Pinligt at være på bistand,dagpenge eller førtidspension!??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2012

MorDk

Kan godt forstå folk vælger at være ano... for der er MANGE som ser ned på kontanthjælpsmodtager mm.

Da jeg gik fra at være sygemeldt med fuld løn til barsel... var jeg lettet. Så slap jeg for at forklarer osv. Nu er jeg på barsel... og det er jo "lovligt"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

bøllen

Er en af dem bag anno indlæg om dette emne.

For mig har det været EN LANGE PROCES og acceptere , at jeg højst sandsynligt ikke kommer tilbage på arbejdsmarkedet . Det har / er en kæmpe udfordring psykisk, da megen af min identitet har været arbejde.

Ved ikke om jeg skammer mig men syntes det er rigtigt svært, da mange ofte ser ned på en. Jeg har en kronisk skade, er smertepatient med daglige smerter. Går p.t sygemeldt, spørg folk hvad jeg laver fortæller jeg blot jeg går hjemme. Gider ikke forklare, møde folk's blikke og tanker.

Jeg har så småt accepteret min fremtid, men gruer for at fortælle andre om det. Og vil sikkert holde mund, hvis folk spørg mig. For mig handler det nok lidt af følelsen af ikke og være god nok. Livet har flasket sig anderledes end jeg havde forventet. Mine egne forventninger kan jeg ikke længere efterleve, samt en familie relation hvor intet er godt nok.

Anmeld

15. august 2012

Mettefpigen

Jeg er også på kontanthjælp, og synes ikk det er pinligt.... Men råber heller ikk ud over det hele at jeg er det, fordi der er mange folk som ser ned på det... At jeg ikk gider noget, at så svært er det heller ikk at finde arbejder, der er massere af jobs at få...... Men nej det er der ikk!!

Anmeld

15. august 2012

Princesspigen

Bebsesmoar skriver:

Nu har jeg set det poppe op som anonyme flere gange og jeg forstår iiintet af hvorfor det virker til at i skammer jer over at være på bistand,dagpenge eller førtidspension??! Syntes i det er pinligt at jeres liv ikke flaskede sig som i troede?! I er stadig dejlige mennesker ligegyldig hvor i verden jeres indtægt skulle komme fra!! Jeg er på bistand og det har jeg det fint med som mit liv ser ud lige nu!! Jeg har en jobkonsulent der kan hjælpe mig videre eller det håber jeg på!! Det gør han iøvrigt også!!   Du er dejlig som du er ligegyldig hvilken indtægt du har!!! Husk det!! 

Peace and looove 

jeg plejer ikke at være anonym omkring jeg er på kontanthjælp, så gør det heller ikke nu..

men jeg oplevr meget at familie og da enda kærester jeg har haft har set ned på mig og næsten skåret hånden af mig fordi jeg er på kontanthjælp og ja enda nu på 4 år..  

så jeg forstår godt nogle holder det hemmeligt eller anonymt..

Anmeld

15. august 2012

Pige2009

Bebsesmoar skriver:

Nu har jeg set det poppe op som anonyme flere gange og jeg forstår iiintet af hvorfor det virker til at i skammer jer over at være på bistand,dagpenge eller førtidspension??! Syntes i det er pinligt at jeres liv ikke flaskede sig som i troede?! I er stadig dejlige mennesker ligegyldig hvor i verden jeres indtægt skulle komme fra!! Jeg er på bistand og det har jeg det fint med som mit liv ser ud lige nu!! Jeg har en jobkonsulent der kan hjælpe mig videre eller det håber jeg på!! Det gør han iøvrigt også!!   Du er dejlig som du er ligegyldig hvilken indtægt du har!!! Husk det!! 

Peace and looove 

Ja, jeg syntes det var pinligt, da jeg var uden arbejde!  Syntes folk så ned på mig og jeg følte mig mindre værd, da jeg ikke bidrog med noget

Anmeld

15. august 2012

maryjane

Pinligt og pinligt, tjaaaa... Det er skide hårdt!

Det er skide hårdt at være sygemeldt på kontanthjælp og vide at ens fremtid er skide usikker da man ikke ved om man nogensinde får det bedre?  Og slet ikke med psykiske vanskeligheder som ikke er noget man kan se med det blotte øje. Det er hårdt når man lukker ens familie og venner ude, og knap nok tør fortælle dem om hvad man går igennem... Fordi de ikke tror det kan være SÅ slemt. Kan noget virkelig være så slemt at man er nødt til at være sygemeldt på kh? Ja! 

Og så ved alle jo hvor hÅrde og dømmende/ snævertsynede folk kan være når snakken falder på bistandsmodtagere generelt.. Det hjælper ikke. jeg går endnu længere ned bare pga tanken om det. 

Har ikke selv valgt at få de problemer som jeg dagligt gÅr med

Anmeld

15. august 2012

132319

Jeg skal tilbage på dagpenge efter et 3 måneders vikariat og jeg er på ingen måde flov!

Det er helt vildt svært at få job som sygeplejerske hvor jeg bor og så endda som alenemor til to børn.

Jeg er ikke flov, da jeg hver måned betaler mit til at kunne få dagpenge og jeg er bare lykkelig over at muligheden er der!

Anmeld

15. august 2012

maryjane

Solstrålebørn skriver:

Jeg tror at folk er ano bag disse tråde for ikke at blive kastet mudder på... 

Har set en del tråde om kontanthjælp bland andet hvor der bliver kastet med mudder... At os på kontanthjælp er lud doven osv... Og at vi er nogle nassere... !! 

Præcis Det er da klart man ikke føler for at skilte med det 

Anmeld

15. august 2012

Laulund87

Jeg er på førtidspension og skammer mig ikke

Jeg har skrevet om det flere gange herinde, svaret på folks spørgsmål og også fortalt årsagen

Anmeld

15. august 2012

Solstrålebørn

maryjane skriver:

Præcis Det er da klart man ikke føler for at skilte med det 

Nemlig... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.