Pinligt at være på bistand,dagpenge eller førtidspension!??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2012

Bebsesmoar

Vi ved aldrig hvad livet giver os!! Bare husk at i er dejlige mennesker! Jeres indtægt definere ikke hvem i er som mennesker!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2012

Pige2009

Laulund87 skriver:

Jeg er på førtidspension og skammer mig ikke

Jeg har skrevet om det flere gange herinde, svaret på folks spørgsmål og også fortalt årsagen

Ja, og jeg synes jo bare du er så sej og med verdens dejligste Maria til datter

Anmeld

15. august 2012

Laulund87

Baagøe skriver:

Ja, og jeg synes jo bare du er så sej og med verdens dejligste Maria til datter

Det er nok noget af det sødeste jeg har fået at vide

Tusind tak!

Anmeld

15. august 2012

morethanperfect

Bebsesmoar skriver:

Nu har jeg set det poppe op som anonyme flere gange og jeg forstår iiintet af hvorfor det virker til at i skammer jer over at være på bistand,dagpenge eller førtidspension??! Syntes i det er pinligt at jeres liv ikke flaskede sig som i troede?! I er stadig dejlige mennesker ligegyldig hvor i verden jeres indtægt skulle komme fra!! Jeg er på bistand og det har jeg det fint med som mit liv ser ud lige nu!! Jeg har en jobkonsulent der kan hjælpe mig videre eller det håber jeg på!! Det gør han iøvrigt også!!   Du er dejlig som du er ligegyldig hvilken indtægt du har!!! Husk det!! 

Peace and looove 

Jeg er én af dem der heldigvis ike har dårlig samvittighed over at være på kontanthjælp ..

Så længe man selv VED man ikke bare nasser på systemet skal man ikke skamme sig over det ..
Det er først når man netop gør det for at nasse på systemet man skal skamme sig ..  

Anmeld

15. august 2012

come2

Bebsesmoar skriver:

Nu har jeg set det poppe op som anonyme flere gange og jeg forstår iiintet af hvorfor det virker til at i skammer jer over at være på bistand,dagpenge eller førtidspension??! Syntes i det er pinligt at jeres liv ikke flaskede sig som i troede?! I er stadig dejlige mennesker ligegyldig hvor i verden jeres indtægt skulle komme fra!! Jeg er på bistand og det har jeg det fint med som mit liv ser ud lige nu!! Jeg har en jobkonsulent der kan hjælpe mig videre eller det håber jeg på!! Det gør han iøvrigt også!!   Du er dejlig som du er ligegyldig hvilken indtægt du har!!! Husk det!! 

Peace and looove 

Jeg er faktisk en af dem der synes det er/var pinligt at være på dagpenge.

Mest af alt fordi jeg hadede denne sætning:

Hva laver du så til dagligt nu?

- jeg går ledig. hmmm.

bryder mig ikke om det. og er glad for at være ude af systemet

Anmeld

15. august 2012

KittyCatta

Jeg må sige at jeg for mit eget vedkommende, ville synes at det var pinligt at være på overførselsindkomst. Jeg sætter en dyd i mit arbejde og kan ikke holde tanken ud om at skulle leve på "nas". Men det er min holdning.

Desværre ser vi idag alt for mange, der er på førtidspension, som aldrig nogensinde skulle have været endt der. Som et eks. har jeg et klart bevis fra en veninde. Hun lider af skizofreni, men har alligevel fået kæmpet sig igennem en sygeplejerskeuddannelse, simpelthen fordi hun ikke vil ende på førtidspension. Men lige da hun var blevet færdiguddannet, kom hun socialrådgiver og sagde at hun kunne få førtidspension med det samme. Min veninde havde derefter en utrolig lang og hård kamp for at få lov til at arbejde. Hun sidder idag i et 32 timers job, hvor der er den fleksibilitet til, som hun har behov for. Har hun det dårligt en dag, møder hun forståelse fra sine kollegaer og hun klarer sig generelt rigtig godt.

Det er fint for mig, at folk har det okay med at være på overførselsindkomst, så længe at de aktivt selv prøver at finde et nyt job.

Anmeld

15. august 2012

bøllen

KittyCatta skriver:

Jeg må sige at jeg for mit eget vedkommende, ville synes at det var pinligt at være på overførselsindkomst. Jeg sætter en dyd i mit arbejde og kan ikke holde tanken ud om at skulle leve på "nas". Men det er min holdning.

Desværre ser vi idag alt for mange, der er på førtidspension, som aldrig nogensinde skulle have været endt der. Som et eks. har jeg et klart bevis fra en veninde. Hun lider af skizofreni, men har alligevel fået kæmpet sig igennem en sygeplejerskeuddannelse, simpelthen fordi hun ikke vil ende på førtidspension. Men lige da hun var blevet færdiguddannet, kom hun socialrådgiver og sagde at hun kunne få førtidspension med det samme. Min veninde havde derefter en utrolig lang og hård kamp for at få lov til at arbejde. Hun sidder idag i et 32 timers job, hvor der er den fleksibilitet til, som hun har behov for. Har hun det dårligt en dag, møder hun forståelse fra sine kollegaer og hun klarer sig generelt rigtig godt.

Det er fint for mig, at folk har det okay med at være på overførselsindkomst, så længe at de aktivt selv prøver at finde et nyt job.

Øv netop et indlæg som dette kan give mig " ondt " i maven.

Anmeld

15. august 2012

KittyCatta

Bøllen skriver:

Øv netop et indlæg som dette kan give mig " ondt " i maven.

Jeg skriver MIN egen holdning til hvordan at jeg ville have det og hvordan at jeg havde det, da jeg for en kort stund var på kontanthjælp. Jeg siger det bare som det er - jeg selv sætter en stor dyd i at være så heldig at have et godt job.

Jeg har ikke noget imod at folk er på overførselsindkomst, hvis de bare aktivt forsøger at finde et job selv, da det ellers er nas. Og det synes jeg er for dårligt. Og her snakker vi ikke om sygedagspenge, førtidspension eller andet, hvor du ikke kan varetage et job. Vi snakker om bistand, hvor man godt kan være på arbejdsmarkedet, og hvor man gær hvad man kan for at komme derud selv.

Så hvis du får ondt i maven over hvordan jeg personligt har det med overførselsindkomst, synes jeg at der er noget galt.

Anmeld

16. august 2012

Ciss

Der er nok rigtig mange fordomme om folk som modtager den slags økonomisk hjælp. Helt fra gammelt af var det anset som en stor skam, og den slags holdninger ligger stadig i baghovedet hos rigtig mange.

En del mennesker er meget hurtige til at stemple andre som "svage" eller "mislykkede" eller "snyltere" osv. Det er jo de færreste - om nogen i det hele taget - som ønsker sig et liv, hvor de er afhængige af samfundets hjælp på den måde. Da er man ofte skuffet over sig selv eller sårbar på andre måder, og så føles det tryggere at bruge anonymknappen og dermed beskytte sig lidt mod andres dom og fordømmelse, samtidig som man alligevel får muligheden for at snakke om sin egen situation.

Det ville være rigtig flot, hvis man ikke følte behovet for at skjule sig, men rigtig mange er flove over ting i sit liv og har dårlig selvtillid. Kombineret med at en del mennesker desværre synes, at de er i sin gode ret til at håne andre eller snakke ned til andre (ofte forklædt som "jeg er bare ærlig"), så tør man ikke stå frem.

for at du skriver dette.

Anmeld

16. august 2012

MariaKyedDK

Bebsesmoar skriver:

Peace and looove 

jeg tror at man herinde på baby.dk er anonym over det, da det er set tit at nogen mennesker herinde skriver til dem at de er dårligere mennesker, og at de bare er dovne og usle, og de her mennesker siger også tit at det er deres Skattepenge der går til det osv..

så kan virkelig godt forstå at folk ikke vil stå frem med det..

nogen mennesker har sempelthen ikke prøvet at leve i VIRKELIGHDEN , hvor det er hårdt, og man skal kæmpe lidt mere med at opnå det man gerne vil end andre...

så kan sagtens forstå at man føler sig som et dårligt menneske hvis man er på kontanthjælp eller andet...

nogen mennesker gør det jo til en skam!

jeg har selv været der mange gange, og jeg ved godt hvordan folk tænker og ser på en når man er på KH....

men fedt at du bringer det op , og vil stå ved det, for selvfølgelig er man ikke dårligere mennesker fordi man ikke Tjener penge '' de rigtige steder'' !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.