Hej.
Vi valgte, i min gruppe, at skrive om børn med anden etnisk baggrund end dansk i daginstitutioner, hvor vi arbejdede med problemformuleringen:
"Hvordan kan vi som kommende pædagoger, på institutionsniveau og på samfundsniveau, bidrage til integrationen af børn med anden etnisk baggrund end dansk?"
Her skrev vi bl.a. om integration, socialisering og inklusion (på IIS fagligt niveau), lovgivning, traditioner, kategorisering og kulturopfattelse, sprog og systemteori (Niklas Luhmann)
Vi brugte primært Luhmann og Bourdieu som sociologer, og holdte alle de ting vi skrev op mod deres teorier.
Det var et rigtig spændende og relevant emne, og vi ville rigtig gerne have et relevant emne, men ALLE valgte næsten at skrive om udsatte børn og unge, og vi gad ikke være "en i mængden".
Vi skulle så også ind til en individuel eksamen, og jeg har aldrig forstået faget, men gennem den tid vi havde med opgaveskrivningen forstod jeg lige pludselig en masse, og gik faktisk ind og fik 10
(og det var på grund af opgaven, som de synes skulle have haft et skarpere metodeafsnit - ikke andet!)
Anmeld