en case til dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.