Pinligt at være på bistand,dagpenge eller førtidspension!??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2012

jydeinden

KittyCatta skriver:

Jeg skriver MIN egen holdning til hvordan at jeg ville have det og hvordan at jeg havde det, da jeg for en kort stund var på kontanthjælp. Jeg siger det bare som det er - jeg selv sætter en stor dyd i at være så heldig at have et godt job.

Jeg har ikke noget imod at folk er på overførselsindkomst, hvis de bare aktivt forsøger at finde et job selv, da det ellers er nas. Og det synes jeg er for dårligt. Og her snakker vi ikke om sygedagspenge, førtidspension eller andet, hvor du ikke kan varetage et job. Vi snakker om bistand, hvor man godt kan være på arbejdsmarkedet, og hvor man gær hvad man kan for at komme derud selv.

Så hvis du får ondt i maven over hvordan jeg personligt har det med overførselsindkomst, synes jeg at der er noget galt.

hmm og hvad så med dem som er for syge til at kunne arbejde, men som ikke får sygedagpenge da det er akasserne der står for det, og man ikke har kunnet komme med i en akasse. ? er de også nassere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2012

Pige2009

Laulund87 skriver:

Det er nok noget af det sødeste jeg har fået at vide

Tusind tak!

Velbekomme

Anmeld

16. august 2012

KittyCatta

jydeinden skriver:

hmm og hvad så med dem som er for syge til at kunne arbejde, men som ikke får sygedagpenge da det er akasserne der står for det, og man ikke har kunnet komme med i en akasse. ? er de også nassere?

Hvis du nu læser det ordentligt igen, så jeg at det skal være folk, som af gode grunde ikke kan varetage et job. Så er du syg, kan du jo ikke tage et normalt job

Anmeld

16. august 2012

Laulund87

KittyCatta skriver:

Jeg skriver MIN egen holdning til hvordan at jeg ville have det og hvordan at jeg havde det, da jeg for en kort stund var på kontanthjælp. Jeg siger det bare som det er - jeg selv sætter en stor dyd i at være så heldig at have et godt job.

Jeg har ikke noget imod at folk er på overførselsindkomst, hvis de bare aktivt forsøger at finde et job selv, da det ellers er nas. Og det synes jeg er for dårligt. Og her snakker vi ikke om sygedagspenge, førtidspension eller andet, hvor du ikke kan varetage et job. Vi snakker om bistand, hvor man godt kan være på arbejdsmarkedet, og hvor man gær hvad man kan for at komme derud selv.

Så hvis du får ondt i maven over hvordan jeg personligt har det med overførselsindkomst, synes jeg at der er noget galt.

Jeg er på førtidspension, men ser nu ikke noget galt i dit indlæg.

Det er jo netop dem der ikke er syge, ikke aktivt forsøger at finde arbejde osv man godt kan tænke sit om

Anmeld

16. august 2012

Bebsesmoar

Jeg kan godt se det udefra så det er ikke fordi at jeg er i en bobel eller går med skyklappere på!! Men det har aldrig slået mig at det var en skam at være på bistand? Der er jo en grund til det!! Jeg er stadig det samme menneske. Jeg er stadig bebsesmoar med eller uden 100.000 på kontoen OG JEG ER PISSEDEJLIG!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.