Iis-eksamens opgave - Hjælp!! Pædagoger og pædagogstuderende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2014

Emine1203

min problemformulering lyder ::

 

1. Hvad er mobning og hvornår er børn i stand til at mobbe?
2. Hvilke konsekvens kan mobning have for barnet og samfundet?
3. Hvordan kan jeg som kommende pædagog arbejde forebyggende mod mobning i Sfoen?
 
 
 

 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Emine1203 skriver:

jeg har besluttet mig at skrive om mobning og kan slet ikke finde ud af hvordan jeg laver problemformulering til mit emne. Jeg har virkelig brug for jeres hjææææælpp

 

Hilsen Emine



Har mobning været en del af jeres pensum i iis faget?

Anmeld

9. januar 2014

Emine1203

inden for det første år på seminariet har vi kun haft IIS undervisning 5 gange men min lærer siger at mobning er svært at skrive om. min første emne var unge kriminelle som kg synes er et interessant emne og nemmere at gå til. Det mener min lærer også men jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte på. Jeg synes bare at det er så  svært. Jeg har lavet promlemformulering men ht ind til videre kun valgt en teoretikere som Axel Honneth om hans anerkendelsesteorier. skal jeg kun bruge ham til at lave analysering af min case eller hvad? Eller skal jeg droppe casen og finde en empiri på nettet og analysere den ud fra Axel Honneth?

Anmeld

9. januar 2014

Emine1203

Er det virkelig ikke nogen det kan hjælpe mig med det her??? Pleaseeee 

Anmeld

9. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Emine1203 skriver:

inden for det første år på seminariet har vi kun haft IIS undervisning 5 gange men min lærer siger at mobning er svært at skrive om. min første emne var unge kriminelle som kg synes er et interessant emne og nemmere at gå til. Det mener min lærer også men jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte på. Jeg synes bare at det er så  svært. Jeg har lavet promlemformulering men ht ind til videre kun valgt en teoretikere som Axel Honneth om hans anerkendelsesteorier. skal jeg kun bruge ham til at lave analysering af min case eller hvad? Eller skal jeg droppe casen og finde en empiri på nettet og analysere den ud fra Axel Honneth?



Hvad vil du undersøge omkring krimminelle unge og hvordan vil du bruge anerkendelse. Jeg har lidt svært ved at foreslå teori når jeg ikke ved hvad du vil undersøge.
Men jeg kommer lige med et bud der er lidt nemmere at gå til:
Du kan evt. skrive omkring hvordan den private anerkendelse kommer til udtryk for unge anbragt uden for hjemmet, da det normalt kun foregår derhjemme og kræver meget tætte relationer.

Her kan du se på teorier som:
Anerkendelse - Axel Honneth
pædagogen som myndighed/samfundets forlænget arm overfor pædagogen som relationsarbejder
magt (Foucoult, Bent Madsen)
relationsdannelse (Per Schultz Jørgensen interaktion - relation)
de tre p'er (proffessionel/personlig/privat)
osv.

Anmeld

9. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Emine1203 skriver:

inden for det første år på seminariet har vi kun haft IIS undervisning 5 gange men min lærer siger at mobning er svært at skrive om. min første emne var unge kriminelle som kg synes er et interessant emne og nemmere at gå til. Det mener min lærer også men jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte på. Jeg synes bare at det er så  svært. Jeg har lavet promlemformulering men ht ind til videre kun valgt en teoretikere som Axel Honneth om hans anerkendelsesteorier. skal jeg kun bruge ham til at lave analysering af min case eller hvad? Eller skal jeg droppe casen og finde en empiri på nettet og analysere den ud fra Axel Honneth?



Du kan ikke kun tage en teori. Du bliver nødt til at se på flere aspekter af sagen.

Anmeld

9. januar 2014

Emine1203

Min problemformulering lyder : 

1: hvad bliver der gjort for at forebygge ungdomskriminalitet?

2: hvad bliver der gjort for at forebygge videre kriminalitet, efter en eller flere kriminelle registrerede handlinger?

3: hvad er vores rolle som pædagoger, i arbejdet omkring forebyggelse af ungdomskriminalitet og det videre efterværn med den registreret kriminelle unge?

 

der skal jeg inddrage Axel Honneth fordi han har en anerkendelsesmodel og har en sociologisk tilgang til anerkendelse. Jeg vil også inddrage forældresamarbejde  og dagtilbuddliven. Hvad synes du??

 

 

Anmeld

9. januar 2014

Emine1203

Dagtilbudsloven skulle der stå 

Anmeld

9. januar 2014

Emine1203

mor:) skriver:



Glemte at citere. Men har svaret did ind i tråden. Men du ville få flere svar hvis du lavet din egen tråd, da nogen måske ikke svarer fordi de ser at tråden er lidt ældre



Hvordan lavet jeg så min egen tråd ??

Anmeld

9. januar 2014

wamse

Emine1203 skriver:

Min problemformulering lyder : 

1: hvad bliver der gjort for at forebygge ungdomskriminalitet?

2: hvad bliver der gjort for at forebygge videre kriminalitet, efter en eller flere kriminelle registrerede handlinger?

3: hvad er vores rolle som pædagoger, i arbejdet omkring forebyggelse af ungdomskriminalitet og det videre efterværn med den registreret kriminelle unge?

 

der skal jeg inddrage Axel Honneth fordi han har en anerkendelsesmodel og har en sociologisk tilgang til anerkendelse. Jeg vil også inddrage forældresamarbejde  og dagtilbuddliven. Hvad synes du??

 

 



Men er dagtilbudsloven relevant i forhold til det du skriver om, altså kriminelle unge?

Du kunne også inddrage noget omkring socialisering, kan ikke huske hvilke teoretikere du skal se på. Men har i ikke haft omkring det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.