Iis-eksamens opgave - Hjælp!! Pædagoger og pædagogstuderende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.625 visninger
60 svar
16 synes godt om
23. august 2012

Mumiemor1

Hej mødre...Jeg står i den situation, at Jeg ret snart skal have lavet mig en problemstilling som skal godkendes så jeh kan skrive min iis (individ, institution og samfund) eksamens opgave.... Er der noget der kan komme med forslag om hvad jeg kan skrive om??? Føler virkelig at jeg er på bar bund ... Vil så gerne have gennemtænkt projektet så jeg får læst om det i tide osv... Læreren kom så med den dårlige nyhed at der ALTID er nogen der dumper til denne eksamen, da det er et svært fag..... HJÆÆÆP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
Mumiemor1 skriver:

Hej mødre...Jeg står i den situation, at Jeg ret snart skal have lavet mig en problemstilling som skal godkendes så jeh kan skrive min iis (individ, institution og samfund) eksamens opgave.... Er der noget der kan komme med forslag om hvad jeg kan skrive om??? Føler virkelig at jeg er på bar bund ... Vil så gerne have gennemtænkt projektet så jeg får læst om det i tide osv... Læreren kom så med den dårlige nyhed at der ALTID er nogen der dumper til denne eksamen, da det er et svært fag..... HJÆÆÆP

Hej

Jeg er egentlig på vej i seng, men hvis du er interesseret i at se min opgave til inspiration, kan du sende mig en PB med din mail, så kan jeg sende den til dig - det bliver dog først lørdag, da jeg kommer meget sent hjem fra arbejde i morgen Vi fik 12 for vores opgave og fik at vide, at det var en af de bedste opgaver vores vejleder havde læst!! (hvis man må prale lidt )

Mvh Carina

/ Taco78 

Anmeld

23. august 2012

Mumiemor1

Åååh det vil jeg meget gerne :-) og super flot med et 12- tal - det da klart at du vil sige det højt :-) Men hvad er en pb?? Kan ikke alle de fine forkortelser

Anmeld

23. august 2012

miig1989

Mumiemor1 skriver:

Åååh det vil jeg meget gerne :-) og super flot med et 12- tal - det da klart at du vil sige det højt :-) Men hvad er en pb?? Kan ikke alle de fine forkortelser

Pb= post besked eller projekt baby .. Men i dette tilfælde er det højst sandsynligvis post besked :p

Anmeld

23. august 2012

miig1989

Mumiemor1 skriver:

Jeg mener, at jeg skrev om stigmatisering. Fik ikke den bedste karakter, men synes det var et rigtig interessant emne

Anmeld

23. august 2012

MortilElias2010

Mumiemor1 skriver:

Jeg ville med glæde hjælpe, mn dumpede tre gange og bestod kun med et 02 til sidst - det fag gav slet ingen mening for mig. Eller rettere opgaven. Kunne simpelthen ikke finde ud af hvad det var der blev ønsket af mig. Og to af opgaverne var jeg personligt virkelig stolt af og læste dem igennem mange gange samt min familie og min mand, som nok skulle have sagt noget i og med at han også er pædagog hvis han fandt noget ravruskende galt i den. Jeg er bare SÅ glad for den for længst er ude af min verden og mit system. ER blevet pædagog selvom 

Tror kun jeg bestod fordi min vejleder ikke gad rette flere af mine opgaver, havde jo uendelige forsøg 

Men jeg håber du klarere skærene i det fag. Nogen kan bare det der IIS. 

Anmeld

24. august 2012

wamse

Jeg er selv startet på 4 semester, hvor IIS jo afsluttes, og jeg ville lave en problemstilling ala: på hvilken måde har samfundets syn på barndommen(eller udviklingshæmmede) ændret sig de sidste 100 år (fx), og hvilken betydning har det haft for individet i praksis?

Måske ville jeg så lave en præcisering ved at indskærpe feltet lidt, ved at fokusere på fx børnehaver eller noget andet :-)

Anmeld

24. august 2012

Rikke, Liam & Linus

Vil da gerne hjælpe hvis jeg kan. Jeg fik 10 i min og skrev om psykisk syge misbrugere og hele problematikken omkring at de bliver nægtet psykiatrisk behandling, at de bliver tabt i systemet mm.

Men allerførst, hvor har du været i praktik? 

Anmeld

24. august 2012

Mumiemor1

Mange tak for de fine svar piger :-)))

Taco78:

fik sendten pb håber det var rigtigt :-) 

Mortilelias:

Jeg har det præcist på samme måde - faget giver jo ingen mening hos mig - men bliver nødt til at kæmpe for har virkelig ikke lyst til, at dumpe:-(( det var dog utroligt med alle de forsøg - hehe.. Vi har tre forsøg også er det sgu en ommer..  Ej men dejligt at du så alligevel bestod - flot alligevel det er jo som sagt et svært fag.

Wamse:

Det lyder som et spændende emne - tror det vil være svært for mig hvis jeg ikke har været i praktik hos udviklingshæmmede og jeg så vælger denne målgruppe? 

Rikke&liam:

Det lyder helt vildt spændende - et emne jeg virkelig godt kunne skrive om MEN tror det vil blive alt alt for svært når jeg slet ikke har arbejdeT el være i praktik hos denne målgruppe.. 

I min første praktikperiode var jeg i en børnehaveklasse og i den anden var jeg Iben integreret institution i en vuggestue. Jeg har dog også arbejdet i en børnehave (integreret inst.) i ca. 1 1/2 år ..

Anmeld

24. august 2012

wamse

Mumiemor1 skriver:

Mange tak for de fine svar piger :-)))

Taco78:

fik sendten pb håber det var rigtigt :-) 

Mortilelias:

Jeg har det præcist på samme måde - faget giver jo ingen mening hos mig - men bliver nødt til at kæmpe for har virkelig ikke lyst til, at dumpe:-(( det var dog utroligt med alle de forsøg - hehe.. Vi har tre forsøg også er det sgu en ommer..  Ej men dejligt at du så alligevel bestod - flot alligevel det er jo som sagt et svært fag.

Wamse:

Det lyder som et spændende emne - tror det vil være svært for mig hvis jeg ikke har været i praktik hos udviklingshæmmede og jeg så vælger denne målgruppe? 

Rikke&liam:

Det lyder helt vildt spændende - et emne jeg virkelig godt kunne skrive om MEN tror det vil blive alt alt for svært når jeg slet ikke har arbejdeT el være i praktik hos denne målgruppe.. 

I min første praktikperiode var jeg i en børnehaveklasse og i den anden var jeg Iben integreret institution i en vuggestue. Jeg har dog også arbejdet i en børnehave (integreret inst.) i ca. 1 1/2 år ..

Vi skriver ikke ud fra vores praktikforløb Jeg synes ihvertfald at vi, i vores undervisning, har fået meget omkring samfundsudviklingen på både normal området og special

Tænker at du skal passe på at din opgave ikke bliver for meget med pædagogiske emner frem for IIS, kan du følge det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.